شناسه خبر : 56495
شنبه 13 آبان 1396 , 16:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند

برگ‌های تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یادآور روزهای ایثار و فداکاری فرزندان حماسه‌ساز این امت سلحشور است که با جان و مال خود در راه سرنگونی رژیم وابسته به جنایتکار ستم شاهی قیام کردند و پرچم پیروزی اسلام را بر فراز ایران افراشتند.

سیزده آبان 57 یکی از این روزهای تاریخ ساز است که خون پاک فرزندان سلحشور این ملت در آن روزهای سرد پاییز، انقلاب را گرما بخشید و آتشی شد که پایه‌های رژیم جنایتکار شاه را سوزاند. در آن صبح پاییزی دانش آموزان و دانشجویان همراه با دیگر اقشار مردم به سوی دانشگاه تهران به حرکت درآمدند تا در سالگرد تبعید حضرت امام (ره) با اجتماع در این سنگر محکم انقلاب ضمن تجدید میثاق با رهبر سازش ناپذیر ملت، انزجار و نفرت خود را از رژیم ستمکار پهلوی اعلام کنند. در آن روزهای گرم و آتشین انقلاب، تظاهرات و اعتصابات عمومی مردم مسلمان علیه طاغوت، رژیم را ناتوان ساخته بود و با وجود کشتارها و جنایات بی‌شماری که انجام داد نتوانست قیام ملت را سرکوب کند. بنابراین تصمیم گرفت دست به کشتار دیگری بزند.

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند

دانش آموزان گروه گروه وارد دانشگاه می‌‌شدند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر شاه و درود بر خمینی صحن دانشگاه را به لرزه می‌انداختند.

مزدوران رژیم نیز در بیرون دانشگاه صف کشیده بودند و ورود دانش آموزان را به محوطه دانشگاه نظاره می‌کردند. فضای دلهره آوری بود حدود ساعت 11 صبح، در یک لحظه که فریاد دانش‌آموزان و مردم به اوج خود رسیده بود، صدای گلوله‌های مزدوران ضد دین رژیم با آن درآمیخت، اسلحه‌ها، قلبها را نشانه گرفتند و 65 تن از این نهالان انقلاب را به خون خود غلطاندند. درگیری بین مردم و قدران بندان رژیم تا شب ادامه یافت و شب هنگام وقتی فیلم کوتاه این جنایت رژیم ستمگر از اخبار تلویزیون پخش شد، مردم ایران دیدند که چگونه قلب پاک این عزیزان مورد هدف گلوله‌های ارتش مزدور شاه قرار گرفته و شعار «الله اکبر» آنان رنگ خون می‌گرفت. این حادثه تاثیر به سزایی بر حرکت انقلاب و تسریع آن گذاشت و ترس رژیم از خشم مردم و تصمیم استوار آنان در سرنگونی رژیم ستم شاهی باعث شد که متعاقب این جنایت دولت نظامی ازهاری را به روی کار بیاورد. بدین ترتیب خون پاک این شهیدان عزیز به سیل خروشان انقلاب پیوست تا این که در 22 بهمن کاخ ستم سرنگون شد.

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند

در دوران انقلاب و روزهای گرم مبارزه ملت به پا خاسته ایران علیه رژیم پهلوی و در ایام سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای جنگ با رژیم متجاوز بعثی صهیونیستی عراق، همیشه و همه جا دانش آموزان، چه در سنگر مدارس و مساجد، و چه در مرزها و روستاها و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و هر کجا که انقلاب به نیروی فعال و پرتوان این عزیزان احتیاج داشته است، مخلصانه دوشادوش و پا به پای امت مسلمان جهاد کرده‌اند و حضور خود را در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب به اثبات رساندند.

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند

دانش آموزان امروز از سنگرداران رشید و جان بر کف انقلاب اسلامی هستند و مسئولین باید با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مناسب از این نیروهای پر شور و متعهد در جهت سازندگی و پیش برد اهداف متعالی انقلاب حداکثر استفاده را بکنند و با مشارکت هر چه بیشتر این عزیزان در اداره امور کشور به حرکت مردمی انقلاب تداوم بخشند.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi