شناسه خبر : 56516
دوشنبه 15 آبان 1396 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سه سال بعد از برادرش شهید شد

شهید محمد طوینی در سال ۱۳۳۷ش در شهرستان آبادان (استان خوزستان) قدم به عرصه هستی گذاشت.

محمد از همان روزهای کودکی، علاقه ویژه‎ای به مسائل مذهبی داشت و به‎همین دلیل، سعی می‌کرد فرائض دین مبین اسلام را به‎طور کامل انجام دهد. محمد بعد از اتمام سال دوم دبیرستان، به خدمت سربازی اعزام شد؛ اما بعد از شنیدن فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگان‌ها، از خدمت سربازی گریخت.

وی چندی بعد به‎عنوان راننده رسمی سازمان صدا و سیما در رادیو نفت آبادان مشغول به خدمت شد. محمد در تاریخ چهارم مردادماه ۱۳۶۰ش، برادرش علی‎رضا را در جبهه‌های جنگ تحمیلی از دست داد. اما این حادثه تلخ هیچ‌گاه باعث نشد حفاظت از کیان اسلامی را رها کند؛ لذا عاشقانه قدم در راه جهاد نهاد و در عملیات‌های بی‌شماری حماسه آفرید.

محمد در عملیات والفجر ۳ مجروح شد و بعد از سه سال نبرد دلاورانه، سرانجام در تاریخ چهاردهم آبان‎ماه سال ۱۳۶۳ هجری شمسی در سن بیست و شش سالگی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به قلبش در مرکز آبادان به شهادت رسید. از شهید محمد طوینی، دو فرزند به یادگار مانده است.

منبع: راسخون

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi