شناسه خبر : 56535
سه شنبه 30 آبان 1396 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احقاق حق تضییع شده ی رزمندگان

همانگونه که مستحضرمی باشید موادی ازبخش 16 قانون برنامه توسعه ششم جمهوری اسلامی ایران با عنوان امورایثارگران به عزیزان رزمنده اختصاص یافته است لیکن باتوجه به مفاد...

علیرضا علیقلی زاده -  باسلام و احترام، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و پیرو مذاکره تلفنی، همانگونه که مستحضرمی باشید موادی ازبخش 16 قانون برنامه توسعه ششم جمهوری اسلامی ایران با عنوان امورایثارگران به عزیزان رزمنده اختصاص یافته است لیکن باتوجه به مفاد مصوبه شماره 51700/ت15744مورخ 27/1/76 هیات وزیران در مورد نحوه احتساب مدت خدمت کارکنان شاغل در دستگاه های دولتی ازتاریخ 31/6/59 تا 29/5/67 به مناطق عملیاتی جنگی از طریق ارگان های غیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی به مناطق عملیاتی و جنگی اعزام شده اند قابل قبول و مورد ملاک عمل می باشد. درحالیکه براساس رای دادنامه به شماره 466 دیوان عدالت اداری که اشعارمی دارد:

با توجه به این که تعیین مناطق عملیاتی و جنگی موضوع ماده ٣ قانون جذب نیروی انسانی به نقاط محروم و دور افتاده و مناطق جنگی مصوب 07/12/136٧ ، مربوط به اجرای قانون مذکور از تاریخ تصویب به بعد است و تعیین مناطق جنگی قبل از تصویب این قانون به وسیله سپاه پاسداران وستاد کل نیروھای مسلح منع قانونی نداشته است و براساس بخشنامه شماره 87/8/8/1702 الف-09/04/1379 ستاد کل نیروھای مسلح جمهوری اسلامی ایران از تاریخ01/01/1358 تا پایان سال 1367 ونامه شماره 4497/40 س – 04/12/1375 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص مناطق عملیاتی و جنگی تعیین تکلیف شده است. بنابراین آراء شعبه ی ٧ دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه های 11230مورخ 31/05/1389، 461مورخ 30/04/1388 صحیح وموافق مقررات تشخیص می شود.

این رأی به استناد بند ٢ ماده ١٢ و ماده ٨٩ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ١٣٩٢، برای شعب دیوان سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است. باعنایت به مراتب فوق سازمان اداری و استخدامی باید الگوی اجرای قوانین و مقررات در سطح کشور و سازمان ها و دستگاه های دولتی باشد. این در حالی است که خود رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری را اجرا نمی کند و نیز به دستگاه های زیرمجموعه خود از ابلاغ آن سر باز می زند. این امر باعث تضییع حقوق کثیری از رزمندگان و ایثارگران کشور شده است. و نیز به استناد مصوبه هیئت محترم وزیران در جلسه مورخ 14/04/1394 موضوع سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان که توسط معاون اول محترم ریاست جمهوری به دستگاه ها ابلاغ شده است در بند 1/9 این تصویب نامه آمده است: مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی (عملیاتی نامنظم) از طریق ستاد کل اعلام می شود. ودر بند 8/9 اشعارمی دارد: تأیید مدت حضور در مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی درگیر جهت بهرهمندی رزمندگان از امتیازات، تسهیلات و خدمات حسب مورد بر عهده مراجع ذیل می باشد:

الف) معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود ب) معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل

پ) معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران بدیهی است با عنایت به مدارک و مستندات مثبته اشاره شده(تصویر پیوست) درصوررتیکه رزمندگان پس از مراجعه و اخذ صدور گواهی حضور در جبهه، مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی و (عملیاتی نامنظم) از طریق مراجع ذیصلاح اخذ نمایند بنابراین با اعلام میزان حضور در،مناطق جنگی،عملیاتی وامنیتی و (عملیاتی نامنظم) از سوی مراجع ذیصلاح، مفاد اعلامی برای دستگاههای اجرایی لازم الاجرا می باشد. ولی دستگاه های دولتی باتوجه به ابلاغیه ی (مصوبه شماره 51700/ت15744مورخ 27/1/76 هیات وزیران به همراه بخشنامه شماره 2727/د مورخ 20/5/71 سازمان امور اداری و استخدامی کشور به سازمان ها و دستگاه های دولتی ابلاغ کرده است و این مصوبه و بخشنامه ی سازمان اداری استخدامی مغایر با مصوب 23 تیرماه 1394هیات وزیراننامه موضوع سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان می باشد.

دستگاه های دولتی از اعطای امتیازات مربوطه براساس مصوبه جدید هیئت وزیران سرباز می زنند. از سوی دیگر با تصویب سند جامع راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان، مصوب 23 تیرماه 1394هیات وزیران نامه ی: (ابلاغیه‌ای موسوم به 51700 مصوبه شماره 51700/ت15744مورخ 27/1/76 هیات وزیران.)که پیشتر ابلاغ شد تا براساس آن کارمندانی که به مناطق عملیاتی اعزام شده بودند، شامل این مزایا شده که طبق این ابلاغیه موسوم به مصوبه 51700 کارمندان بومی که در مناطق عملیاتی حضور داشتند، به عنوان ایثارگر شناخته نمی‌شدند.

با اجرایی شدن سند راهبردی خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 23 تیرماه 1394هیات وزیران: به استناد بند 9 : تبصره ۱- آن دسته از کارکنان دولت که در اجرای وظایف سازمان متبوع خود در طول جنگ تحمیلی در شهرهای مناطق جنگی و یا منطقه جنگی حضور داشته‌اند، حسب مورد با تأیید دستگاه/ سازمان مربوط، رزمنده موظف تلقی می‌شود.

با ابلاغ مصوبه 23 تیر ماه 1394هیئت وزیران موضوع سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان توسط معاون اول ریاست محترم جمهوری به دستگاه های دولتی، ابلاغیه موسوم به 51700 (مصوبه شماره 51700/ت15744مورخ 27/1/76 هیات وزیران به همراه بخشنامه شماره 2727/د مورخ 20/5/71 سازمان امور اداری و استخدامی کشور به سازمان ها و دستگاه های دولتی ابلاغ کرده بود از دو منظر یاد شده مغایر با مصوبه سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان بوده و وجاهت قانونی برای دستگاه ها ی دولتی را ندارد .این درحالی است که سازمان اداری استخدامی بی تفاوت به مصوبه جدید دولت موضوع مصوب 23 تیرماه 1394هیات وزیران، همچنان مصوبه قبلی موسوم به 51700 ، به همراه بخشنامه شماره 2727/د مورخ 20/5/71 که مغایر با مصوبه جدید ابلاغ شده می باشد را آگاهانه اجراء می کند و اهمیتی به تضییع شدن حقوق رزمندگان نمی دهد.

با عنایت به مراتب فوق خواهشمند است به منظور بهره مندی رزمندگان از مصوب 23 تیرماه 1394هیات وزیران رهنمودهای لازم را صادر فرمایند. توفیق جنابعالی را ازخداوند بزگ خواستارم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
افزایش خدمات برخط به ایثارگران لازمه اصلاح نظام اداری است

مرادي با تأکید بر لزوم افزایش خدمات برخط به ایثارگران گفت: افزایش این خدمات لازمه اصلاح نظام اداری است و در همین راستا با ایجاد بسترهای لازم، در سال جاری 468 هزار نفر از خدمات الکترونیکی بنیاد در زمینه‌های مختلف استفاده کرده‌اند.
معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص انواع خدمات الکترونیکی برخط ارائه شده از سوی بنیاد گفت: در حال حاضر خدماتی چون صدور کارت ایثارگری، درخواست وام بانکی مسکن، ارائه فیش حقوقی، ثبت متقاضیان اشتغال، نمایش جزئیات تعیین درصد کمیسیون پزشکی، پیگیری درخواست‌ها از طریق سامانه، ثبت شکایات، ثبت و پیگیری مشکلات و نظرسنجی، ثبت اطلاعات پزشکی پایش سلامت و بیمه عمر و حوادث به عنوان خدمات برخط بنیاد قابل ارائه هستند.
میرمرادی با اشاره به آمار خدمات ارائه شده گفت: در زمینه دریافت خدمات وام بانکی در سال جاری بیش از 250 هزار نفر از ایثارگران تمام مراحل ثبت‌نام و معرفی وام را از طریق خدمات الکترونیکی انجام داده‌اند. از سایر خدمات الکترونیکی ارائه‌شده می‌توان به ثبت 33 هزار درخواست اشتغال، معرفی 83 هزار نفر جهت دریافت وام ازدواج، صدور 10 هزار و 680 کارت شناسایی ایثارگری، استعلام بیش از 83 هزار وام ازدواج و ارائه سایر خدمات به بیش از 37 هزار نفر از ایثارگران از طریق دفاتر پیشخوان اشاره کرد.
خدماتی که هم اکنون ارائه می شود بصورت موازی است یعنی اینکه ایثارگران یک بار باید مراجعه کنند و بصورت فیزیکی درخواست بدهند، و یک بار دیگر سیستمی .
یکی بگوید بخشنامه 2727 هنوز معتبر است یا باید به سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان برای کارمندان دولت استناد کرد.
سلام علیکم حسین شهدا عزیز دراین روز اریعین راهپمایی عظیم دلم پرمیزند ایکاش توانایی مالی داشتم که دراین مراسم حسینی شرکت میکردم نشد الان جزدعا وامیدواری کاری ازم ساخته نیست حیسن جان شهدا عزیزدعاکنید ماجانبازان زیر۲۵/.بی نصیب ازهرچیز سال اینده درراهپیمایی یکی ازخادمان موکبها باشم......‌ناصر موجی جانباززیر۲۵که حسرت زیارت حسین بردلم مانده
به نام خدای راستی/عرض ادب واحترام.خداقوت وخسته نباشید/درفرهنگ دینی مامسئولیت یک امانت الهی است که علاوه براین .یک نگاه تکلف مداروتکلیف مدارهم به مسئولیت وجود داردوبه قول امام حسین ع نیازمردم به شما.ازنعمتهای خدابرشماست /ان شالله که خیرببینندکسانیکه فریادگرمظلومیت مارزمندگان بی کس هستند.مخصوصادراستانهای تنگ نظروحق کش/باتقدیم احترام بسیجی اعاب وروان وگوشها استان لرستان
با سلام به تمامی اعضای فاش نیوز عزیز اینجانب اکبر قاسمی در منطقه فاو سال64 شیمیایی شدم وچون از ناحیه چشم و پوست و ریه مشکل داشتم به بسیج مراجعه کردم و در سال 85 از طریق سپاه پاسداران مجروحیت اینجانب تاییدواحراز جانبازی از طرف بنیاد شهید صادر شده و بعداز چند ماه صفر درصد اعلام شد و با سابقه 14 ماه جبهه دارم وبا توجه به مشکلات خانوادگی که دخترم دچار بیماری ام اس شده وجزو نخبگانه دانشگاه شهید بهشتی شده و پسرم بیماری فوبیا دارد وخودم به علت اینکه در منطقه فاو واحد آبرسانی بودم و با وجود کار پرخطر وسنگین الان دوبار زیر تیغ جراحی رفته ام و از شما درخواست عاجزانه و تقاضا دارم صدای مظلومیت ما بچه های جبهه و جنگ را به گوش آنها برسانید ودرد زیاد است و هنوز هم پیرو امام عزیزمان ورهبر انقلاب هستیم و خواهش میکنم من را راهنمای کنید با تشگر از شما سروران عزیز
باسلام به تمامي رزمندگان وزحمتگشان فاش نيوز . آيا کسي هست که اينجانب را راهنمايي کند که به کجا مراجعه کنم در ضمن از طريق سپاه پاسداران از طريق ماده 134 اقدام شده و در تاريخ28/6/97 مدارک فرستاده شده است و هنوز منتظر جواب ميباشم
با سلام خواهشمند است از طریق نمایندگان فراکسیون ایثارگران پیگر قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگران که در جلسه 17 مهر رئیس مجلس وفرمانده ستاد کل نیروهای مسلح توافق شده است پیگیری کنید(بند5تبصر11 بودجه 96)
با سلام اتيتر مطلب: وزير راه و شهرسازي (استاد آخوندي) همچنان بي اعتقاد به ايثارگران با گذشت پنج سال از تكيه جناب آخوندي بر كرسي وزارت راه و شهرسازي اين وزارتخانه همچنان از داشتن مشاور ايثارگران محروم است. علارغم تكليف قانوني بر تعيين مشاور ايثارگران و پي گيري ها و مكاتبات صورت گرفته همكاران ايثارگر با دفتر وزير ، ايشان از تعيين مشاور ايثارگران طفره ميروند.چنان به نظر ميرسد جباب آقاي آخوندي به صورت مستقيم مسايل ايثارگران وزات راه و شهرسازي را به باجناق خود(جناب اقاي شهيدي) تفييض كرده باشند. از شما خواهشمندم اين مطلب را با تيتر بزرگ و خوانا جهت اطلاع و استحضار جناب شهيدي منتشر فرماييد .
جمیعاً خواب تشریف دارید . تا حالا حتی پوست پیاز هم به دست رزمندگان نداده اند .
بنام خدا سلام. وزارت نفت با لحاظ شروط غیرقانونی در دفترچه ثبت نام استخدامی، علاوه بر اینکه کار غیرقانونی انجام داده، توهین بزرگی به جامعه ایثارگری و مجلس کرده است دلیل: وقتی که قانون معافیت از شرط معدل و شرط سنی برای رزمندگان و جانبازان و خانواده های آنها در مجلس تصویب وسپس توسط شورای نگهبان تصویب و توسط دولت قبل برای اجرا به سازمانها و دستگاههای اجرایی ابلاغ شده که:ایثارگران اعم از رزمندگان، جانبازان و فرزندان و همسران آنها از شرط معدل، شرط حداکثر سن و آزمون معاف هستند، متاسفانه و با کمال وقاحت، شرکت نفت شرط داشتن رتبه برتر در کنکور ورودی دانشگاهها را در نرم افزار ثبت نامی و دفترچه راهنما آورده است. با این شرط به جرات می گویم که از 30 درصد سهمیه ایثارگران، حتی 2 ردصد هم نمی توانند ثبت نام کنند چه برسد به قبولی آنها. ظلم در این کشور بیداد می کند.سازمانها و ادارات و دستگاههای اجرایی بدنبال نسل کشی ایثارگران هستند.مطمئن باشید با این برخوردهای حذفی، پروژه حذف تدریجی ایثارگران و مدافعان واقعی کشور و محرومین و مستضعفین را کلید زده اند. اگر می توانید دفترچه ثبت نام استخدامی وزارت نفت را برای فراکسیون ایثارگران مجلس بفرستید تا آن را بخوانند و ببینند که چه عجایبی را بعنوان شرط ثبت نام برای ایثارگران نوشته اند. ما خواهش می کنیم که نه تنها برای مجلس بلکه برای رهبری معظم و ریاست محترم جمهوری هم بفرستید.
جانباز- برابر ماده 102 تبصره یک برنامه ششم ایثارگران درصد جانبازی نیروهای مسلح که برابر قانون این سازمان ها احراز جانبازی را به عهده تشکیلات هر سازمان و نیروهای مسلح به صورت مستقل قرار داده که در برنامه ششم تصویب شده و اجرائی نمی شود لیکن چون تاکنون فردی از ایثارگران به عملکرد بنیاد شهید در این خصوص اعتراض نکرده آنها خودشان را صاحب جانبازان می دانند، اصلا موازی کاری ضرورت ندارد.
چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران که خود را مدافع دفاع از حقوق ایثارگران می داند ومجری قوانین ایثارگران می باشد به ایثارگران ظلم می کند ومصوبه مجلس را درخصوص اعطای 5درصد جانبازی به ایثارگران که فاقد پرونده بالینی هستند و لی مجروحیت آنها توسط یگان اعزام کنند ه موردتایید قرار گرفته این طرح هشت ماه است به تایید شورای محترم نگهبان رسیده و به قانون تبدیل شده است ولی بنیاد شهید و امور ایثارگران این قانون را اجرا نمی کند
مديريت فاش نيوز
باسلام وخسته نباشيد به همه همكاران شما كه شبانه روزي زحمت مي كشيد به درخواستهاي همه اقشار از ايثارگران را در سايت خبري خودتان اطلاع رساني مي نمايد تشكر ويژه داريم
چند نكته مهم است كه مي خواستيم پيگري شود
1- مديريت محترم فاش نيوز ازجناب آقاي شهيدي رئيس بنياد شهيدو جناب آقاي طائبي كمسيون پزشكي بنياد شهيد سوال شود كه در تمام سخنراني ها ود ر رسانه هاو با شعار از حمايت از حق حقوق از ايثارگران و رزمندگان مي كنيد چرا تاكنون ماده 87 و تبصره كه در برنامه ششم بنياد را موظف نموده است اجراي نمايد با گذشت نه ماه از سال 96 گذشته است اما اجراي نكرده ايد مگر ما در سطح كشورچقدراز نيروي رزمنده سپاه و ارتش كه از سوي نهاد اعزام كننده درصد كمسيون پزشكي داريم مگر چند نفر هستيم چرا مسئولين بنياد ازاين قانون شانه خالي مي كنند با مراجعه به بنياد و كمسيون پزشكي مي گويند كسي نه به ما گفتند و نه ابلاغ شده است . با توجه به اينكه سن اين عزيزان بالاي 55 است كه اكثراين عزيزان از نظر روحي جمسي بيمار و داراي افسردگي شديد دارند دست پنچه نرم مي كنيم جناب آقاي شهيدي چرا دستور نمي دهيد اين قانون 87 اجراشود مگر ما چقدر در اين دنيا عمري خواهيم داشت واقعا اين انصاف و عدالت است .
2– ما از نمايندگان محترم مجلس بخصوص نمايندگان محترم ايثار گران نظارت برعملكرد به برنامه هاي بنياد داشته باشند و گزارش عملكرد را باطلاع ايثارگران برسانند .و از رئيس بنيادشهد بخواهند چرا در برنامه توسعه ششم ماده 87 وتبصره آن اجرا با گذشت نه ماه از سال هيچ اقدامي صورت نگرفته است .
4- از كليه رزمندگاني كه شامل قوانين ماده 87 و تبصره آن مي باشند در با همكاري فاش نيوز شماره تماس را كه بتوان باهم تماس داشته باشيم جهت پيگري و احقاق حقوق يا نمايندي انتخاب شود جهت پيگري ازانجام كار ماده 87
ماازسپاه وکمیسون بنیاد وسپاه علی رغم تاییدهای ضایعات ازدکترهای کمیسیون ناراضی هستیم اخ مادرد مندیم ۵/درصدحداقل تحت پوشش درمانی قرار میگرفتیم. چقد تنگ نظری وبی توجهی. عزیزان یکی ازمیان ماپر میکشند بامشتی عیال وروز مرگی بعد سی سال درذ
د ‌رنج
وزارت نفت هم بعداز گذشت 8 ماه از شروع برنامه ششم توسعه یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان دارای 6 ماه جبهه و 12 ماه جبهه معاف از مالیات و24 ماه جبهه معاف از پرداخت حق بیمه را برای کارکان خود اجرا ننموده است ما کارکنان صنعت نفت از فراکسیون ایثار گران مجلس و رئیس جمهور وبنیاد شهید وامور ایثار گران می خواهیم این قانون را که در برنامه ششم توسعه مصوب شده است اجرا کنند .
برای دریافت سوابق جهبه چه کار باید کرد؟
ایا این ارتقا رتبه شامل کارکونان قراردادی ساعتی تماموقت می شود یا نه باتشکر
هیچ ظلمی پایدار نیست چاه کن همیشه ته چاه هست اینشالله حمله بعدی به ایران رو خواهیم دید آقازاده ها چطوری پدافند میکنند
برای بسیاری از مدیران متاسفانه جانبازی صادر کر دید ماههای بعضی را به ششماه افزایش دادیدو....... کارت ایثار بعضی را صدر وبعضی را تحویل نمی گیریدو...
ضمن عرض سلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات خواستم سوال کنم رزمندگانی که دارای مدرک دکتری هستند چرا از حقوق ومزایای یک مقطع بالاتر که مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی است نمی توانند برخوردار شوند؟
سلام.من.حقوق.نمیخوام.بسه.بازی......با.پای.لنک.میروم.....برای.کرایه...پیش.خانه.ماندم.
فرزندان رزمندگان بالای 6 ماه از مزایای ایثارگری برخوردار شوند ولی خود رزمندگان کمتر از 6 ماه مثلا 5 ماه هیچ امتیازی نداشته باشد. این ظلم اشکار.
خدا به مسئولین عقل عنایت کند. امین رب العالمین
سلام خدمت مسولین محترم بنده بازنشسته و ۲۴ ماه حضور در جبهه دارم فرزندم دو سال دوره آموزشگاه را طی کرده خدمت را گذرانده نمیدانم چرا نیروی آموزش دیده جذب کار نمیشود

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi