شناسه خبر : 56547
سه شنبه 16 آبان 1396 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اینجا شلمچه در همسایگی حضرت عشق

عشق قوانین نوشته‌ شده و نانوشته دنیا را به‌هم می‌ریزد و گاهی نیز می‌تواند چنان معرکه‌ای به راه بیندازد که جهانیان انگشت به دهان خواهند ماند. این روزها نیز انگار عشق به آقا اباعبدالله(ع) قانون جاذبه زمین را جابه‌جا کرده است و حالا مرکز جاذبه زمین در روزهای نزدیک به اربعین حسینی کربلا و شهرهای اطراف آن شده که رفته رفته خیل جمعیت را مجذوب خود می‌کند.

 بی‌شک عاشقان راه امام حسین(ع) پای دلشان برای وصال بی‌قرارتر است و اگر قوانین طبیعی ایجاب می‌کرد مانند پرنده‌ای سبک‌بال به‌ سمت حرم سیدالشهدا(ع) به پرواز در می‌آمدند.

از همان ابتدا در مرز شلمچه می‌شد عطر عاشقی را استشمام کرد، تکاپوی موکب‌ها و مردم خوزستان برای خدمت به زائران امام حسین(ع) چنان احساس لطیفی را به آدم القا می‌کرد که انگار یک قدم مانده تا به بین‌الحرمین برسی و تا شیدایی روح در حرم چیزی باقی نمانده است.

شور و حال خدمت به زائران در مرز شلمچه دست‌کمی در آن‌سوی مرز ندارد و به‌خوبی آن احساس معنوی لازم برای شروع یک سفر سبز را به زائر هدیه می‌دهد همچنین حضور خادمان کوچک و بزرگ موکب‌های خوزستانی در مرز شلمچه برای خدمت به زائران طریق حسین و نذر تمام داشته‌ها و نداشته‌هایشان تنها برای راه عاشقی در نوع خود بی‌بدیل بود.

کودکی جعبه دستمال کاغذی در دست گرفته و به زائران اصرار می‌کرد بردارند، یکی شیشه عطر در دست داشت و به زائران عطر تعارف می‌کرد، در طول مسیر خادمان نشسته و یا برخاسته سینه‌های پر از خرما در دست گرفته بودند و به زائران تعارف می‌کردند و هر چند متر هم که به پایانه مرزی نزدیک می‌شدی عده‌ای وسط راه کفش‌ها را تمیز می‌کردند.

تمام خدام از قیل‌وقال دنیا به‌دور بودند و بزرگ و کوچک کنار یکدیگر فرقی نداشت که در جامعه به چه شغلی مشغول هستند، حالا اینجا در نقطه صفر مرزی شلمچه اما تمام آن‌ها خوب می‌دانستند که نامشان اکنون خادم زائران حسینی است  و برای چند صباح بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی به خدمت زائران مفتخر شده‌اند.

اندک اندک جمع مستان می‌رسد!

زائران به‌صورت تنها، دسته‌ای و کاروانی قدم در مسیر عشق می‌گذاشتند اما نکته قابل ملاحظه وجود کاروان‌های خارجی برای آغاز پیاده‌روی اربعین از مرز شلمچه بود. با وجود گرمای بسیار بالا در شلمچه اما کاروان‌های بسیار زیادی از شیعیان کشورهای قزاقستان، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و روسیه قدم در راه کربلا می‌گذاشتند.

بتول مرینی زائر پاکستانی حاضر در مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اینجا همان حس کربلا را به من القا می‌کند و برخورد مردم با زائران بسیار خوب است اما متأسفانه تنها عامل آزاردهنده گرمای بسیار بالای هوا است.

به‌راستی که عشق امام حسین(ع) رنگ، نژاد و زبان نمی‌شناسد و شیفتگان سید و سالار شهیدان در سرتاسر دنیا همه به یک زبان گرد هم سخن می‌گویند و آن زبانی به‌جز زبان عشق اهل بیت(ع) نیست وگرنه چه‌چیزی به‌جز عشق به امام حسین(ع) می‌تواند شخصی را از آن‌سوی مرزهای ایران بکشد و پیاده مسیری را طی کند.

همچنین سید حسن موسویان مدیر مؤسسه و مسئول موکب فرهنگی غدیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: افرادی که در این موکب خدمت می‌کنند ایرانی، پاکستانی، آذربایجانی و افغانی هستند که تمام این افراد گرد هم جمع شده‌اند تا در رکاب سیدالشهدا(ع) به زائران ایشان خدمت کنند. این اشخاص از سال‌های پیش که ما در مرز شلمچه موکب برپا کرده بودیم به‌واسطه آشنایی با موکب و یا آشنایی با یکی از خادمان در موکب برای خدمت به زوار حاضر شدند.

وی افزود: تمام هزینه‌های موکب را از طریق نذورات مردمی تأمین کردیم و هیچ‌گونه دریافتی از هیچ ارگانی نداشتیم همچنین موکب سه وعده اصلی غذایی را تهیه می‌کند و در خدمت زائران قرار می‌دهد.

ایثار درس بزرگ موکب‌ها

اربعین حسینی هر سال پرشورتر از سال پیش برگزار می‌شود و تمام افرادی که در نزدیکی مرزهای عراق زندگی می‌کنند هرچه را دارند و ندارند در اختیار عاشقانی قرار می‌‎دهند تا هرچه آسانتر به‌سوی راه کربلا قدم بگذارند و سفر خود را پیش بگیرند.

شیعیان هر جای جهان که باشند داغ بزرگ عاشورا را هرگز فراموش نخواهند کرد و هر سال داغ امام حسین و 72تن از یاران ایشان تازه‌تر خواهد شد چرا که هر سال بر عاشقان و شیفتگان امام افزوده می‌شود همچنین مکتب حسینی و خدمت موکب‌داران ایرانی و عراقی به زائران درسی فراموش‌نشدنی برای جهانیان است و قطعاً الفبای ایثار و فداکاری را به تمام مردم دنیا با خدمت بی‌دریغشان خواهند آموخت.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi