شناسه خبر : 56579
چهارشنبه 17 آبان 1396 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لایک و مشورت فتنه گران به کودتای سعودی بن‌سلمان!

 

محمدعلی ابطحی، فعال اصلاح‌طلب، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت اصلاحات، روز گذشته با اشاره به رخدادهای این روزهای کشور عربستان، در یک توییت نوشت:

«محمدبن سلمان اگر در کنار اصلاحات داخلی یک مشاور سیاست خارجی داشت که به جای جنگ‌افروزی، تشنج‌زدایی یادش می‌داد، اصلاحات داخلی‌اش به بار می‌نشست»!

در همین رابطه، محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در روز ۱۴ آبان و همزمان با آغاز کودتای سعودی توسط بن‌سلمان؛ در یک توییت نوشت:

«آنقدر در مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها تعلل کردیم که اینک با شنیدن اقدامات کمیته مبارزه با فساد در عربستان، غبطه می‌خوریم!»

*قضاوت درباره این ابراز تمایل‌ها و مشاوره‌ها به یک کودتای سعودی قدرت‌طلبانه را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

از جمله اماره‌های بیشتر برای قضاوت بهتر آنکه اصلاح‌طلبان همواره در قبال رخدادهای بین‌المللی دچار اشتباهات راهبردی کلان بوده‌اند.

از مذمت حضور مدافعان حرم در سوریه گرفته تا تشویق به دفاع جمهوری اسلامی از صدام با توجیه خالد بن ولید بودن او در مقابل حمله آمریکا به کویت (که بعثی‌ها آنرا اشغال کرده بودند)[۱] سرزنش نظام اسلامی در ماجرای میکونوس و این آخری هم اعتماد به آمریکا در ماجرای برجام.

پیرامون قدرت‌طلبی و حماقت محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی که طی روزهای بر تخت نشستن سلمان‌بن عبدالعزیز، پادشاه بی‌کفایت عربستان اقدام به فتنه‌انگیزی‌های گسترده‌ای کرده است؛ گفتنی‌ها گفته شده و این روزها همه می‌دانند که اقدامات عربستان جدید اعم از به شهادت رساندن شیخ نمر تا حمله به یمن، کشتار حجاج در فاجعه منا، قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران، حمایت تمام قد از تروریست‌های حاضر در سوریه و تقلّا برای بی‌ثبات‌سازی کشور عراق هیچ توجیه عقلانی و منطقی ندارد که بخواهد «اصلاحات» نام بگیرد.

و بالنتیجه کودتای جدید بن‌سلمان و دستگیری گسترده مقامات سعودی به اسم مبارزه با فساد نیز صرفاً یک نمایش مضحک است که گویا اصلاح‌طلبان ایرانی قصد دارند آن را باور کنند...

درباره صحبت‌های صادقی هم بایستی اشاره کرد که این صحبت‌ها مقوّم پروژه مفسدنمایی از نظام اسلامی و تقلّای خواسته یا ناخواسته برای ایجاد فتنه اقتصادی ارزیابی می‌شود.

زیرا نظام اسلامی یکی از پاک‌ترین نظامات حکومتی است و عزم خود را برای مبارزه با مفاسد در هر سطحی نشان داده و به مردم اثبات کرده است اما گویا امثال آقای صادقی، در این زمینه دچار نابینایی و آلزایمر سیاسی شده است. بیماری مهمی که این روزها در اردوگاه اصلاحات و اعتدال تبدیل به یک اپیدمی بزرگ شده است.

اپیدمی بزرگی که روزگاری از اعتماد به کدخدا می‌گفت اما این روزها همان اعتماد را «دیوانگی» می‌خواند.

در ماجرای مواضع عجیب اصلاح‌طلبان ایرانی نسبت به عربستان و سعودی‌ها، گفتن این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که مواردی از دریافت پول توسط یکی از اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار و یا حضور مهاجرانی (زینت‌الوزرای دولت اصلاحات) در اجلاس سعودی الجنادریه در عربستان، منشأ حواشی بسیاری بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi