شناسه خبر : 56687
چهارشنبه 24 آبان 1396 , 14:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

منازل ایثارگران زلزله زده تحت پوشش بیمه

بنیاد شهیدمدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تمام ایثارگران تحت پوشش بیمه «عمر، حادثه و حوادث غیرمترقبه» هستند، گفت: بخشی از این بیمه مربوط به جبران خسارات وارده به منازل مسکونی و اسباب و اثاثیه ایثارگران در حوادث غیرمترقبه است.

محمود تبریزی، مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تمام ایثارگران تحت پوشش بیمه «عمر، حادثه و حوادث غیرمترقبه» هستند، گفت: بخشی از این بیمه مربوط به جبران خسارات وارده به منازل مسکونی و اسباب و اثاثیه ایثارگران در حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله است. با اشاره به مصوبات هیئت دولت و ماده 46 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس این موارد بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تحت پوشش قرار دادن ایثارگران شامل والدین، همسران و فرزندان شهدا، تمام جانبازان و آزادگان غیر شاغل در بیمه «عمر، حادثه و حوادث غیرمترقبه» اقدام کرده است.

وی افزود: همه‌ساله شرکت بیمه‌گذار از طریق برگزاری مناقصه انتخاب می‌شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از عقد قرارداد با شرکت بیمه برنده مناقصه، 100 درصد حق بیمه ایثارگران را به استناد بند «ت» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه می‌پردازد. بر اساس این قرارداد شرکت‌های بیمه مکلف هستند در صورت فوت ایثارگران مبلغی را تحت عنوان غرامت به بازماندگان پرداخت کنند.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مبالغ پرداختی به‌عنوان غرامت گفت: بازماندگان فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد، بازماندگان همسران شهدا و بازماندگان جانبازان زیر 25 درصد، آزادگان و همسران جانبازان و آزادگان متوفی هرکدام بر اساس نوع وابستگی مبلغی را تحت عنوان غرامت از شرکت بیمه دریافت می‌کنند.

تبریزی در مورد بیمه حوادث غیرمترقبه نیز گفت: بر اساس این بیمه منازل مسکونی تمام ایثارگران یادشده نیز تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار دارد که در صورت وارد شدن خسارت به منزل یا اثاثیه منزلی که ایثارگر در آن ساکن است، از سوی شرکت بیمه تا سقف 35 میلیون تومان خسارت به ایثارگران پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: قرارداد این بیمه در حال حاضر با شرکت بیمه گر منعقد شده است و این شرکت مکلف به پرداخت غرامت و خسارات وارده به تمام ایثارگران عزیز است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
سلام فاش نیوز .بگومسولین قبل زلزله باید اقدام کنیم ۲۸ ساله ماجانبازان باهزاران کمبودزجر میکشیم اگرمسولین ساماندهی میکرد ازدرمان گرفته تاتحصیل یاهزارکمبوددیگرحالا با۵۶۰/۰۰۰ هزارموجی وگرفتار.روبرو نبودیم همین الان هم به قانون عمل کنیم وکمبودهاراجبران کنیم تازلزله نیامده خرابی هاکمترمیشه ..تاباشدگوش شنوایی نگویند برادولت دادن حق یک جانباز.بارمالی دارد!؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi