شناسه خبر : 56695
پنجشنبه 25 آبان 1396 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جامعه ایثارگری 63 هزار جویای شغل دارد

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حضور حدود7000 نخبه در جامعه ایثارگری افتخاری بزرگ و سرمایه همیشگی بنیاد است.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی در نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین شاهد و ایثارگر در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد با بیان اینکه تمام تلاش بنیاد این است که ایثارگران و فرزندانشان بتوانند روی پای خود بایستند، گفت: بنیاد متعلق به همه ایثارگران است و روند امور باید به گونه‌ای پیش برود که بنیاد و سازمان‌های وابسته به آن توسط جامعه شاهد و ایثارگر اداره شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به سیاست چابک سازی بنیاد اظهار کرد: در حال حاضر سه میلیون و 300 هزار نفر عضو جامعه ایثارگری هستند که این آمار فعلا رو به افزایش است و خدمت به این جامعه برای مسئولین و کارکنان بنیاد بهترین افتخار است زیرا انقلاب و نظام اسلامی به برکت خون شهدا و استقامت والدین، همسران و فرزندان آنها استوار باقی مانده است و بنیاد در راستای اشتغال خانواده این عزیزان در حال تلاش است.
معاون رییس جمهوری افزود: کمبودها و نارسایی‌هایی در حوزه ایثارگران وجود دارد که در جامعه‌ای به این وسعت بعید نیست ولی با چابک سازی سازمان می‌توانیم مشکلات را کاهش دهیم ضمن اینکه باید با اقدامات همه جانبه برای اشتغال ایثارگران تلاش شود مثلاً از سال 92 تاکنون دو نفر از اعضای هیئت مدیره و 362 نفر از کارکنان سازمان‌های اقتصادی وابسته به بنیاد از جامعه ایثارگران انتخاب شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های بنیاد اشتغال حداکثری جامعه ایثارگری است خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در طی چهار سال گذشته حدود 75 هزار نفر از ایثارگران مشغول به کار شده‌اند و این در حالی است که از این تعداد حدود 35 هزار نفر در سازمان‌های دولتی با استفاده از سهمیه قانونی استخدام شده‌اند.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: خود اشتغالی از برنامه‌های مهم بنیاد است و با ایجاد طرح‌های خود اشتغالی و فعال شدن صندوق اشغال ایثارگران، تسهیلاتی به حدود 25 هزار نفر از آنها اعطا شد تا این موضوع محقق شود ولی باید توجه کنیم که در جامعه ایثارگری هنوز 63 هزار جویای شغل داریم و نرخ بیکاری به 5/4 درصد رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با تأکید بر ضرورت توانمندسازی ایثارگران گفت: حضور حدود 7000  نخبه میان فرزندان شاهد و ایثارگر افتخاری بزرگ و سرمایه همیشگی بنیاد است و توصیه ما به جامعه ایثارگری این است که از ظرفیت‌های خود برای پیشرفت به سوی جایگاه واقعی ایثارگران به صورت حداکثری استفاده کنند.
وی در پایان سخنان خود به بانوان کارآفرین توصیه کرد که کیفیت محصولات و فعالیت‌های خود را بالا ببرند و تصریح کرد: بنیاد آماده بررسی و کمک به طرح‌های کارآفرین است و ارائه این طرح‌ها می‌تواند در جهت دستیابی به اهداف بنیاد راهگشا باشد.
خانم جلیلی مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت شناسایی بانوان کارآفرین در سطح کشور گفت: باید شناسنامه‌ای برای بانوان ایثارگر کارآفرین در جهت حمایت، ساماندهی و استفاده از ظرفیت‌های آنها تهیه شود و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارآفرینان در دستور کار قرار گرفته شود.
 در این نشست نرگس جلیلی مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و حسین گروسی مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور فرزندان شاهد و ایثارگر و جمعی از بانوان کارآفرین شاهد و ایثارگر حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi