شناسه خبر : 56704
پنجشنبه 25 آبان 1396 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در همه جنگ‌های منطقه ایران پیروز شده است


برخلاف همه فضاسازی‌ها در داخل ایران بر محور ضعیف‌نمایی ایران و بزرگ‌نمایی جنگ، یک مجله آمریکایی تأکید کرد: ایران در تمام جنگ‌های خاورمیانه پیروز شده است.
مجله تایم در تحلیلی نوشت: در حالی که ولی‌عهد عربستان مشغول به زندان انداختن رقبای خود بود، موشک انصارالله یمن به ریاض شلیک شد.
در سال‌های اخیر، عربستان سعودی و ایران به صورت نیابتی با یکدیگر مبارزه کرده‌اند، و در اغلب آنان ایران پیروز میدان است.
چند روز پیش در عراق، میلیون‌ها زائر شیعه در شهرهای نجف و کربلا برای مراسم سالانه اربعین جمع شدند. بسیاری از این زوار، از کشور همسایه ایران آمده بودند. ایران از زمان براندازی حکومت دیکتاتوری صدام حسین، اتحاد عمیقی با عراق برقرار کرده است. امروز حس برادری میان این دو کشور و همکاری میان دو دولت، بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد.
در سوریه، دولت بشار اسد بدون کمک نیروهای حزب‌الله تحت حمایت ایران، سال‌ها پیش سقوط کرده بود؛ نیروی هوایی روسیه که به درخواست ایران و همچنین رزمندگان ایرانی که به سوریه اعزام شده‌اند، به نام مشاوران نظامی نامحسوس خوانده می‌شوند. نیروهای ترکیبی به آرامی، اما به‌طور پیوسته سرزمین‌های تحت کنترل داعش و گروه‌های دیگر شورشیان تحت حمایت عربستان سعودی را پس می‌گیرند.
در یمن، عربستان سعودی زمانی با انجام حمله مسلحانه‌ای در سال 2015 در حمایت از منصور الهادی، رئیس جمهور این کشور، امیدوار بود به یک پیروزی سریع و قاطعانه دست یابد؛ اما در عوض در جنگی فرسایشی با هزینه بالا با حوثیان گرفتار شد. حوثی، یک فرقه از شیعه است که بعد از حمله عربستان سعودی به ایران نزدیک‌تر شد.
با این حال، واکنش دولت ایران به جنگ‌طلبی عربستان سعودی به‌طور کم سابقه‌ای، نرم بوده است. در حالی که ایران به شدت داشتن هرگونه نقش در تجهیز حوثی‌ها را رد می کند، تنها پاسخ آن، درخواست صلح و اتحاد و مقصر دانستن مشکلات داخلی عربستان و متهم کردن محمد بن سلمان بوده است.
 نفوذ جمهوری اسلامی در بسیاری از پایتخت‌های خاورمیانه و فراتر از آن، بسیار زیاد است. تهران میزبان رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi