شناسه خبر : 56706
پنجشنبه 25 آبان 1396 , 13:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخن یک جانباز در باب زلزله ی اخیر

با احترام وعرض تسلیت بمناسبت درگذشت هموطنان کرمانشاهی در زلزله ی اخیر؛ لازم است یادی کنیم از رشادت های رزمندگان غیور وطن در دهه 60 در قصرشیرین، سرپل ذهاب و...

معلم جانباز -  با احترام وعرض تسلیت بمناسبت درگذشت هموطنان کرمانشاهی در زلزله ی اخیر؛ لازم است یادی کنیم از رشادت های رزمندگان غیور وطن در دهه 60 در قصرشیرین، سرپل ذهاب و... اما این زلزله ها چرا مسئولین امر را از خواب بیدار نمی کند؟ اگر دولت محترم به فکر مقاوم سازی و معماری درست، دادن تسهیلات کم بهره به روستاها وبافت فرسوده شهرها می شد واعتباراتی را هر ساله تخصیص می داد ونظارت درستی در بهینه سازی مسکن می نمود، آیا لازم بود یک شبه این همه هزینه کند؟!

الان تا این مردم مصیبت زده سرپا بشوند وبه روال عادی زندگی برگردند دولت محترم باید میلیاردها ریال هزینه کند، وام های بلاعوض بدهد و وام ساخت مسکن وهدر رفتن نیروی کار وانسانی، مشغول شدن دولت و بدنه ی آن به مدت طولانی، برای کشور کلی هزینه تراشیده می شود. چرا نباید این هزینه ها در وقت عافیت داده نشود تا با فراغ بال، مسکنی مقاوم داشته باشند؟

در کشور ما این اولین زلزله نبوده؛ چندین زلزله به وقوع پیوسته است. دولت تجربه کرده اما کارشناسی برخورد نشده است. مسئولین ما همیشه در سفرهای خارج کشورند و کشورهای زلزله خیز را دیده اند؛ چرا از تجربه ی آنها استفاده نمی کنند؟ چرا باید ملت مظلوم ایران همیشه چوب ندانم کاری مسئولین را بخورد؟

دوستان! همیشه هزینه قبل از حادثه کمتر است از بعد حادثه، ضمن اینکه بحران های موازی هم بوجود می آورد، مثل نارضایتی مردم و فوت عزیزان و سرمایه های انسانی کشور؛ چرا باید در این حاثه بالای 100نفر قطع نخاعی داشته باشیم؟! به عبارتی 100خانواده نان آورش زمینگیر وهزینه های زندگی تا آخر عمرش به گردن سازمان های دولتی بیفتد وهزاران مشکل دیگر.

آیا شایسته نیست همین هزینه های بعد حوادث را قبل از وقوع آن بپردازیم؟! از تجربه ی ژاپن وچند کشور دیگر استفاده کنیم.

به امید روزی که مسئولین دست اندرکار درست فکر کنند ودرست تدبیر و عمل کنند.

حق یارتان

 

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
مسئول کجابودبرادر
زلزله مهمه یا جشن رئیس جمهور
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi