شناسه خبر : 56736
چهارشنبه 01 آذر 1396 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بانک مسکن آذرشهر دفترچه نمی دهد

فاش نیوز- بانک مسکن شهر آذرشهر دراستان آذربایجان شرقی از دادن دفترچه اقساط وام خودداری و به جای آن به یک شخص بی سواد، کارت می دهد که با آن اقساط را واریز کند.

حال این سوال مطرح می شود اگر از کارت اقساط  پرداخت شود، آیا مبالغ واریز شده محاسبه خواهد شد؟ چرا که در هر دفعه مراجعه به بانک صحبت از بدهی های جدید که از اقساط قبلی باقی مانده است صحبت به عمل می آید.

 وقتی به رئیس بانک اعلام می کنم که دفترچه اقساط بدهید می گویند بانک مرکزی بخشنامه صادر کرده که صدور دفترچه اقساط ممنوع است و بخش حقوقی بانک استان نیز این موضوع را تائید می کنند.

  وقتی هم پرینت حساب مشتری را به وی می دهند طوری نوشته می شود که کسی از آن سر در نمی آورد و هر بار هم که به بانک مراجعه می شود تا جایی که می توانند به عناوین مختلف کارمزد - اصل وام - سود - وجه التزام - خسارت تاخیر تادیه و غیره مبالغی اخذ می کنند.

 ضمنا" هر صفحه پرینت هم که از حساب به اشخاص می دهند برای آن 5 هزار تومان دریافت و هر دو ماه یک نامه به آدرس طرف می فرستند که قصد صدور اجرائیه را داریم و مبلغ پانزده هزار تومان هم برای آن مطالبه می کنند و آن را نامه پیش صدور اجرائیه می نامند.

 از همه مهم تر اینکه در اول کار وام گیرنده را هم مجبور می کنند  که نام وام گیرنده بنام افراد دیگری باشد و بنده به عنوان راهن که هر بار که بانک به من فشار می آورد فورا" به آن اشخاص نیز اطلاع می دهد که باعث سلطه بیشتر بانک بر ما و اجبار بیشتر به طرفین شود. در مقام اعتراض که بر می آییم مسئولان بانک در مقابل یک حساب سر انگشتی می دهند که فقط خودشان از آن سر در می آورند.

  جای سئوال باقی است اگر قراردادهای بانکداری اسلامی این است که برای سود، جریمه و برای جریمه، سود دریافت کنند حداقل شفاف سازی کنند. به هر حال پس از دوندگی های زیاد حالا علت انتقاد مراجع عظام از بانک ها را می فهمم.

لازم به ذکر است اینجانب همسر جانباز متوفی هستم و نمی دانم با این سن و سال باید با مریضی ام (شکستگی استخوان لگن، دیسک کمر، قند و فشار خون و اعصاب و روان) مبارزه کنم یا هر دم منتظر دلهره ای از سوی بانک باشم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi