شناسه خبر : 56794
چهارشنبه 01 آذر 1396 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اتفاقی جالب بعد از گفت و گو با جانباز نخاعی زلزله زده!

یکی دیگر از جانبازان نخاعی مناطق زلزله زده بنام «عبدالمحمد فتحی»، ساکن روستای «کلاهمال» سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح اوضاع خود و منطقه پرداخت...

 فاش نیوز -  یکی دیگر از جانبازان نخاعی مناطق زلزله زده بنام «عبدالمحمد فتحی»، ساکن روستای «کلاهمال» سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح اوضاع خود و منطقه پرداخت. متن گفت و گو به این شرح است:

فاش نیوز: اوضاع شما الان در منطقه چطور است؟

- راستش به وضعیت جانبازان به خوبی رسیدگی نمی شود.

فاش نیوز: موقع زلزله در روستا بودید؟ الان وضعیت خانه و زندگیتان چطور است؟

- بله. ما در روستا بودیم. اکثر منازل روستایی تخریب شده اند. خانه ی ما هم ترک برداشته بود و به خاطر پس لرزه ها دیگر در خانه نماندیم.

فاش نیوز: الان کجا زندگی می کنید؟

- الان در چادر زندگی می کنیم.

فاش نیوز:  خانه شما قدیمی ساخت بوده؟

- زیاد قدیمی نبوده و زیاد هم محکم نبوده است. روستای ما 8 الی 9 کیلومتر با شهر سرپل ذهاب فاصله داداره.

فاش نیوز: الان وضعیتتان در چادر به لحاظ امکانات مثل تخت و ... به چه صورت است؟

- امکانات که خوب نیست. الان برای آب گرم مشکل داریم. آبگرمکن منزل ما سوخته و به بنیاد شهید کرمانشاه زنگ زدیم برای رفع مشکل، که آنها گفتند مثل قدیمی ها برو داخل دیگ آب گرم کن و استفاده کن. ما چجوری می توانیم با این وضعیت حمام بکنیم.

فاش نیوز: کلا چند جانباز هستید؟

- 4 یا 5 تا بیشتر نیستیم.

فاش نیوز: ما با یکی دو نفر از جانبازان آنجا مثل آقای صفری و اکبر محمدی صحبت کرده بودیم.

- بله. آقای اکبر محمدی پایش شکسته و الان در شهر کرمانشاه است.

فاش نیوز: خدا را شکر که الان در سلامتی هستید. بنیاد شهید به شما رسیدگی کرده است؟

- رییس بنیاد که در این مدت حتی یک تماس هم نگرفته است. من خودم چند روز قبل به بنیاد شهید کرمانشاه زنگ زدم اما به هیچ جوابی نرسیدم.

فاش نیوز: الان به غیر از مشکل استحمام مشکلات دیگر مثل خوراک و پوشاک و سرما ندارید؟

- چرا داریم. توزیع غذا و پوشاک درست انجام نمی شود. وقتی با ماشین برای توزیع می آیند چون ما کسی را نداریم تا از آنها بگیرد دچار مشکل می شویم. ما که در چادریم و کسی رو نداریم، باید نگاه کنیم.

فاش نیوز: پس تخت و تشک و چادر به شما داده اند؟

-بله داده اند.

فاش نیوز: الان فقط مشکلتان بحث آب گرم است؟

-آبگرمکن سوخته، گفتم تهیه کنید. الان 10 روز است آب سرد استفاده می کنیم.

فاش نیوز: الان شما منزلتان  برای استراحت امن نیست ولی می توانید برای حمام بروید؟

-بله مجبوریم.

فاش نیوز: الان فقط باید از بنیاد بیایند و رسیدگی کنند و آب گرمکن را درست کنند. بچه های انجمن جانبازان نخاعی قرار بود در آنجا مبلغی را تهیه کنند تا بخشی از مشکلاتتان برطرف بشود.

-بله یک مبلغی به حسابمان ریخته اندد

فاش نیوز: با آن مبلغ نمی شود تعمیرکاری برای آبگرمکن آورد؟

- داخل شهر بروید ببینید نه مغازه ای نه هیچ مکانی باز نیست؛ با توجه به این شرایط گفتم

فاش نیوز: الان از بچه های جانباز خبری دارید؟

- بله، یکی از جانبازان نخاعی به نام افروز یکی دو روز بعد از زلزله فرزندش را فرستاد پیش ما که احوالمان را بپرسد. چرا بنیاد شهید هیچ توجهی نمی کند که حتی بیاید ببینید این زنده است یا نه.

فاش نیوز: پس بنیاد کمکی نکرده؛ بقیه جانبازان هم مشکل دارند؟

- فقط مشکل من نیست، مشکل همه جانبازان است؛ از مسئولین انجمن جانبازان پیگیری کرده اند؛ اما بیشتر از بنیاد شهید، انجمن جانبازان نخاعی به ما کمک کرده است.

فاش نیوز: شکر خدا که شما سلامت هستید، ما هم پیگیری می کنیم.

- به مسئولین گفتیم  که آبگرمکن ما خراب شده؛ آنها گفتند باید بروید مثل قدیم با دیگ حمام بکنید! برای بقیه آسان است اما برای امثال ما سخت است.

فاش نیوز: اگر امکانش نباشد حرفی نیست ولی وقتی می شود که فقط با تعمیر یا جایگزینی آبگرمکن مشکل حل شود، نباید این طور بگویند.

- مشکلات زیاد است اما همین کار هم برای ما انجام شود، خوب است. ما چهار پنج جانباز نخاعی هستیم که وضعیتمان ویژه است.

*****

فاش نیوز: گفتنی است حدود دو ساعت پس از انجام این گفت و گو، جانباز مصطفی مسعودی از اعضای هیئت مدیره ی انجمن جانبازان نخاعی که برای کاری به دفترفاش نیوز آمده بود، به محض اطلاع از مشکل این جانباز زلزله زده، با او تماس گرفت تا مقدمات تهیه و ارسال یک آبگرمکن سالم برای رفع مشکل او را فراهم کند که مطلع شدیم همان موقع از طرف بنیاد برای حل مشکل این جانباز عزیز نزد وی آمده اند و به لطف خدا کار انجام گرفت!

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام برادر پهلوانم شکر خدای متعال را از سلامتی شما. عرض تسلیت برای از دست رفته ها. خدای متعال رحمتشان کند.زلزله رفت .خرابیهایش هم رفتنی است.اماآینده هست امید هست صبر و پایداری شما و دیگر مردم مصیبت دیده و خسارت خورده نوید سرافرازی شما در آینده نزدیک است.دستبوس شما هستم.
باعرض ادب واهداء سلام ،عزیزان فاش نیوزی اگرقراربودمشگلات حل شود الان نیاز به گفتن نبود،درخصوص گفتن مشگلات همان مثال قدیمی آب در هاوندکوبیدن است،درخاتمه عرایضم درگذشتگان زلزله اخیررابه بازماندگانشان عرض تسلیت داشته وبقای عمربازماندگان راخواهانم ،وقتی متولیان امورکه همان دولتیان هستندفقط به فکرخوروبستگانشان خصوصا آقازاده های ژن خوبشان توقع بی جائیست که تقاضای داشته باشی وقتی رئیس دولت جناب روحانی در شب زلزله تولدش راجشن گرفته بیهوده است خودرابه آب وآتش زدن ولی امیدآن دارم که تاوان سختی پس دهند فدای شماعزیزان ضمنا سلام حقیررابه زلزله زدگان خصوصا جانبازان دلاور خطه کرمانشاهان برسانیدباتشکرسیدعلی تقی آبادی معلول دفاع مقدس چراکه خودرالایق نام جانباز نمیدانم
فاتحه بنیاد خوانده شده الان اون جانباز نخاعی چرا باید توچادر یادتوخانه ی ناامن باشه؟مسئولا بخودتون بیاید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi