شناسه خبر : 56815
شنبه 04 آذر 1396 , 16:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزارت دفاع متولی امور رزمندگان است

س- سلام پدر من حدود 16ماه بسیجی و یا همون اعزام به خدمت داوطلبانه دارد و حدود 700هزار در ماه می گرفت.الان 6ماهه پدرم فوت شده و می خواستم بدانم این حقوقی که می گرفت الان به مادرم می رسد یا نه؟؟؟حقوقش الان 3ماهه از طریق بانک کوثرقطع شده است .البته در حال انجام انحصار و وراثت هم هستیم.سپاه منطقه هم خواستار مدارک مادرم شده است.خواستم بدانم آیا حقوق به مادرم می رسد؟؟؟
ج- سلام این پرداختی حقوق نیست کمک معیشت است و منع قانونی برای ادامه پرداخت آن به والده شما وجود ندارد.

 

س - سلام  بنده‌‌ چهار‌یاپنج‌سال‌پیش‌پیگیر‌ مجروحیتم‌‌شدم‌ وباپیگیری های‌مکرر‌ آقایان‌لطف‌کرده‌و‌ منت‌برماگذاشته‌پنج‌درصد‌مجروحیت‌دادند‌ . متاسفانه مدارک بالینیم‌‌ دراثرتخریب‌ بیمارستان‌ازبین‌رفته است ،سپاه‌هم‌ طی‌ بخشنامه‌ای‌کلیه‌ بایگانی‌هایش‌را‌امحا‌کرده است، لنگ‌درهوا‌وحیران‌مانده ام، سوال: اوضاع‌این‌حقیر‌چگونه‌است؟ مدت۲۰ماه‌‌جبهه‌و۵٪مجروحیت‌،برای‌خدمت‌خودم‌کسر‌خدمت‌گرفتم‌و درحین‌خدمت‌پیرو‌بخشنامه‌سپاه‌از‌کسرخدمت‌استفاده‌کردم. حال‌بااین‌مدت‌جبهه‌ودرصد‌جانبازی‌پسرم‌که‌متولد۷۰وفوق‌لیسانس‌شیمی‌دارد‌می تواند‌ از‌ معافیت‌ استفاده‌کند.؟
تمنا‌دارم‌جواب‌را‌بدهیداگرنه‌به مشکل‌برمی خورد....چون‌متاهل‌است

ج- سلام بله می تواند از کسر خدمت استفاده کند و چون مدت جبهه زیاد است با مجموع درصد می تواند معاف شود .

 

س - سلام  من رزمنده ام با 7 ماه خدمت ودوران سربازی ام همیشه منطقه بودم الان با 50 سال و 28 سال خدمت امسال بازنشسته شدم میتونم دو باره برگردم بانک و استخدام شوم
ج- سلام اگر دارای مدرک لیسانس باشید و حضور شش ماه داوطلبانه داشته باشید می توانید اعاده شده و تا 35 سال خدمت کنید.

 

س- سلام  باسلام و احترام خدمت شما برادر پرتلاش و زحمت کش در صفحات کارشناسی به تبصره ذیل ماده 103 قانون خدمات کشوری اشاره فرمودید که یک پایه ارفاقی برای ایثارگران بعد اعلام فرموده ای داشتن مدرک کارشناسی الزامی است واضح و روشن بفرمایید کسانی که دارای مدرک کاردانی هستند وسایر شرایط را دارا هستند می توانند آعاده به خدمت نمایندیا خیر؟
 2 کسانی که بعد از بازنشستگی کارشناسی اخذ کرده اند چطور با سپاس از نظر روشن و مقنن شما باطلاع برسد

ج- سلام برای  اعاده به خدمت و ادامه خدمت تا سی و پنج سال داشتن مدرک کارشناسی که با یک مقطع بالاتر کارشناسی ارشد شود لازم است .
2- در قانون محدودیتی برای اینکه این مدرک کی اخذ شده است وجود ندارد لذا منعی برای کسانی که در بازنشستگی موفق به اخذ مدرک می شوند وجود ندارد.

 

س - سلام  اگر فرزند آزاده با استفاده از سهمیه وارد دانشگاه دولتی روزانه بشه و بعد به علت پیدانشدن کار با عنوان رشته، مجددا با هزینه شخصی و بدون لحاظ شدن تسهیلات رفاهی و تحصیلی بنیاد شهید مدرک لیسانس مجدد در رشته ای دیگر بگیرد، آیا برای شرکت در آزمون استخدامی مشکلی برای اعمال شدن سهمیه با کد رشته جدید بوجود می آید؟ آیا باید رشته جدیدرا جایگزین رشته سابق که در اتوماسیون بنیاد شهید شده حذف کرد؟ چه کنم؟
ج- سلام از این جهت هیچ محدودیتی در قوانین و مقررات برای شما وجود ندارد و هر کدام از مدارک تحصیلی شما مناسب با مجوزهای استخدامی باشد قابل اعمال است .

 

س - سلام من ۳۱سال دارم و دلم می خواهد بهورز بشم. پدرم حدوده ۲سال سابقه حضور در جبهه دارد اما جانباز نیست. من برای استخدام بهورزی با استفاده از کارت ایثاره پدرم می توانم از شرط محدودیت سنی معاف بشم؟بخاطر خدا زود جواب بدهید چون  برای من مهم  و ذهنم درگیر آن است.
ج- سلام شما مشمول 5 درصد سهمیه استخدامی ایثارگران هستید و از همه مزایای آن قانونا"‌برخوردارید . تنها مشکل رزمندگان این است که نهاد متولی که امور آنان را پیگیری کند وجود ندارد و وزارت دفاع که برابر قانون برنامه ششم متولی رزمندگان شده است در این مورد کوتاهی می کند .

اینستاگرام
سلام.بنده حدود پانزده ماه بسجی به صورت داوطلبانه در جبه حضور داشته ام ودرعملیاتهای قادر کربلای 4و5 شرکت کرده ام ومورد بمباران شیمیایی قرار گرفتیم وازلحاظ ریوی وپوستی مشکل دارم و یکبار کمسیونپزشکی رفته ام و تا کنون جواب نگرفته ام 8196
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi