شناسه خبر : 56836
یکشنبه 05 آذر 1396 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای مظلومیت مدافعان حرم زینبیون

سید حسین نقوی می‌گوید: مدافعان حرم پاکستانی از دو جهت مظلوم هستند؛ هم در رسانه‌ها و هم اینکه وقتی به کشورشان برمی‌گردند، زندانی می‌شوند. کسانی را می‌شناسیم که دو یا یک سال است که زندانی هستند و اصلاً مشخص نیست که کجا هستند.

«سید حسین نقوی» از کشور پاکستان و یکی از فعالین موکب «شباب المقاومه» در گفتگو با خبرنگار تسنیم چنین می‌گوید: «در موکب شباب المقاومه بچه‌های چند کشور از جمله ایران، عراق، یمن، سوریه، هند و آذربایجان و پاکستان با هم جمع شدند. این همکاری با هم است یعنی ما می‌خواهیم پیغام امام حسین(ع) و ولایت فقیه و امامت را در حدود مرزها مقید نکنیم و آن را جهانی کنیم. پیام امامت همین است و فکر می‌کنم حتما که یکی از موانع بزرگ ظهور امام این است که ما خودمان را مقید و محدود در مرزها کرده‌ایم که فلان شخص پاکستانی یا ایرانی است که نباید اینطور باشد.

پیام ولایت، مرز ندارد

او درخصوص پیام ولایت می‌گوید:«ما باید فراتر از مرزها فکر کنیم و پیغام ولایت را فراتر از مرزها برسانیم و آن وقتی اتفاق می‌افتد که ما خودمان، فکرمان، ذهنمان و حرکتمان را از مرزها عبور دهیم و فراتر فکر کنیم.»

شجاعت زینبیون زبانزد است

این روحانی اهل کشور پاکستان درباره شهدای مدافع حرم زینبیون چنین می‌گوید:«بچه‌های زینبیون خیلی به شجاعت و مقاومت در دفاع از حرم‌های اهل بیت معروف هستند و حرف اول را می‌زنند. مدافعان حرم پاکستانی از دو جهت مظلوم هستند. هم در رسانه‌ها و هم این که وقتی به کشور برمی‌گردند، زندانی می‌شوند. کسانی را  می‌شناسیم که دو سال یا یک سال است که زندانی هستند و اصلا مشخص نیست که کجا هستند. در واقع وقتی برگشته‌اند دیگر هیچ خبری از آن‌ها نشده است و خانواده‌هایشان سرگردان هستند. خیلی برای پیگیری می‌روند ولی هیچ خبری از آن‌ها ندارند که کجا هستند.»

مقاومت، رمز پیروزی است

نقوی دفاع از حریم اهل بیت را از آروزهای شیعیان می‌داند و می‌گوید: «آروزی هر شیعه‌ای است که در این راه باشد. این جمله قشنگی است که اگر ما سرمان هم برود، نمی‌گذاریم که زینب، حرم شما اسیر شود. یعنی خودتان که اسیر شده بودید ولی بعد از شما ما اگر سرمان برود محال است که حرم شما را از ما بگیرند. همین مقاومت و رمز پیروزی است. یعنی وقتی شیعه بیدار شود اینطور می‌شود و این یکی از بزرگترین افتخارات ما است. نشان گرفتن دشمن همین کربلا و نجف است و این یک جنگ به ظاهر سیاسی است ولی یک جنگ عقیدتی و ایمانی است.»

بی طرفی، ما را در جبهه مخالف حق قرار می‌دهد

این روحانی اهل پاکستان در ادامه چنین می‌گوید: «یک جبهه حق و یک جبهه باطل وجود دارد. یعنی اینطور نیست که بگوییم یک جنگ کشوری و کشورگشایی است و این حرف‌ها نیست. الان یک جبهه مقاومت و حق  و یک جبهه طاغوت وجود دارد. حالا این طاغوت می‌تواند هر کسی مثل آل سعود، اسرائیل یا آمریکا باشد. ما خودمان انتخاب کنیم که در کدام جبهه قرار بگیریم و جبهه سومی وجود ندارد که ما ساکت باشیم که اگر ساکت باشیم در جبهه مخالف و طاغوت هستیم. آن زمان که امام حسین(ع) شهید شد عده‌ای ساکت بودند و به قول خودشان، خود را بی‌طرف حساب کردند. ما در جهان حقیقت زندگی می‌کنیم و این جهان خیال است که بی‌طرف باشیم و با کسی نباشیم. در جهان حقیقت، یا حق و باطل یا صدق و دروغ وجود دارد.»

امام خامنه‌ای پرچم‌دار جبهه مقاومت است

نقوی می‌گوید: «امروز این پرچم مقاومت و پرچم جبهه حق دست ولی فقیه و ولی زمان، امام خامنه ای است. کسی که نمی‌تواند مقام ولایت را درک و تحمل یا به قول معروف هضم کند، نمی‌تواند حضرت حجت را نصرت کند و قطعا یا جاهل است که اگر نمی‌داند خدا از ظلمات جهالت بیرون بیاورد و اگر مقصر است باز هم ما برای هدایتشان دعا می‌کنیم. یعنی اگر کسی در لباس مرجعیت و مجتهد هم باشد ولی ضد آقای خامنه‌ای باشد، قطعا ضد امام زمان(عج) است. چون ما هر زمان یک ولی داریم حالا چه ولی معصوم و چه ولی غیر معصوم و تقدیر خدا این است که ولی در پرده غیبت باشد. امروز اگر خودمان پشت ولی زمان را به بهانه‌های مختلف خالی کنیم، من قطعا می‌گویم وقتی امام زمان ظهور کنند همین فرد که امروز علیه امام خامنه‌ای حرف می‌زند. او خودش را مقابل امام زمان قرار می‌دهد، چرا؟چون حرف آقای خامنه‌ای، حرف امام زمان است. کسی که حرف آقای خامنه‌ای را نمی‌تواند درک کند و گوش دهد، قطعا حرف امام زمان را هم گوش نخواهد داد و نمی‌تواند گوش دهد.»

اربعین مغناطیس امامت است

او درخصوص راهپیمایی اربعین چنین می‌گوید: «بعضی کارها، کار مردم است و جمع کثیری از مردم جمع می‌شوند و کاری را انجام می دهند. پیاده روی اربعین کار جهانی است و من فکر می‌کنم که یک پدیده خیلی عجیبی است که این طرفی نبوده و آن طرفی است، یعنی کار مردم نیست و یک کار خدایی است.«و مکروه مکرالله» خیلی عملی این آیه با اربعین به ما معرفی می‌شود، یعنی دشمن با همه هجمه‌ها، رسانه‌ها، فضای مجازی، تلویزیون و ماهواره هدفش این است که جوان‌ها را از ما بگیرد ولی اربعین همان مغناطیس امامت است، یعنی مردم را از سراسر عالم به طرف خود می‌کشد و این نیروی حسینی است. یکی از اساتید ما می‌گفت که: «امام حسین(ع) یک کار دومینو انجام داد. هزار و چهارصد سال پیش دومینو انداخت و حالا این دومینو در چهارسوی مرزهای زمینی و هوایی پیش می‌رود و امروز که مردم از اقصی نقاط عالم جمع شدند، این مغناطیس بودن امام آن‌ها را جمع می‌کند که قوت حسینی است.»

ارتباط اربعین با ظهور

نقوی درخصوص ارتباط اربعین با ظهور امام زمان(عج) چنین می گوید:«اربعین یک ارتباط تنگاتنگ با ظهور دارد، یعنی ظهور چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ وقتی که پیغام امامت جهانی می شود و امروز در هر لباسی پروفسور، مهندس، مدیر پاکستانی، هندی و ایرانی اینجا جمع شد و این عناوین اینجا معنا ندارد و همه زائر هستند. در اربعین دو عنوان، یک عنوان امام و یک عنوان زائر داریم و اگر همین به معنای واقعی عملی شود، ظهور اتفاق می‌افتد. یعنی همه موانع در حال برطرف شدن است و همه در لباس امت و اقتدا به امام هستند.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi