شناسه خبر : 56858
یکشنبه 12 آذر 1396 , 14:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعجب یک نماینده ی مجلس از مشکلات همسران جانبازان

نماینده مردم تهران، ری، شمیران و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرایی شدن طرح تقلیل ساعات کاری همسران جانباز اعصاب و روان شد.

فاش نیوز  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرایی شدن طرح تقلیل ساعت کاری همسران شاغل جانباز اعصاب و روان شد.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته بسیج سخن می گفت با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و لزوم توجه به یادگاران حماسه و ایثار خاطرنشان کرد: ایثارگران دوران دفاع مقدس که در حال حاضر در دوران میانسالی و سالخوردگی قرار دارند اکنون نیازمند توجه بیشتر مسئولان برای برآورده شدن نیازها و رفع مشکلاتشان هستند.

 

 

وی در این زمینه به موضوع تقلیل ساعات کاری همسران شاغل جانبازان اعصاب و روان به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و اظهار داشت: همسران جانبازان و بخصوص جانبازان اعصاب و روان مشکلات و سختی های فراوانی را متحمل شده اند و لازم است در این مورد توجه بیشتری به آنها شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه مسئولان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از متولیان امر می گویند سازمان  در معرض ورشکستگی قرار دارد و ناتوان از پرداخت ها است و نباید بار بیشتری بر روی دوش آن  گذاشته شود.

نماینده مجلس دهم در این خصوص به طرح بازنشستگی زنان اشاره کرد و افزود:  به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی  موضوع بازنشستگی خانم ها با 20 سال بازنشستگی را دنبال کردیم  اما تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم.

سیاووشی با ابراز تاسف از گنجانده نشدن طرح تقلیل ساعات کاری همسران جانبازان اعصاب و روان زیر 25 درصد در قانون برنامه ششم توسعه کشور متذکر شد: در برنامه ششم توسعه و قانون خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص تقلیل ساعات کاری همسران جانبازان زیر 25درصد هیچگونه ماده قانونی لحاظ نشده است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم بالای مراجعات مردمی تصریح کرد: به طور مثال در مورد خرید و کسر خدمت فرزندان ایثارگران، اگر به شما بگویم من بطور معمول روزی 100 کامنت در فضای مجازی دارم که حداقل 70 مورد آن مربوط به موضوع سربازی فرزندان ایثارگران  است که در آنها عنوان می شود که  پدر ما  ایثارگر و از خانواده بزرگ ایثارگران هستیم.

وی در ادامه  سخنان خود به یک مورد از ملاقات خود با همسران جانبازان اعصاب و روان اشاره کرد و یادآور شد: حالا نمی دانم می خواهید ضبط کنید یا نه ولی در این مورد به دیدار خود از خانواده رزمندگان در سالروز آزادی خرمشهر اشاره می کنم که طی آن باتفاق نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی  در اسلامشهر به دیدن یک خانواده جانباز رفتیم.

وی ادامه داد: در جریان این ملاقات، من وقتی آقای خانواده  را که صحیح و سالم برای استقبال از ما آ مده بود  دیدم واقعا" متعجب شدم، من دیدم یک آقایی است که خیلی سرحال است و توانایی جسمی خیلی خوبی هم دارد اما وقتی با او صحبت  کردم،  گفت برای اولین بار است که نمایندگان مجلس به دیدن ما می آیند و وقتی به داخل خانه شان رفتیم و پای درد دل همسرش نشستم متاسفانه شرایطشان بسیار دردناک بود به طوری که همسرش می گفت من روزی دو سه بار کتک می خورم و کسی هم باورش نمی شود که همسرم موجی و مشکل بیماری روانی دارد.

نماینده مردم تهران در بهارستان تصریح کرد: امثال این خانم ایثارگر که با سختی و مشقت های  فراوان در حال گذران عمر هستند زیاد است ولی انصاف نیست، اکنون که آنها پا به سن گذاشته و نیاز به توجه و استراحت بسیاری دارند به حال خودشان رها شوند.

سیاووشی در پایان تاکید کرد: به نظرمن طرح تقلیل ساعات کاری همسران جانبازان زیر 25 درصد باید از سوی نمایندگان در برنامه ششم لحاظ می شد، اما متاسفانه این زنان زحمتکش و صبور طبق روال معمول  از این گونه امتیازات محروم هستند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
(نگذارید تا این پیش کسوتان جهاد وشهادت در پیچ وخم روزمره خود به فراموشی سپرده شوند......
امام خمینی ره)
سلام . خدا قوت به عزیزانی که از جان مایه میگذارند برای خانواده ایثار و ایثارگران.
سوالی داشتم خدمت دوستان کانال ایثارگران محترم.
بر اساس ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیاد حسب مورد به همسر و والدین شاهد، جانبازان و آزادگان که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد دارای عائله تحت تکفل قانونی محجور و معلول (ذهنی، جسمی، حرکتی) باشند، علاوه بر پرداختی‌های موضوع این قانون، در صورتی که نسبت به نگهداری فرد یا افراد یادشده در میان خانواده اقدام نمایند، حداقل به میزان یارانه موضوع قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پرداخت می‌نماید.
▫️همچنین طبق ماده 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید.» که پس از مدتی با اصلاحات مجلس شورای اسلامی در این بند، بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» عبارت «جانبازان دارای محدویت جسمی، حرکتی» اضافه شد و ضمنا والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی هستند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول این ماده می‌شوند.
س. چرا برای جانبازان 50 به بالا طبق ماده قانون جامع ایثارگران . باید حق همیاری به ملبغ............ پرداخت شود.ولی متاسفانه به عده ایی از جانبازان 70 درصد نخاعی و دوپاقطع. از فروردین 96 تعلق گرفته است و به جانبازان 70 درصد شیمیائی و اعصاب وروان و روشن دلهای عزیز و جانبازان قطع اندامی دیگر و ....... غیراز دو مورد جانبازان 70 درصد فوق الذکر حق همیاری تعلق نگرفته است؟! و چرا نباید. حق همیاری به 70 درصد های دیگر تعلق نگیرد ؟ و اختلاف نظری شده برای دیگر جانبازان عزیز. لطفا اگر اظهار نظری در این باب است برای راهنمایی بیان کنید.
جانباز 70 درصد نیم بینا و شیمیائی ازتهران.
سلام به نماينده محترم مجلس خانم سياوشي
چرا شما هميشه مشکلات را به چشم يک کارمند مي بينيد ؟ بابا بخدا جانبازان موجي و شيميايي غير شاغل هم خيلي داريم که نه خودش کارمند بوده و نه همسرش ...
تمام قوانين مجلس فقط و فقط براي شاغلين است . بيچاره جانبازي که تا توان داشته مسافرکشي کرده و حالا افتاده تو خونه ...
جانبازي که جوراب مي فروشه . دست فروشي ميکند ... و از نداري جلوي خانواده اش هم خجالت نمي کشد ... چون خانواده اي برايش نمانده و همه رهايش کرده اند .....
ايا خانم سياوشي ميدانيد گناه و جرمش چه بوده ؟ دبيران کمسيون پزشکي درصد بحقش را نداده اند ...
با 20 درصد جانبازي و 21 ماه جبهه ارزو دارد هميشه در بيمارستان بستري باشد ميگويد خوش ميگذرد ...
بله خانم نماينده اين است سقف ارزوهاي يک جانباز که همه رهايش کرده اند ...بستري در اسايشگاه
واجب تر از کسر ساعت کار ، برقراری حقوق جانبازان زیر25% است که از حداقل معیشت هم محروم هستند .
نماینده محترم مجلس با سلام خواهش می کنم در مورد اجرای ماده 51 ایثارگری جهت بازنشستگان ایثارگر پیگری نماید چه فرقی در اجرای قانون برای فرزندان ایثارگر شاغل و بازنشسته و بیکار می باشد
احسنت
امام (ع) در مورد اطرافیان زمامدار می‌فرمایند: خواص و نزدیکان کسانی هستند که به هنگام فراخی و آسایش بر دوش والی باری گران‌اند و، چون حادثه‌ای پیش آید کمتر از هر کس به یاری‌اش برخیزند و خوش ندارند که به انصاف درباره آنان قضاوت شود. اینان همه چیز را به اصرار از والی می‌طلبند و اگر عطایی یابند، کمتر از همه سپاس می‌گویند و اگر به آنان ندهند، دیرتر از دیگران پوزش می‌پذیرند.
سلام، تقلیل ساعت کار یعنی افزایش نوبت کتک خوردن. برای جانباز اشتغال مناسب ،و دستمزد جوابگوی هزینه ها ایجاد کنید تا همسر و فرزندانش را شبی 100 بار نوازش کند.
تضييع حقوق ايثارگران خوش خدمتي به كيست؟

برابر بند 6 دستورالعمل تعيين ازكارافتادگي كلي جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال مصوب فرماندهي معظم كل قوا آن دسته از جانبازان موضوع بند ج متذكر در بند 4 دستورالعمل كه به سن 50 سالگي رسيده باشند و يا داراي بيماري ناتوان كننده باشند چنانچه از نظر شورايعالي پزشكي ازكارافتاده كلي تلقي شوند از تاريخ تصويب شورا مشمول مفاد اين دستورالعمل ( يعني حالت اشتغال )‌ قرار مي گيرند.
از نكات قابل تامل اين است كه در سالهاي اخير جانبازاني كه به بيماريهاي ناتوان كننده مانند سرطان و ... مبتلا شده اند با بي تفاوتي كميسيونهاي پزشكي مواجه شده و صدور آراي از كارافتادگي آنان اقدام نمي شود و حتي كساني كه سن بالاتر از پنجاه سال دارند بدون توجه به اين مصوبه كه مي تواند براي جانبازان و ترميم وضعيت معيشتي آنان راهگشا باشد ، مورد بي توجهي قرار مي گيرند.
البته برخي از آنان اگرشانس يارشان باشد مورد لطف !!! قرار مي گيرند و يك كمك معيشت حداقلي به آنان پرداخت مي شود و بر آنان منت مي گذارند ، در حاليكه حق قانوني آنان اين نيست .
براستي نقش نيروهاي مسلح و بنياد شهيد در اين زمينه چيست ؟‌آيا آنان بايد به دنبال احقاق حقوق قانوني ايثارگران در جهت تامين معيشت آنان باشند يا به دنبال بهانه تراشي براي ممانعت از دستيابي به حقوق قانوني آْنان .
مجلس ما شده کارخانه تولید قانون بی مصرف سلام متاسفانه مجلس ما شده کارخانه تولید قانون بی مصرف بارها وبارها این مشکل عدم توجه به تعیین درصد نیروهای مسلح در برنامه ششم اعتراض شده گوش شنوائی نیست این جا فکر می کنند ما رعیت ،کار گر بودیم از روی نیاز خودمان رفتیم جنگ بدون اینکه توجه به تکلیف شرعی و فروع دین داشته باشند ما وظیفه شرعی خودمان را انجام دادیم لذا حادثه وجانبازی اتفاق افتاد مسئولینی که وظیفه حمایت واجرای قانون را دارند آنها احساس تکلیف نمی کنند گویا می گویند ما که سر خوان نعمت نشسته ایم هرچند درصد دیگران را قبول کنیم از سفره ما کم می شود تمام چشمها در بینش مسائل فوق کور شد مگر گاهی نیاز خودشان باشد که قانونی را پیگیر شوند مانند معافیت فرزندان خودشان قانون برای همه است پس بیایید همه قوانین ایثار گران برنامه ششم اجرای آن را پیگیر شویم نه قانون را هم گل چین کنیم ! ! چرا وقتی در نیروهای مسلح اجازه تعیین درصد طبق قانون داده شده مجدد بنیاد مانند کد خدا تشخیص دهد به ما درصد جانبازی بدهد یا ندهد اصولا هدف از تاسیس بنیاد یک سازمان خدماتی بود وباید به ایثار گران خدمات می داد ( نه بنیاد تعیین درصد ) سازمانی که ما در آن خدمت کرده ایم از نزدیک شاهد تمام واقعیات است نه شما !!! این جا باید سفره و میز کدخدا خوان وارباب ورعییت برچیده شود و یا بنیاد شهید منحل وخدمات مذکور به ایثارگران نیروهای مسلح سپرده شود یا تعیین درصد از بنیاد اخذ و دراختیار نیروهای مسلح قرار گیرد چطو نسبت به ادغام ویا حذف بعضی وزارتخانه ها طرح ولایحه می دهند این هم جزو ضروریات است سازمانی که فقط برای اداره کارمندانش تشکیل شده از نظر جانبازان ضرورت وجود ندارد و اصراف بیت المال است کسانی که این مطلب را خواندند و می توانند در این کار موثر باشند واقدام نکنند مدیون بیت المال وملت ایران هستند پس این جهاد را انجام دهید که جزو فروع دین است ( مجلس باید به صورت 2 فوریت ضمانت اجرائی قانون ایثارگران برنامه ششم را مشخص وابزار تنبیه وعزل مدیران خاطی از راس بنیاد و سازمانهای ذی مدخل تا آخرین رده تعیین نماید در غیر این صورت نمایندگان محترم مجلس که می دانند این قانون اجرا نمی شود و فقط برای هدف مانور مصوبات انجام می شود حقوقی که از مجلس گرفته اند بابت امر باطل بیهوده وبلا ثمر بوده شرعا ا شکال دارد و مدیون بیت المال هستند لذا برای حلالیت حقوقشان ضمانت اجرائی قرار دهند وپیگیر و ثمره تلاش خود را مشاهده و لذت ببرند )
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi