شناسه خبر : 56862
چهارشنبه 08 آذر 1396 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اما و اگرهای قانون 35سال خدمت جانبازان حالت اشتغال

س - سلام ضمن تقدیر از زحمات جنابعالی در جهت ایجاد کانال و اطِلاع رسانی به ایثارگران سرافراز، لطفا در صورت امکان مقررات مربوط به حقوق جانبازان در هنگام بازنشستگی را بارگزاری فرمائید(صندوق بازنشستگی کشوری لطفا اگر مطلبی در خصوص سن جانباز ویا فرزند شهید در زمان باز نشستگی با سنوات ارفاقی برای برخورداری از آخرین حقوق قبل از باز نشستگی دارید بارگزار فرمائید .متشکرم
ج- سلام در انتهای ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان به صراحت آمده است : در تعیین حقوق بازنشستگی ،‌آخرین حقوق قبل از بازنشستگی مبنای محاسبه قرار می گیرد. این متن صریح قانون است و هیچ مصوبه ای از طرف هیچ مقامی نمی تواند مغایر با آن عمل کند .
ضمنا جانبازان و آزادگان کارگر مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی با لحاظ تبصره 2ماده 2قانون اصلاح نحوه بازنشستگی و وظیفه قانون استخدام کشوری مصوب 68/12/13 مشمول قانون نحوه بازنشستگی خواهند بود و مشمول حداقل شرط سنی 50سال با داشتن 30سال سابقه کار نیستند. بنابر این حداقل شرط سن بازنشستگی که در قوانین، 50سال تعیین شده بود با این اصلاحیه حذف شد و جانبازان و آزادگان کارگر مشمول بهره‌مندی از قانون شدند.
علاوه بر آن برابر تبصره1 ماده103 قانون مدیریت خدمات کشوری، شرط سنی در بند ب برای جانبازان تا 5سال کمتر و شرط سنی برای زنان حذف شده است. با لحاظ موارد فوق آنچه که اکنون اعمال می‌شود و گاهی موجبات تضییع حقوق جانبازان و آزادگان را فراهم می‌کند، بی‌توجهی به قانون است.
النهایه براساس تبصره3 ماده24 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران رعایت شرط سنی مقرر در قوانین و مقررات بازنشستگی زودتر از موعد جانبازان الزامی نمی‌باشد.

***

س - با سلام وقت بخیر،با تشکر از زحمات زیادی که برای جانبازان عزیز و بزرگوارش میکشید،آیا قانون 35سال خدمت برای جانبازان عزیز حالت اشتغال که سلامت خود را تقدیم کشور انقلاب کرد ه اندمی شود
ج- جانبازان حالت اشتغال در دستگاههای اجرایی همانند سایر مستخدمین دستگاه هستند و با دارا بودن شرط ادامه خدمت تا 35 سال همانند سایرین می توانند از این قانون استفاده کنند و منعی برای آنان وجود ندارد.

***

س - سلام. خسته نباشین. ببخشید من دوتاسوال دارم.
1-من بابام جانباز 15درصد بنیاد شهید 13ماه و 15روز منطقه دارن و بیشتر از این مدت منطقه بودن چون گردانشون منحل شده و به گردان دیگه ای منتقل شد میزان حظورشون تو گردانی که منحل شده جایی ثبت نشده. میخواستم بدونم راهی داره که مدت حضورشون تو اون گردان رو مشخص کنیم؟؟؟. و بتونم با قانون جاری کارت پایان خدمتم رو بگیرم؟؟؟؟ من خودمم بسیج فعال وکارت سبز هم دارم. ولی اینارو تو معافیت قبول نمیکنن تا 30امتیاز بشم.
2-من ترم یک مقطع کارشناسی تو دانشگاه سراسری زنجانم. میشه راهنمایی کنین مزایایی که میتونم ازشون استفاده کنم چیا میشن؟؟؟ اخه تو سایت ها هم مشخص نیست و کسیم راهنمایی خوبی نمیکنه.

ج- سلام گردان هم اگر منحل شده باشد سوابق آن در یگان بالاتر وجود دارد به ایثارگران رده بالاتر جهت پیگیری مراجعه کیند. ضمنا با مقررات جدید کسر خدمت که بزودی از طرف ستاد کل ابلاغ می شود می توانید از کسر خدمت استفاده کنید .
امکان پاسخ به چنین سوالات کلی نیست شما تسهیلات مورد نظرتان  را در حوزه های مختلف  سوال کنید تا پاسخ داده شود .

***

س -  سلام ووقت بخیر . بنیاد چندسال پیش پول خوبی به آزادگان داد و یکسره معوقات خانواده شهدا پرداخت می کند .پس چرا قدمی برای جانبازان بر نمی دارند همه ی جانبازان باحقوق کم در فقر زندگی می کنند؟؟؟لطفا در کانال درج نفرمایید
ج- سلام معوقات و مطالبات پرداختی به خانواده معظم شهدا و آزادگان ناشی از مطالبات به حق و قانونی آنان بوده است که با تاخیر انجام شده است. جانبازان حالت اشتغال هم دارای مطالباتی هستند که متاسفانه تا کنون گوش شنوایی برای پیگیری این حقوق قانونی نبوده است . جانبازان باید تلاش کنند این موضوع را به مسئولین تفهیم و از حق تضییع شده خود دفاع کنند.

***

س - با سلام و خسته نباشید .بنده جانباز بازنشسته حالت اشتغال وزارت نفت هستم .با توجه به مقرارت موجود و منع قرار داد با بازنشستگان می خواستم بدانم آیا برای جانبازان بازنسشته اولویتی در نظر نگرفتند و آنها هم مثل بقیه هستند و دولت نمی تواند با آنها قرارداد ببندد و از آنها استفاده کند؟
ج- سلام ایثارگران بازنشسته از ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مستثنی شده اند و منع قانونی برای بکارگیری آنان وجود ندارد .

اینستاگرام
با سلام
آیازمانی مشخص برای بازنشستگی جانبازان بسیجی به عنوان پاداش پایان خدمت که از بنیاد حقوق میگیرند مشخص هست؟
ممنون و سپاسگذار
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi