شناسه خبر : 56863
چهارشنبه 08 آذر 1396 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا حق پرستاری والدین شهداء توسط بنیاد قطع شده است؟

س - با سلام و خسته نباشید در این دستورالعمل در خصوص بکار گیری حانبازان بازنشسته چیزی نگفته است .لذا می خواستم بدانم آیا با جانبازان حالت اشتغال بازنشسته با توجه به این نامه می توان قرار داد بست یا خیر؟
ج-  سلام قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اصلاحات و استفساریه بعد از آن دستورالعمل نیست بلکه قانون مصوب مجلس است و ایثارگران از این ممنوعیت مستثنی شده اند و می توانند بکارگیری شوند.

***

س - با سلام و خسته نباشید .آیا شرکتها و دستگاه ها می توانند با بازنشستگی قبل از موعد موافقت نکند؟
ج-  سلام خیر نمی توانند مخالفت کنند این تسهیلاتی است که در قانون برای شما پیش بینی شده است .

***

س - با سلام و تشکر از پاسخ های شما . یک سوال دیگر داشتم.بر اساس ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حقوق بازنشستگی شهدا ،جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال ؟معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه و به شکل تبصره های زیر عمل می شود.حال سوال من این است همه ساله حقوق وزارت نفت هم به صورت اضافات عمومی و هم به صورت اضافه شایستگی اضافه میشود .حال سوال من این است که اضافات شایستگی هم شامل حال ما می شود یا فقط اضافات عمومی؟نامه اضافات ضمیمه میکنم.
ج- سلام هر آنچه در دریافتی شما به عنوان مزایا اعمال می شود باید در حقوق بازنشستگی نیز اعمال شود.

***

س - با عرض سلام خسته نباشید من یک سوال دارم! پدرم جانباز 30درصد و30ماه آزادگی داره!قبل از اینکه من و برادرم بریم مدرسه یکی از عموهامو با آزادگی از سربازی معاف کرد و چند سال پیش برادر بزرگم خودشو با جانبازی پدرم معاف کرد!آیا منم می تونم معاف بشم!! متولد 77هستم!
با تشکر

ج- سلام جزییات توافق ستاد کل و مجلس به سازمان وظیفه ارسال شد به اطلاع می رسانیم ضمنا" با مقررات  جدید کسر خدمت به شما تعلق می گیرد . 

***

س - سلام خسته نباشید جانباز 25/ دارم اسارت 26 متونم بجز پسرم که هنوز به سن خدمت نرسیده بردارم که 40 سال داره متاهل دو فرزند 6و 4ساله دختر وپسر است متونم از امیتاز جانبازی و اسارت استفاده کنم معاف بشه قبلا ار زحمات شما کمال تشکر دارم ممنون کوچک شما عزیزی
ج - سلام فقط آزادگانی که دارای حداقل 24 ماه اسارت بوده  و جانبازانی که دارای حداقل 25% جانبازی بوده و فاقد فرزند پسر باشند می توانند تنها یکی از برادران خود را از خدمت دوره ضرورت معاف نمایند. چون شما دارای فرزند پسر هستید مشمول این قانون نمی شوید.

***

س - با عرض سلام فرزند شهید هستم وسال گذشته در مقطع دکتری قبول شدم وتقاضای ماموریت تحصیلی از دانشگاه فرهنگیان کردم.در قوانین دانشگاه فرهنگیان،در بند ماموریت تحصیلی ایثارگران،که حکم هیات علمی دارند سکوت کرده.بنابراین مارا به چند جا از جمله وزارت علوم ارجاع دادند وهمه گفتند تصمیم با هیات امنای دانشگاه است.
سوالهایم این است:
آیا راهی هست که هیات امنا را ملزم به این کار کند چون متاسفانه به هیچ عنوان با ایثارگران همکاری نمی شود در این دانشگاه
آیا کمیسیون ماده 16میتواند حکم دهد واگر ما شکایت کنیم تاثیر دارد؟
با توجه به اینکه همه راهها را جز کمیسیون ماده 16 رفته ایم
_بنیاد قوانین را برایشان فرستاده وتایید کرده
_وزارت آموزش وپرورش هم نامه بنیاد را تایید کرده
_وزارت علوم منوط به تصمیم هیات امنا دانسته
_ستاد ایثارگران هم در دانشگاه تایید کرده
سوال دیگرم اینکه،آیا در برابر استفاده از ماموریت آموزشی ایثارگران، باید تعهد خدمت دو برابر بدهیم؟

ج- سلام ایثارگران مشمول قوانین خاص خود هستند و مصوبات هیات امنای دانشکاه در تعارض با این قوانین اعتبار ندارد. کمیسیون ماده 16 موظف است به شکایت شما رسیدگی و به نفع شما حکم صادر کند. ضمنا شما مشمول تعهد دو برابر خدمت نیستید .

***

س - سلام  من خواهرشهیدم.ازمادرپیرم پرستاری میکنم.میخوام بدانم چرا حق پرستاری والدین شهداء توسط بنیادشهیدقطع شده؟این بودرسیدگی به اوضاع خانوادهٔ شهداء.درتمام دنیا این حق پرستاری پرداخت میشه...بنیادشهید بااین کارش مشکلات ماروچندبرابرافزایش میدهد....لطفابگیدچکارکنیم تاشکایتمون به گوش مسئولین دلسوزبویژه رهبری معظم برسد تابه دادمان برسد.باتشکر
ج- سلام علاوه بر مقررات قبلی در قانون برنامه ششم برای والدین محترم شهدا با تشخیص کمیسیون پزشکی حق پرستاری پیش بینی شده است. اگر این کوتاهی در اجرای قانون توسط بنیاد ادامه پیدا کند از طریق کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری پیگیری کنید.

اینستاگرام
با سلام چرا حق مراقبت نگهداری و پرستاری والدین شهدا قطع شده . پدرو مادر بزرگ من هردو نابینای کامل دارای آلزایمر شدید سکته مغزی و قلبی ناراحتی های گوارشی با کهولت سن ناتوان جسمی و حرکتی و مشکلات متعدد دیگر که اینجا مجال گفتن نیست که از بیست سال پیش وظیفه نگهداری مراقبت و پرستاری و دارو و درمان که ناچارا در تهران چهار سال است که خونه آجاره نمودم برای سهولت و دسترسی بهتر به دکتر . ساکن کوهدشت لرستان و پرونده شهید هم در شهرستان کوهدشت میباشد با اینکه همه دکترها گواهی دادن و تاکید کردن که بخاطر مشکلات فوق نیاز به مراقبت نگهداری و پرستاری در منزل به صورت سه شیفت و شبانه روزی دا ن اکنون بنیاد گفته دوباره مدارک بیارید تحویل بدهید که کپی آنها و چندتایی هم اصل را تحویل دادیم قبلا اصل مدارک را چندین باری تحویل بنیاد دادیم. اینک حقیر و خانواده ده نفری از این عزیزآن پرستاری میکنیم و هزینه ایاب و ذهاب در خود تهران خیلی بالاست حتی از شهرستان تا تهران هم ماشین دربستی میگیرم . امیدوارم هرچه زودتر به وضع این عزیزآن رسیدگی و معوقات چندین ماهه گذشته نیز پرداخت شود .
باتشکر و احترام
شماره پرونده ۶۵۳۱۴۷۹ والدین شهید محمدمراد گراوند
کوهدشت لرستان
با سلام. لطفا واضح و دقایق بگین پرستاری والدین شهدا. کی پرداخت میشه
چیشد. آخر ای حق پرستاری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi