شناسه خبر : 56886
چهارشنبه 08 آذر 1396 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تویی که نمی‌شناختمت...

پیش از این فکر می‌کردم غربی‌ها، صفت ژنرال را مختص شهید حسن باقری می‌دانند، اما وقتی "شیمون پرز" از تو به عنوان یک ژنرال یاد کرد که خاورمیانه را روی دستانت می‌چرخانی به عظمت تو پی بردم.

قاسم سلیمانی

مدت‌هاست که اوصافت زبانزد خاص و عام شده و نام تو را کمتر کسی است که از بَر نشده باشد. از انتشار عکس‌ها و سِبقه تو گرفته تا کروکی دقیق خانه‌ات که نقشه هوایی آن توسط سایت "ویکی لیکس" در اختیار همگان قرار گرفت! گویای حقیقتی است که در ادامه به آن می‌پردازم. برایم جالب بود که چطور می‌شود یک نفر طی اندک مدتی (بخوانید یکی دو دهه) اینقدر مهم شود؟! اما ظاهراً این زمان برای نگارنده، کوتاه تلقی شده بود و تویی که نمی‌شناختمت مدت‌هاست به خاطر لرزه‌ای که بر تن دشمنان انداخته‌ای، در سیبل تخریبی آن‌ها قرار داری و ذکر خیرت جاریست!

تا پیش از این فکر می‌کردم غربی‌ها، صفت ژنرال را مختص شهید حسن باقری می‌دانند، اما وقتی "شیمون پرز" از تو به عنوان یک ژنرال یاد کرد که خاورمیانه را روی دستانت می‌چرخانی به عظمت تو پی بردم؛ پس از اینکه "دیوید اینیاتوس" روزنامه‌نگار آمریکایی، تو را "نوک نیزه ایران" نامید به خود بالیدم و زمانی که "رابرن گرونید" مقام سابق سیا، نیز تو را فردی شدیداً مهم و تاثیرگذار معرفی کرد، به تو افتخار کردم؛ در سال 2009 که در فهرست پنج نفر از قدرتمندترین مردان خاورمیانه نشریه "فارین پالیسی" آمریکا قرار گرفتی مجدداً احساس غرور کردم و باز وقتی روزنامه "گاردین" اعتراف کرد حتی کسانی که دوستت ندارند، تو را فردی باهوش می‌دانند و بسیاری از مقامات آمریکا مایلند تو را ببینند! دوباره و دوباره به سردار دل‌ها افتخار کردم و این صرفاً گوشه‌ای از همان حقایقی است که عرض کردم و تا به امروز هم ادامه دارد...

تو کسی نیستی جز فرمانده‌ای رشید که گویی (بخوانید قطعاً) از قافله شهدا جامانده‌ای تا شمیم دوستان شهیدت را در مشام ما زنده کنی. بله، قاسم سلیمانی یا همان حاج قاسمِ معروف با موهای جوگندمی، بدنی لاغر، صورتی آفتاب سوخته و نگاهی محجوب و آرام که سپاه قدس به فرماندهی وی چهره‌ای حماسی به خود گرفته است.

حاج قاسم متولد 20 اسفند 1335 در شهرستان رابر از توابع کرمان است، وی در طول جنگ تحمیلی فرمانده لشکر 41 ثارالله بود و پس از جنگ هم درگیر جنگ با اشرار شرق کشور شد و در چهارم بهمن سال 1389 به درجه سرلشکری نائل شد.

در زمان جنگ، نیروی قدس به عنوان نیروی مرزی سپاه تشکیل شد و مأموریت اصلی آن سازماندهی، پروراندن، تجهیز کرن و سرمایه گذاری بر جنبش‌های انقلاب اسلامی تعریف شد. در آن زمان، روزنامه "الشرق الاوسط" به نقل از یک مقام ارشد امنیتی عراق اعلام کرد سپاه قدس به فرماندهی سلیمانی در منطقه حفاظت شده سبزِ بغداد نفوذ دارد.

در ادامه مؤسسه "آمریکن اینتر پرایز"، قاسم سلیمانی را یک قهرمان جنگی و یک وطن پرست واقعی دانست و روزنامه معتبر آمریکایی "مک کلثی" اعلام کرد: یکی از قدرتمندترین چهره‌های موجود در عراق، مقامات دولتی، رهبر یا یک روحانی بلند پایه و یا یک فرمانده یا دیپلمات آمریکایی نیست! این فرد، یک ژنرال ایرانی است که مأموریت اصلی سپاه تحت امرش، نفوذ ایران در خاورمیانه است.

خاطرم هست وقتی که عکس تو با عنوان تنها فردی که آمریکا از آن می‌ترسد! منتشر شد، یکی از مقامات بلند پایه ارتش آمریکا عاجزانه گفت: من اگر او را ببینم خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!

حتماً شما هم خاطرتان هست در واکنش به نامه اول و تهدید آمیز اوباما به رهبر انقلاب، نامه‌ای با سربرگ سپاه و با امضای قاسم سلیمانی پس از طی کردن هفت لایه حفاظتی پنتاگون، روی میز کار وزیر دفاع (لئون پانتا) قرار گرفت! که عنوانش این بود: "اگر لازم باشد از این هم نزدیک‌تر خواهیم شد"؛ پیامک سردار به موبایل ژنرال "پترائوس" آمریکایی هم فراموش ناشدنی است که در آن نوشته بود: "شما باید من را بشناسی، من قاسم سلیمانی هستم"!

اما وحشت غرب به همین جا ختم نمی‌شود، بعد از اینکه "واشنگتن پست" وی را از مهمترین سیاست‌گذاران سیاست خارجی ایران معرفی کرد و "باراک اوباما" برای چندمین بار نامش را به فهرست افراد تحریم شده از سوی ایالات متحده افزود؛ "خبرگزاری فرانسه" از احتمال ترور وی توسط دولت آمریکا پرده برداشت! طوری که "رائول مارک گرخت" کارشناس سابق بخش خاورمیانه و جاسوس سیا و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، علناً اعلام کرد که سپاه پاسداران ایران را نمی‌توانیم مرعوب کنیم مگر اینکه اعضای آن، از جمله قاسم سلیمانی را بُکشیم!

البته ناگفته پیداست همان قدر که تو در آن سوی مرزها "أشِدّاء عَلی الکُفّار"ی به همان میزان در داخل ایران اسلامی "رُحَماء بَیْنَهُم" هستی. در این اثنا، روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از "موفق الربیعی" مشاور امنیت ملی عراق نوشت که وی باور عمیق دارد که باید شهید شود؛ شهادت آرزوی حاج قاسم است، او در پاسخ به تهدیدات دشمنان طی یک سخنرانی اعلام کرده بود که این تهدید نیست، کمک به شوقی است برای فرزند دور افتاده از مادر...

اما این وجیزه، تنها بخش کوچکی از حقیقت توست و الباقی در این مجال نمی‌گنجد! راستی نامه اخیر تو به رهبر انقلاب آن هم با آغاز و پایانی زیبا و مؤدبانه و متنی حماسی، در پی تحقق وعده صادق شکست فتنه آمریکایی-صهیونیستی و نابودی شجره خبیثه و ملعونه داعش در منطقه بهانه ای شد تا مطلب فوق را پس از شش سال مجدداً منتشر کنم و ضمن قدردانی مجدد از فداکاری‌ها و دلاوری‌های سردار دل‌ها یادآور شوم این حقیقت توست که برای دشمنان تلخ است و برای دوستان (البته آزادگان جهان) شیرین؛ لذا به عنوان یک سرباز در حکومت اسلامی و با کسب اجازه عرض می‌کنم: «ما همه قاسم سلیمانی هستیم».

*عضو شورای مرکزی جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi