شناسه خبر : 56912
شنبه 11 آذر 1396 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای یک عکس پس از شهادت

در فضای مجازی عکسی منصوب به یک شهید منتشر شده است، در حالی که فرد داخل تصویر جانباز «رضا غزلی» از پرسنل اطلاعات و عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس است. در ادامه روایت وی از این تصویر را می‌خوانید:

این عکس یادآور عملیات بدر در شرق دجله است. عملیاتی که خیلی از دوستانم از جمله عباس کریمی و سید اصغر واعظ که نماز شبش ترک نمی‌شد، به شهادت رسیدند و من از ناحیه دست راست تیر خوردم.

ماجرای یک عکس پس از شهادت «عباس کریمی»

در شرق دجله کار برای لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) سخت شد، چون یکی از لشکرهای سمت راست ما نتوانست خود را برساند، لذا فشار زیادی به ما وارد شد و نوک پیکان حملات ارتش عراق قرار گرفتیم. تا جایی که مجبور شدیم عقب‌نشینی کنیم.

تانک‌های دشمن در هنگام پیشروی از روی برادرانی که زخمی شده و در منطقه مانده بودند رد شدند و بدن‌های رزمندگان ما را له کردند. تانک‌های عراقی تا ۵۰۰ متری ما آمدند و شروع به ریختن آتش بر سر نیروهای ما کردند، به گونه‌ای که اگر سرت را از دژ و خاکریز بالا می‌آوردی با تیر مستقیم تانک روبرو می‌شدی و این شلیک‌ها همراه تیربار نفربرها  امان ما را بریده بود.

ما با کلاشینکف باید در مقابل این تانک‌ها می‌ایستادیم. در این میان برادر عباس کریمی فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) که میدان را بر نیروها تنگ دیده بود، به دنبال آرپی جی۷ می‌گشت البته چون برد موثر آرپی جی ۷ بیشتر از ۳۵۰ متر نبود نمی‌توانست کارآیی داشته باشد ولی همین را هم نداشتیم.

دشمن از زمین و هوا بر سرمان آتش می‌ریخت. تانک‌ها علاوه بر تیر مسقیم بر روی خاکریز تیر تراش می‌زدند. حاج عباس کریمی آمد که شاید آرپی چی ۷ پیدا کند و از مسیری باید رد می‌شد که دشمن تیر تراش می‌زد.

من آمدم جلویش را بگیرم و نگذارم از آن تیرها عبور کند که آرنج دست راستم تیر خورد و چند دقیقه بعد هم عباس کریمی با آتش خمپاره دشمن به شهادت رسید. من در قایق برادران اطلاعات عملیات نشسته و مات و مبهوت بودم که عکاسی از من عکسی گرفته است.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi