شناسه خبر : 56915
شنبه 11 آذر 1396 , 16:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکلیف قانونی دستگاه های دولتی برای استخدام ایثارگران

س - سلام عزیز یزرگوار یکی از دوستان هم تاییده حضور درجبهه وهم حضور در منطقه الوده وهم مدارک بالینی هم زمان ولی لشکر 27 صورت سانحه صادر نمیکند فقط به کمیسیون بدوی معرفی میکند .طبق تحقیقی که کردم 90 درصد که از سوی کمیسیون بدوی به بنیاد شهید معرفی میشوند بنیاد هیچ درصدی به انها نمیدهد حتی مواردی بوده کمیسیون بدوی وعالی برای پرسنل درصد داده ولی بنیاد درصد نداده. باتوجه به تمام مستندات ذکر شده بالا چه راهکاری میفرماید باتشکر
ج- سلام برابر مصوبه جدید در قانون برنامه ششم که بنیاد هم اعلام کرده به آن تمکین می کند . اگر مجروحیت ایشان به تایید یگان رزم برسد بنیاد موظف است ابتدا 5 درصد به ایشان اعطا و سپس در کمیسیون به مجروحیتهای ایشان رسیدگی کند .

 

س - سلام  یکی از دوستان 25 درصدحالت اشتعال فرزند صعب الاج دارد بنیاد ماهینانه مبلع 50 تومان کمک میکند با توجه به اینکه هزینه این بچه ماهیانه نزدیک به دو میلیون است کمک دیگری نمیشود با ایشان کرد بزرگوارید
س- سلام در قوانین فراتر از ماده 22 قانون جامع چیزی پیش بینی نشده است التبه باید صد در صد هزینه های درمانی ایشان را بنیاد پرداخت کند ..

 

س- سلام اقاجان یکی از دوستان جانباز 15 درصد است فرزندش میتواند از سهمیه دانشگاه استفاده کند
ج- سلام منعی ندارد . برای آنان سهمیه پیش بینی شده است و می تواند در کنکور از آن استفاده کند.

 

س - با عرض سلام وتشکر از جوابی که فرمودید ماده 6 که فرموده اید چیست
ج- سلام منظور از ماده 6 در پاسخ ماده ۶ آیین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر به شرح زیر است :
  دستگاه های اجرایی مکلفند از محل سهمیه های استخدامی خود نسبت به استخدام رسمی فرزندان شاهد و جانباز قراردادی یا پیمانی شاغل در مشاغل حاکمیتی دستگاه مربوط و همچنین استخدام پیمانی فرزندان شاهد و جانباز قراردادی در سایر مشاغل با هماهنگی بنیاد اقدام نماید.
البته اکنون تبصره الحاقی به ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در قانون برنامه ششم به تصویب مجلس رسیده است و در صورت تلاش متولیان ایثارگران  مجلس ،‌کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری تبدیل وضعیت به یک سامانی خواهد رسید.

 

 

س - سلام ، خسته نباشید ضمن تشکر از شما به استحضار میرساند دانشگاه آزاد با توجه به قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران که دانشگاه آزاد را نیز جزء دستگاههای مشمول آن آورده است اخیرا بخشنامه ای صادر کرد ، که بند 2 آن  احتساب مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر به فرزندان شهدا  همانند جانبازان وآزادگان ، ولی متاسفانه دانشگاه آزاد عنوان میدارد که این بند شامل فرزندان شهدا میشود و شامل جانبازان و آزادگان نمی باشد و این در صورتی است که در قانون جامع خدمت رسانی نیز احتساب یک مقطع بالاتر برای جانبازان و آزادگان قید گردیده است.  حالیه راه  قانونی جهت اطلاع به مقامات بالا تر دو سازمان مبنی بر حل این موضوع چیست متاسفانه پیگیریهای شخصی بی نتیجه و موجب کدورت بین سازمان و شخص میشود.
ج- سلام جانبازان و آزادگان از گذشته ارتقا یک مدرک تحصیلی را داشته اند به اداره کل اشتغال بنیاد مراجعه تا این مطلب را به دانشگاه متذکر شود . در صورت عدم تمکین به این قانون صریح و روشن  باید از طریق کمیسیون ماده 16 شکایت کنید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi