شناسه خبر : 56916
شنبه 11 آذر 1396 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دویدم و دویدم به جانبازی رسیدم (قسمت آخر)

نگویید 5 درصد چیزی نیست!

بنده تاحدودی به بنیاد شهید حق می دهم که سخت گیری هایی کند چون علی الظاهر در گذشته افراد یا به ناحق جانبازی گرفته اند یا با کلک و دروغ بیش از استحقاق شان درصد دریافت کرده اند. مواردی را سراغ دارم که به بنیاد خیلی دروغ گفته و درصد گرفته اند.

علی جیم - در سال 1362 درحین دوره آموزش نظامی سپاه در پادگان و در منطقه جنگی پایم شکست. در خرداد ماه سال جاری برای گرفتن درصد جانبازی اقدام کردم. سوابقم را از بیمارستان گرفتم لیکن سابقه جراحت در پادگان آموزشی (اردوگاه) سپاه پیدا نشد. نیروی انسانی پادگان آموزشی در جواب استعلام بنیاد شهید نوشت: هیچ سابقه ای از ایشان مبنی بر مجروحیت وجود ندارد لیکن با عنایت به شهادت هم دوره ای های وی، مورد را با اکراه تایید کرد!

 به قول مسئول اردوگاه طوری جواب نامه بنیاد شهید را دادیم که نه سیخ بسوزد نه کباب. بعد از آن در کمیسیون احراز مورد تایید قرار گرفتم و در آبان ماه کمیسیون پزشکی تشکیل شد و امروز درسایت ایثار درصد جانبازی خود را مشاهده کردم. کلا" حدود 5ماه طول کشید تا درصد جانبازی (پنج درصد) را اخذ کردم، همان مقدار درصدی را که حدس می زدم تعلق گرفت.
نکات قابل توجه:

1- داشتن سند معتبر می تواند جلوی کارشکنی ها و سنگ اندازی های افراد خیرندیده وعقده ای را بگیرد. بطور مثال فرمانده و مسئول نیروی انسانی اردوگاه سپاه بدلیل درگیری با بنده خیلی سعی داشتند که تاییدیه ای به من  ندهند، بطوری که در متن نامه اش به بنیاد این مسئله مشاهده می شود. اما بدلیل شکایت بنده به حفاظت اطلاعات اردوگاه، و اثبات بی نظمی در اموراداری آنان و تهدید به شکایت درسازمان قضایی نیروهای مسلح، نتوانستند چندان کاری کنند.

 از یک طرف درنامه شان نوشتند سابقه مجروحیت ندارد و از طرفی فرم های شاهدین مبنی بر مجروحیت بنده را با مهر و امضاء تایید  و به پیوست نامه برای بنیاد بصورت سربسته بدست من دادند، بطوری که مسئول مربوطه در بنیاد پس از مطالعه نامه و پیوستی ها تعجب کرد و گفت این دیگر چگونه پاسخ دادنی است؟ برایش توضیح دادم (توضیحات را در قسمت قبل بخوانید)

 یادمان باشد سند و شهادت جزء ادله اثبات دعوا در مراجع قضایی هستند. بدون سند و مدرکِ قابل قبول (و البته با گرفتن مشاوره حقوقی) چنانچه محق هم باشید نمی توانید موفق شوید، با داشتن مدارک معتبر هرچند که ممکن است مدتی معطل و اذیت شوید ولی به حق تان خواهید رسید. پس به جای ناامیدی ونالیدن و متهم کردن این وآن تلاش کنید اسناد را بدست بیاورید.

2- آگاهی داشتن از قوانین و بخشنامه ها و انگشت گذاشتن روی مطالب به نا حقِ پاسخ دهندگان به استعلامات: مسئولین اردوگاه مرتبا می گفتند ما گزارش حادثه مجروحیت (صورت سانحه ) را می خواهیم، آن هم از بیمارستان و در نامه شان به بنیاد نیز چنین مطلبی را اشاره کرده بودند. طی تحقیقاتی که از روءسای سابق دو بیمارستان به عمل آوردم، متوجه شدم بیمارستان فقط شرح حال بیمار را می دهد نه شرح حادثه مجروحیت را.
چون مامورین بیمارستان که در صحنه نبوده اند. این مطلب در کمیسیون احراز به نفع من تمام شد و بنیاد حرف مستند مرا تایید کرد.


3- در سیر مراحل احراز جانبازی تا رسیدن به کمیسیون پزشکی، بی نظمی هایی در بنیاد شهید دیدم، بطوری که پرونده ام در مقطعی مفقود شد یا متصدیان کار دائما امروز و فردا می کردند که من هم موی دماغشان می شدم و حتی به حراست شکایت کردم تا مشکل حل شود. متاسفانه تقریبا در همه ادارات و نهادها بی نظمی شدید مشهود است لذا باید مراقبت کنید.


4- درصد جانبازی که به من تعلق گرفت (5درصد) همان بود که در مقطع فعلی انتظارش را داشتم، شاید اگر در گذشته اقدام می کردم پانزده درصد می گرفتم. اگر چه با بازنشسته شدنم خیلی از امتیازات مانند یک گروه یا درجه و ارتقاء تحصیلی نصیبم نمی شود، اما همین مقدار برای فرزندم که در اداره دولتی بصورت قراردادی مشغول کار است (و از ابتدا هم هدفم رفع مشکل فرزندم بود) کافی است. چون با توجه به تبصره الحاقی به ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قانونا باید فرزندم تبدیل وضعیت یابد و رسمی شود. هرچند که فعلا" آن را اجرایی نکرده اند.

شاید الان برخی از دوستان بگویند پنج درصد چیزی نیست ولی اشتباه می کنند اگر شما در ادارات دولتی هنوز شاغل باشید برایتان حتما استفاده هایی دارد، ارتقائ تحصیلی و گروه و...

یک نمونه برایتان می گویم که عینا" برای خودم اتفاق افتاد.

« شش سال پیش می خواستم یک قطعه زمین کشاورزی بخرم. این زمین ها را جهاد در سال های گذشته صرفا" تحت عنوان تعاونی به جانبازان درگروه های 7 نفره می داد. برخی از جانبازان هم بطور غیر قانونی و بدون سند آن زمین ها را با قولنامه به افراد متفرقه فروخته بودند، بدین علت جهاد اعلام کرده بود این کار جانبازان غیر قانونی است و ما اجازه دادن سند به غیر از جانبازان نمی دهیم و باید زمین ها را برگردانند و این مسئله برای خریداران و جانبازان شده بود دردسر! که کماکان الان هم ادامه دارد.

  بنده به امور اراضی جهاد مراجعه کردم و گفتم من می خواهم یکی از این زمین های تعاونی را که شما به جانبازان داده اید بخرم، گفتند نمی شود. به آنان گفتم سابقه جبهه زیادی دارم، گفتند امکان ندارد. تنها راهش این است که شما سابقه جانبازی داشته باشید تا بتوانیم قانونا اجازه بدهیم با یکی از جانبازان جابجا کنید. متاسفانه با توجه به داشتن بیش از 80 ماه جبهه داوطلبانه (هفت سال و دو ماه و شانزده روز) اجازه ندادند آن زمین را بخرم، ولی اگر همین 5 درصد را داشتم مشکلم حل می شد ».

 بنابراین برادران ننویسند 5 درصد به درد نمی خورد. ضمنا" خیلی تفاوت امتیاز بین زیر 25 درصدی ها نیست. مورد دیگر اینکه چند سال پیش رفتم جواز کسب برای مشاوراملاک بگیرم، سابقه جبهه به دردم نخورد. مسئول اتحادیه گفت اگر درصد جانبازی بیاوری مجوز به شما می دهیم. 

  مورد دیگر اینکه مدتی پیش یکی از قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان به بنده پیغام داد که علاوه بر جانبازی، به شما دیه هم تعلق می گیرد و می توانی پیگیری کنی. الان که بنده این درصد را گرفتم بهترین سند برای دادگاه و اخذ دیه است. اخیرا رفتم برای خانه ام یک کنتور برق دیگر بگیرم گفته اند یک ونیم میلیون تومان حق اشتراک باید بدهید، اگر معرفی نامه ای مبنی بر جانبازی ام ببرم، بایدکنتور را رایگان بدهند.

 اینها مواردی است که با همین درصد کم می توانیم بدست بیاوریم. اگر چه با توجه به برنامه توسعه ششم یک سری از امتیازات جانبازان به رزمندگان هم تعلق گرفته است ولی متاسفانه دولت هنوز آن را اجرایی نکرده، اما بالاخره باید آن را انجام دهد.


5- بنده تاحدودی به بنیاد شهید حق می دهم که سخت گیری هایی کند چون علی الظاهر در گذشته افراد یا به ناحق جانبازی گرفته اند یا با کلک و دروغ بیش از استحقاق شان درصد دریافت کرده اند. مواردی را سراغ دارم که به بنیاد خیلی دروغ گفته و درصد گرفته اند. باید یک بازنگری تدریجی صورت گیرد.

 مثلا" برخی از متقاضیان جانبازی به بدنشان حشره کش می زنند تا بتوانند کمیسیون و پزشکان را گول بزنند! یکی از دوستان جانباز از روی دلسوزی به من می گفت تا کمیسیون تشکیل نشده، برو از فلان دکتر ارتوپد عکس و نامه تهیه کن و روز کمیسیون با عصا برو و این طور بگو و گرنه به حق خود نمیرسی.

 ضمنا" به یک دلال که پیشنهاد رفع مشکلِ پاسخ استعلام مبنی بر شیمیایی بودن یکی از دوستان را انجام داده بود (در قبال پول آن را برایش حل خواهد کرد) در اطراف بیمارستان برخوردیم که جواب رد به وی داده شد. برادران ایثارگر هوشیار باشند که فریب افراد شیطان صفت و شیاد و یا دوستان نادان را نخورند و به این شیوه های غیر اخلاقی و خلاف شرع و قانون اعتنایی نکنند.


6- در طی مراحل اخذ جانبازی، بیشترین اذیت از جانب سپاه بود. برخی از آنان اصلا" حرمت همکاران سابق و بسیجیان را نگه نمی دارند و با بدبینی زیاد و بدون منطق کارها را معطل می نمایند. شخصا مواردی را دیدم که جای تاسف داشت.


7- در آخر مجددا" به برادران ایثارگر توصیه می کنم با گفتن جواب منفیِ یک مسئول، زود توی دلشان خالی نشود وبا ناامیدی کنار نکشند.

هر مسئولی باید مطابق قانون عمل کند و شما هم باید با اسناد و مدارک جانبازی خود را اثبات کنید نه با ادعا.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
برادر عزیز،بسیار استفاده کردیم،نکات جالب ،منطقی وروشنگرانه.موفق باشید.
متشکرم.اگر حوصله داشتید قسمت های قبلی را در همین سایت فاش نیوز مطالعه کنید .
دوست عزیز ماهم تایید ه وکمیسیون ماده سه تایید شده درمیانسالی هم مرض احوالیم چر ا پزشکان سپاه درصد نمیدن حداقل به تعذاد ماه داوطلب مشکلات درمانی شرکت درکربلای ۵ باانواع ضایعات بعد سی سال کسی به بسیجیان بها نمیده
سلام.برادرعزیزحقیرکه سال ۶۶مجروح شدم وسال ۸۲بدلیل بیماریهای ناشی ازمجروحیتم پرونده ام رابجریان انداختم وباده سال دوندگی ودوباکمسیون برام پانزده درصدزدندوگفتن دیرآمدی.ازاین امتیازات هیچکدام استفاده نکردم. گفتم بامادری پیروبیمارومجردزندگی سختی دارم کمکم کنیدتاازدواج کنم درجواب بمن خندیدن وگفتن خوش بحالت که زن نداری.آیاجواب من اینه‌.؟من وپدرمرحومم وبرادرم هرسه درجبهه بودیم.هیچ امتیازی نگرفتیم.
برادرگرامی سلام
لطفا مشخص کنید شغل دولتی دارید یا بیکار. که دوستان بتوانند شما را راهنمایی کنند.اگر شاغل در دولت باشید که امتیازات ایثارگران را خواهید داشت مانند ارتقاء تحصیلی و گروه و...اگر بیکار و فاقد شغل و درآمد باشید، بنیاد باید شما را تحت پوشش قرار دهد . متاسفانه خیلی از ایثارگران از حقوق خود مطلع نیستند ویا نمی دانند حق وحقوق خود را چگونه دنبال کنند حتی نمی توانند آنرا بیان کرده یا بنویسند (مانند کاربر بالا که تحت نام رزمنده مطلبی نوشته است مشخص است باید کسی ایشان را کمک کند من چند بار مطلب وی را خواندم درست نتوانستم درک کنم این برادر عزیز دقیقا چه می خواهد بگوید).
مثلا رزمندگان و بسیجیان معسر که تحت پوشش ساتا قرار می گیرند باید متوجه باشند اگر بیمه پرداخت کنند سریعا مستمری یا حقوق آنان قطع خواهد شد. پیشنهاد می کنم در آرشیو فاش نیوز مطالب کارشناس حقوقی آقای یوسف مجتهد را بخوانید . کانال تلگرامی آقای مجتهد هم با نام ایثارگران بدانند نیز بسیار به شما آگاهی می دهد حتما وارد آن کانال بشوید .برخی قوانین را هنوز دولت اجرایی نکرده است مثلا طبق قانون ایثارگران می توانند برای یک بار در یک واحد مسکونی از انشعاب رایگان آب ،فاضلاب ، برق و گاز بهره مند شوند. اخیرا که برای یک انشعاب برق با اداره مربوطه تماس گرفتم ،می گویند این امتیاز فقط شامل جانبازان 25درصد و بالاتر می شود. وقتی اعتراض کردم می گویند وزارتخانه دستورالعملی برای زیر 25 درصدها اعلام نکرده است .متاسفانه در سایت ایثار بنیاد شهید هم به این قوانین اشاره نکرده اند البته بنده ندیدم.ولی بدانید قانون است .
لازم به ذکر است برابر ماده 2 قانون مدنی ،قوانین 15 روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم الاجراست . قانون برنامه ششم توسعه اکنون به عنوان قانون برای دستگاه های اجرایی لازم الاجراست.اما فعلا محل نمی گذارند ولی دیر یا زود ناچارا از قانون پیروی کنند مسئولین که قانون نیستند زیر قانونند.موفق باشید
در مصوبات مجلس در قانون برنامه ششم به رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد توجهی شده است که امید است اجرایی هم شود.به همه جانبازان بدون در نظر گرفتن درصد یک مقطع تحصیلی بالاتر و اعاده به خدمت در صورت داشتن شرایط آن ، تعلق می گیرد. ضمنا" از ابتدای سال 96 و به استناد قانون برنامه ششم توسعه تا حداقل سی درصد معافیت از شهریه شامل شما و همسر و فرزندانتان می شود
جانبازان با هر درصد مشمول هدیه ایثار می شوند ولی نسبت آن با توجه به درصد جانبازی متفاوت است .
وام مسکن به جانبازان زیر 25 در صد حسب قوانین اخیر تعلق می گیرد لکن با اولویت درصد جانبازی .
رزمندگان در مصوبات اخیر مجلس که در چند قسمت توسط آقای یوسف مجتهد کارشناس محترم حقوقی نوشته شده است را در همین سایت بخش حقوقی مطالعه کنید
ماده21 قانون جامع به شرح زیر است:
کلیه دستگاه‌های موضوع ماده2 این قانون مکلفند حداقل 25درصد از نیازهای استخدامی و تامین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خود اخذ می‌نمایند به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و 5درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر 25درصد و آزادگان کمتر از یک سال اسارت اختصاص دهند.
بنده سیو شش سال هست که جانباز پنج درصد هستم ولی هنوز بیمه درمانی دارم نه مستمری نه حقوقی دارم ولی شنیدم جانبازان پنج در مستمری میگیرند بنده چنتا بیماری دیگر به من ازافه شده آن بیماری اعصاب و ریه تنفسی شلی دست راستم نمی دانم چکار کنم ففت چشمم به خداست
تسهیلات جانبازان زیر25درصد:

الف- در تمامی قوانین و مقررات مصوب، چنانچه با ذکر درصد محدودیتی برای بهره‌مندی جانبازان تعیین نشده باشد، آن امتیاز به تمامی جانبازان با هر درصدی تعلق خواهد گرفت و مجریان نمی‌توانند محدودیتی در اجرا قائل شوند؛ به طور مثال در قانون واگذاری خودرو، جانبازان 50درصد و بالاتر مشمول این امتیاز می‌شوند، لذا واگذاری خودرو به درصدهای پایین‌تر از 50درصد مجاز نخواهد بود.

ب- چنانچه در قانون، استفاده از تسهیلات را به تشخیص کمیسیون یا شورایی گذاشته باشند، بهره‌مندی از تسهیلات پس از تأیید آن کمیسیون یا شورا خواهد بود؛ به طور مثال در قانون حالت اشتغال درصد، ملاک بهره‌مندی از حقوق حالت اشتغال نیست، اما تشخیص ازکارافتادگی برای دریافت حقوق حالت اشتغال، با کمیسیون‌های پزشکی ذی‌صلاح در بنیاد و نیروهای مسلح است.

ج- اغلب امتیازات و تسهیلات در قوانین شامل مستخدمین دستگاه‌های اجرایی است. لذا جانبازانی که مستخدم نیستند کمتر از این امتیازات برخوردار هستند که این نقص فقط توسط مقنن قابل رفع است.

د- اهم تسهیلاتی که جانبازان زیر 25درصد می‌توانند همانند جانبازان 25درصد و بالاتر از آن بهره‌مند شوند، به قرار زیر است:

1⃣اعاده به خدمت: این جانبازان چنانچه به صورت رسمی، قراردادی، پیمانی، روزمزد و... در خدمت دستگاهی بوده‌اند و از آن دستگاه بدون آرای مراجع قضایی، هیأت‌های تخلفات اداری یا مراجع قانونی مشابه از خدمت منفک شده باشند، برای یک‌بار می‌توانند اعاده به خدمت شوند.

2⃣ حالت اشتغال: جانبازان زیر 25درصد چنانچه عارضه جانبازی آنها یا مجموع عوارض جانبازی با سایر عوارض غیرجانبازی آنان از قبیل بیماری یا حوادثی مانند تصادف و... با تشخیص کمیسیون پزشکی به مرز ازکارافتادگی برسد، مشمول می‌شوند.

3⃣ حقوق وظیفه: چنانچه جانباز زیر 25درصد با شرحی که در بند(2) ارائه شد ازکارافتاده کلی شناخته نشد ولی ازکارافتاده جزئی شناخته شد می‌تواند از حقوق وظیفه برخوردار شود.

4⃣ تبدیل وضعیت استخدامی: جانبازان زیر 25درصد با هر نوع وضعیت خدمتی در دستگاه‌های اجرایی می‌توانند تقاضای تبدیل وضعیت استخدامی خود را به رسمی، ثابت یا عناوین مشابه بکنند و دستگاه مکلف به اجرای قانون است.

5⃣تقلیل ساعت کاری و ایجاد پست همتراز: جانبازان زیر 25درصد برابر آیین‌نامه اجرایی ماده9 و 11 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان نمی‌توانند از جدول تقلیل ساعت کاری استفاده کنند، اما چنانچه کمیسیون پزشکی وضعیت جسمی و روحی آنان را به‌گونه‌ای تشخیص دهد که قادر به کار تمام‌وقت نباشند، می‌توانند از مزایای پست همتراز برابر قانون استفاده کنند.

6⃣حق پرستاری: جانبازان زیر 25درصد اعصاب و روان و شیمیایی با تشخیص کمیسیون پزشکی می‌توانند از حق پرستاری استفاده کنند.

7⃣ماموریت آموزشی: جانبازان زیر‌25درصد شاغل در دستگاه‌های مشمول قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، می‌توانند از مأموریت آموزشی با استفاده از تمامی حقوق و مزایای مربوط بهره‌مند شوند.

8⃣یک مقطع تحصیلی بالاتر و یک گروه تشویقی: جانبازان زیر‌25درصد از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر و یک گروه تشویقی برخوردار خواهند شد.

9⃣ جانبازان زیر 25درصد مشمول مواد 17،16،15،13،7،6 و 19 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان هستند. البته ماده13 این قانون آیین‌نامه اجرایی دارد که بخشی از مواد این آیین‌نامه برای جانبازان بالاتر از 25درصد وضع شده است.
البته امتیازات دیگری هست که در اینجا نیامده است
با سلام اقای جیم
تمام مزایایی که در زمان اشتغال تعلق میگیرید دقیقا به شما هم که بازنشست هستید تعلق میگیرد شک نکنید باید به اداره محل شغل قبلی تان مراجعه کنید
آقا حسین عزیز سلام
به محل کار سابق مراجعه کردم ارتقاء تحصیلی دیگر شامل من نمی شود از کارشناس حقوقی آقای یوسف مجتهد هم این موضوع را سئوال کردم ایشان هم گفته محل کار را تایید کردند. شاید در آینده مشکل حل شود. با تشکر از لطف شما
سلام برادرعزیز ازاینکه باصبروحوصلحه به حقت رسیدی خوشحالم ازاینکه همرزمانت را تشویق می نمایی که پیگیر حقشان باشند باز هم تشکر میکنم ازسال83پیگیر پرونده مجروحیتم هستم وبا همر زمم که دریک سنگر بودیم دچار مجروحیت موج انفجار وشیمیا یی شدیم هردو احراز شدیم او10درصدگرفت من هیچ ولی باز هم نامید نیستم
ممنون.همچنان پیگیر باشید .از قوانین جدید اطلاع حاصل کنید.ان شاءالله مشکتان حل شود.موفق باشید
البته به غیر از موارد ذکر شده بالا ،امتیازات دیگری برای رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد وجود دارد
درروزتشکیل کمیسیون پزشکی چه گذشت. باسلام
در آبان ماه سال جاری برای اولین باربرای تعیین درصد به کمیسیون پزشکی رفتم. یک هفته قبل بنیاد شهید به من اطلاع داد فلان تاریخ برای شرکت در کمیسیون حضور داشته باشم.راس ساعت ذکر شده حضورپیدا کردم بعد از دوساعت انتظارو معطلی بلاخره تعدادی پزشک از تهران به محل کمیسیون وارد شدند.برخی مراجعین که شیمیایی بودند آنقدر سرفه می کردند که من اذیت شدم بی چاره خانواده هایشان چه می کشند.نوبت بنده که شد سلام کردم پزشک نسبتا جوان سلام کرد یاد نیست اصلا سرش را بالا آورد یا نه ولی مرتبا برگه های پرونده ام را ورق می زد پرسید کدام قسمت پا است گفتم روی پایم غلاف تاندون.عکس را کمی نگاه کرد و گفت پای راست ؟گفتم آره.به وی گفتم آنرا نشان دهم ؟ جوابی نداد کمی بهم برخورد.گفت به سلامت و چیز دیگری نگفت.
کلا هشت کلمه گفت وتمام. بعد از یکماه 5درصد برایم منظور کردند.
ملاحظه : اگر چه با صحبتهایی و سخت گیریهایی را که شنیده بودم انتظار همین مقدار جانبازی را داشتم لیکن اگر پزشک، محل مجروحیتم را که برجستگی بزرگی را روی پایم ایجاد کرده می دید و مشکلات ناشی از این آسیب را می شنید شاید نظرش تغییر می کرد وواقعی تر درصد می داد. متاسفانه تلگرافی سئوال کرد و رفت و شاید چهاردقیقه بیشتر طول نکشید که آنهم بیشتر پرونده را ورق می زد.
اگرپزشک مربوطه می دانست برخی روزها که به آن قسمت حساس پایم فشار وارد می شد ویا یک چیزکوچک زیرش می رفت چقدر اذیت می شوم و لنگ می زنم .اگر می دانست مدت 33 سال ناچارم تنها از دمپایی های خاص که زیرشان باید سفت باشد، استفاده می کنم .اگر می دانست در بیست سالگی ودوران جوانی بدلیل شکستگی قسمت حساس پا نمی توانستم بازی هایی مانند فوتبال وبرخی تفریحات کنم و اگر می دانست هم اکنون در سن 54 سالگی که دکتربه دلیل بیماری گوارشی ناشی از اعصاب خردی تا کید کرده روزی یک ساعت پیاده روی تند کنم و فقط می توانم به دلیل فرار از درد آرام راه بروم و...شاید این طور نظر نمی داد.
به اعتقاد بنده کمیسیون پزشکی باید مدت بیشتری وقت برای متقاضیان جانبازی بگذارد . این طور عجله کار کردن باعث تضیع حقوق جانبازان می شود.موفق باشید
نامه ایی دارم مبنی بر مجروح شدن در یکی از عملیاتها و اثار ان جراحت اشکار است برای پیگیری به کجا باید مراجعه کنم .در ضمن داوطلب جبهه ها بودم
سلام احمد آقا
بروید بنیاد شهید و امورایثارگران منطقه سکونت خودتان و آنجا پرونده تشکیل دهید وکارها را پیگیری کنید.برگه مجروحیت خود را نیز ببر.
سلام.دوست عزیزوبرادرگرامی جناب علی آقاجیم‌. به قوانین که گفتیدآشناهستم ونزدیک به دوساله که واسه پدرم تشکیل پرونده دادم که کمک معیشتی به مادرم بدهندولی هنوزجوابی ندادند.خودمم رفتم کمسیون حالت اشتغال ولی توجه ای بمشکلم نکردند.شمابرادردرست میگیدقوانین خوبی تصویب شده ولی اگراجرابشه بدنیست...عمرمان تمام شددردردورنج وبیماری وتنهایی.!
سلام
مطمئن باشید حداکثر تاسال آینده بسیار ی از قوانین را اجرایی خواهند کرد. او شاءالله مشکل شما نیز حل می شود. مثلا گواهی جبهه را که برای فرزندم که در یکی از ادارات دولتی قراردادی است گرفتم مبلغ 120 هزارتو مان به حقوقش اضافه کردند و معوقات او را به مبلغ 900 هزارتومان دادند.تازه هم برگه جانبازی را به وی دادم که تحویل محل کار بدهد. موفق باشید
هرکسی ان زمان که به فکر بود تمام استفاده رابرد من درتمام مدت سربازی خط مقدم بودم ومجروح شدم واصلا به فکر جمع اوری مدرک نبودم حالا با۵۶سن چقدر باید صبرکنم تا یکی دلش بوسوزه وکاری انجام بده برای رضای خدا کارراسعریعر انجام بدهید
عرض سلام خسته نباشی پدری دارم که از ناحیه سر و پا وموج زده و خیلی هم رفت دنبال کارش ولی نتیجه نگرفت باید چکار کرد
باسلام بنده درعملیات والفجر ۱۰ حلبجه وتک عراق در فاو شیمیای شدم در عقب نشینی فاو الته ناراحتی عصبی شدید پیدا کردم درحلبچه به باختران بیمارستان امام حسین اعزام شدم درسال ۸۵ به کمسیون رفتم قبول نشدم حالا درایثارگران لشگر نجف اشرف یه برگه پیدا شد که مجروح شدم جناب حاج علی اقا شما راهنمای کنید من سواد کمی دارم قانون بلد نیستم
بنام خدامن یکی ازایثارگران ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستم که سی ماه درمناطق عملیاتی حضور داشته ام واززمانی که قانون تصویب شد که به رزمندگان معسرحقوق بدهند تا الان منتظر بوده هستم که وزیرمحترم دفاع حقوق قانونی رزمندگان معسرراقانونی پرداخت کن که متاسفانه تاالان نصف ونیمه حقوق رزمندگان راپرداخت کرده اند واین یک ظلم اشکاراست درحق رزمندگان شمارابخدا حقوق قانونی رابه رزمندگان بدهید چونکا قانونش تصویب شده وردف بودجه ای هم دارد پس چرا حق کش میکنید وهرکدام ازرزمدگان رادرنظربگیرید کلی سنشان بالا رفته ویا مستاجر هیتند ویا مریض حال هیتند وحتی پول دکترراهم ندارن خودرعالجه کنند شمارا بخدا امسال حقوق قانونی رزمدگان رابرابربودجه پرداخت نماید
باسلام واحترام عرض وادب خدمت استاد ارجمند لطفا به سوال بنده پاسخ دهید بنده تمامی مدارک بالینی ام موجود هست میخام واسه تعیین درصد جانبازی اقدام کنم از شعبه ایثارگران میگند برای افرادیکه بعد زمان جنگ دچار سانحه شدند دزصدی جانیازی تعلق نمیگره ایا واقعا صحت داره این مطلب یانه ؟ در صورت صحت نشدن جهت گرفتن درصدی جانبازی باید به چه ارگانی مراجعه کرد
پدرشوهرم به مدت ۲سال درجبهه بوده اطرافیان بهشون گفتندکه برای تعیین درصدجانبازی اقدام کنندولی ایشون سابقه مجروحیت نداره فقط بخاطرحضورش درجنگ میخواداقدام کنه آیا به ایشون درصدجانبازی تعلق میگیره یانه؟؟؟
باسلام آنها خائن هستندچون دردگرمای 60درجه خوزستان وسرمای 35درجه کردستان زیرآتش نبود ه اندتاببینند همرزمانشان چگونه جلوی چشمانشان تکه تکه می شدن چون خائنین لمس نکرده اندیک شیمیایی شب چگونه نفس میکشد چون ندیده اندمجروح اعصاب وروان درخانه وباخانواده چگونه است بدون رودرباسی وقتی موی سررنگ میکنند و... معلوم است چون دیگر وقتی برای تاریخ گذشته های جنگ ندارند آرزوی اکثرجانبازان وایثارگران فقط ازخدامرگ زودرس برای خودشان است هرچندعده ای ازمسئولین باواردکردن داروهای آلوده ودادن به جانبازان این کارراکمی تسریع کرده اندفقط بدانیدخدای ماباآنچه شماعمل می کنید ناظراست وبزودی همه شمارابه سزای عملتان می رساند
سلام ۲۸ماه کلا منطقه جنوب اونم گردان مهندسی والبته گروهان تجهیزات راننده ده چرخ
گردان مهندس گروهان تجهیزات راننده ده چرج کل منطقه جنوب با بار مهمات چرخیدم ادعا ندارم ولی شهید زنده هستم فقط میگم وجود نداری تو که سنگ میندازی یه سرویس بار مین یا ۱۰۶یا کاتیوشا نبری مجروهم شدم ننگ دونستم دنبالش نرفتم ولی حالا میبینم بقول همرزممون آره به کوری چشم حسودا ونامردا هم دوتا که نه یکی صورت سانحه با ده چرخ ولوو که هر دومنهدم شده دارم هم بستری بیمارستان پیداش میکنم اینو قول میدم.
سلام علیکم من دارای دو فرزند دختر و حدود ۳ ماه هست بیکارم ایا میتوانم از طریق بنیاد شهید و امورایثار گران برای کار ویا حقوقی برایم در نظر گرفته میشود چون فرزند پسر ندارم تا بحال هیچ گونه مزایایی به من تعلق نگرفته لطفا مرا راهنمایی کنید وجواب دهید با تشکر
انهایی که زیر شش ماه جبهه دارند باید بروند وبمیرند واصلا غلط کردند رفتند جبهه..این فعلا نظر وپاسخ مسولین به ما رزمندگان بامدت کمتر است...واصلا موضوع پنج درصد جانبازی را که ما رفتیم گفتند شامل حال داوطلبان بسیجی نمیشود وشما ان موقع پانزده ساله بودی واصلا بیجا کردی جبهه رفتی
اینجانب درسال1365درمنطقه گیلانغرب 3بارمجروح ترکش وموجی شدم درسال 97اقدام به جانبازی کرده ام هنوزبنیاد شهیددرصدی نداده هیچ هزینه ای به ما نداده اند به ما نمیرسند مرا راهنمایی بفرمایید خوآهشن
عجب جنگ بدی هنوز درگیرش هستیم
با سلام و قدردانی از زحمات شما لطفا در خصوص بخشنامه بنیاد شهید در خصوص اینکه چنانچه فردی زیر 25 درصد جانبازی به کمیسیون افزایش درصد برود و درصد اولیه او بدون تغییر تایید شود. دیگر بعد از فوت درصد او به 25 افزایش نخواهد یافت.شماره بخشنامه لازم دارم لطفا
سلا سال 72 تا حالا برام 5/ زدن بی‌خبر از همه جا چون پرونده‌ام رفته استان دیگر تازه اتفاقی فهمیدم که برام درصد زدن سه بار عمل کردم بازم عمل تنگی نخاع ودیسک کمر دارم پنج نفریم با یارانه زندگی می‌کنیم کمیته امداد هم 3سال تحت پوشش ب. دم اونم قطع کردن تورو خدا راهنماییم کنید چه کنم ممنون تشکر
سلام روستا هستم سواد کافی ندارم5/ میتونن دوباره به کمسیون بروند سوال قبلی هم جواب دهید نمیدونم سوال قبلیم روا سال کردم یا نه 71 برام درصد زدن ولی تا حالا هیچ اقدامی نکردم فقط در خواست دادم پرونده‌ام رو ارجاع بدن شهرستان محل سکونت لطفا راهنمایی
هرکی به هرکی.قانون جنگله .ظلم دنیا به ایثار گران و جانبازان میکنند.عجب مسخره بازیی.
سلام.پدرم با هفت سال وشش ماه جبه با ترکش در سر وبدن وشیمیایی ریه درصددی که بهش دادن وبااعتراض هم دادن وبامدارک پنج درصده.والله اگر کسی میتونه کمکم کنه بگه که چجوری اینا میشه پنج درصد باچه استدلال ومنطقی.اینم شمارم اگر کسی میتونه کمکم کنه
بابام با هفتسال جبهه و شیمیایی وترکش در سر وبدن پنج درصد جانبازی یعنی همان درصد یه بسیجی یا شش ماه حضور درجبهه.این حق الناسه بنده هم بگذره خدانمیگذره.
باسلام بنده باشش ماه جبهه در منطقه دردرگیری ازدست مجروح شدم ولی به ایثارگری ومواردمشابه فکر نمی کردیم وهمرزمان زیاد گفتند که به بیمارستان بروم ودرمان درآنجا انجام گیرد با اصرارمن مداوا درپاسگاه انجام شد وپس ازمدتی جراحت دستم خوب شدوبعدازجنگ دوستان زیادگفتند پی گیرباشم ولی اقدام نکردم حالا تصمیم دارم اقدام کنم وسندفقط عکس دست بانداژشده دراواخررادارم اینکه دستم هم از آن وقت اذیت دارم وشواهد همرزمانم آیا می توانم برای 5 درصد اقدام کنم ونتیجه ای متوانم بگیرم اگر راهنمایی بشم متشکر می شوم
برای رزمندگان سرباز دفاع مقدس کاری کنید پنچ درصد چرا اجرا نمی شود چرا اعلام کردید
سلام نماینده کرمانشاه افای جاسمی گفتن ایثارگرانی که سابقه منطقه جنگی دارنداگربازنشسته شده بهرمندی ازحقوق میشوندچرا اکثرایثارگران درهیچکدام دستگاه دولتی استخدام نبودندازاین مصوبه هم محروم شدن چرا هرچی نمایندگان مجلس تصویب میکنند به نفع کارمندان دولتی است مگرزمان جنگ توی جبهه میگفتن شما استخدام دولت هستی یا یک فردازادشغل ازادچرا ان موقع این دودسته گیهارا مطرح نبود همه برادربودیم ولی امروزه غریبه شدیم مسئولین دولتی ونمایندگان بی لیاقت وکسانی که بین برادری مارزمندگان جبهه هافاصله انداختن وحق وحقوق کسانی که با جان خودشان را برای ملت وطن به خطرانداختن وامروز شدن ریس فردای هم هست قیامت سرپل صراط هم هست ای شمای که به ظاهرمسلمان هستید ولی بدین تذرین مسئول مسئولان نظام ایران هستند فقط دنیای پرستی
ظاهرا شما خیلی حالتون خوب بوده...اخه بنده خدا ما بعد از حدود سی..چهل سال...کجا میتونیم مثل تو اینقدرباانرژی حقمان رابگیریم..تبعیض باعث دوری رزمندگان و جانبازان زیربیست درصد..شده..وفرزندان انها این همه تبعیض و ظلم را میبینند..
سلام
لطفا" پس از سه سال دوندگی و خرج و مخارج هنوز خبری ازکمیسیون و دادن ۵درصدنیست .تازه خیلی ها از این دنیا رفتند و مابقی یا بازنشسته ویا مریض درمنزل هستند . لطفا" پشت گوش نیاندازید
سلام خدمت کلیه خادمین به ملت
بنده در مهر ماه 96 مدارک بند الف ماده 87 جانبازی ام را در مشهد تکمیل و سپس به ارتش قزوین و زنجان در آواخر سال 97 بردم و از آنجا پیگیری کردم که به تهران ارسال شده است و تاکنون هیچ اقدام مثمر ثمری انجام نگریده است خواهشمند است با توجه به انواع بیماری که از زمان دفاع مقدس عارضم شده است مشکلات جانبازی بنده را رفع رجوع فرمایید تا قسمتی از مشکلات بنده مرتفع گردد و دعاگویی هما ی خادمان ملت می باشم . جانم فدای رهبرم
فقط مرگ چاره سازه
باسلام تورابخدایکی بنده را راهنمایی بکنه .درسال ۸۲تمام مدارک رابرای بنیادمحیاکردم وکمیسیون ماده ۳سه هم تاییدکردن.وبه ناحق کارمندازخدابی خبربنیادپرونده ناقص کردوبه کمیسیون ماده ۱۶تهران ارسال کرد ومسدودش کردن به دیوان عدالت هم شکایت کردم چون مورددارش .کرده بودند رای به ردشکایت دادومجددا به کمیسی.ن عالی رفتم وخداراشکرمجروحیتم راتاییدکردن وحالا بلاتکلیف درکمیسیون مشترک گردوخاک میخورد کسی که ازقوانین آشناست بنده راجهت رضای خداراهنمایی کندممنون وسپاسگزارم
سلام این نهایت بی عدالتی هست که امتیاز رزمندگی وجانبازی فقط به کسانی برسد که جائی شاغل هستند. حالا سئوال این است اگر کسی بعنوان بسیجی در طول دفاع مقدس بارها و بارها اعزام به جبهه داشته از یکسال تا دو و عده ای هفت سال جبهه بوده و چون در جائی شاغل نیست و الان سن و سالش هم بالا است و هیچ منبع در آمدی هم ندارد ایا. سزاوار است هیچ امتیازی به او ندهند
سلام بنده جانباز 5درصد هستم که بعد حدود 28 سال اقدام کردم چرا علت هم کم اوردم الان پنج عایله دارم و مستاجر کمک جهت رهن خانه کردم گفتن نمیشود شاید اگر این ترکشها جای پا به جشم هایم یا نخاع یا مغزم میخورد شاید مشکلم حل می شد من با خمپاره 60 مجروح شدم یعنی خط مقدم بنظرم این درصدها نا عادلانست با ید به بزاعت و مشکلات نگاه کرد من از مسولین محتر م تقاصا دارم به این امر بیشتر الطفات کنند
همین سه هفته پیش رفتم کمیسیون پزشکی . من زمان بمباران شیمیایی در سردشت بودم ولی مدارک بالینی ندارم البته یگانم تایید کرد که زمان بمباران شیمیایی من در سردشت بودم ، برای انجام تست ریه مرا به بیمارستان خانواده ارتش فرستادن هم عکس ریه گرفتن هم تست اسپیرومتری یا همان فوت کردن ولی پوست را معاینه نکردن دکتر سوال کرد مشکلی ناراحتی داری گفتم بله تمام دندان هایم بعد از چند ماه سیاه و همه پوسیده شدن و ناچار شدم همه را بکشم دکتر هم نوشت حالا نمی دانم بیشتر از پنج درصد بهم میدن یا فقط همان پنج درصد رو .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi