شناسه خبر : 56918
شنبه 11 آذر 1396 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تأسفبار دو نماینده ی مجلس از وضعیت ایثارگران زلزله زده

بنیاد ایثارگران زلزله زده را به حال خود رها کرده است

نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی برنامگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار دخالت مستقیم رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران مناطق زلزله زده کرمانشاه شد.

فاش نیوز -  نماینده آزاده  مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی برنامگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار دخالت مستقیم رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران مناطق زلزله زده کرمانشاه شد.

به گزارش فاش نیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده کرمانشاه یادآور شد: با توجه به بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه و مذاکراتم با آقای تجری نماینده ی محترم مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب، باید این را بگویم که کمیته ی امداد امام خمینی به عنوان یک نهاد انقلابی در مناطق زلزله زده بسیار خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی هم مدیریت خیلی خوبی را در این مورد داشته است متذکر شد: آنچه که نماینده ی محترم قصر شیرین بیان کردند این بود که خانواده ی معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هنوز در یک وضعیت بلاتکلیفی در شهرها و روستاهای زلزله زده قرار دارند و بنیاد شهید که متولی این کار است آنها را به حال خود رها کرده است.

خجسته یادآور شد: آنچه که در گزارش نماینده ی محترم قصرشیرین وجود داشت و من استنباط کردم این بود که خانواده ی معظم شهدا، جانبازان و آزادگان درخواست داشتند که آنها  زیر نظر کمیته امداد و یا بهزیستی قرار بگیرند تا  از این بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

نماینده ایثارگر استان همدان ادامه داد: ناتوانی، سوء مدیریت و عدم رسیدگی بنیاد شهید در مناطق زلزله زده باعث این شده است که ایثارگران خواسته اند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند!

وی تصریح کرد: آقایان در این وضعیت خاص باید به سرپل ذهاب می رفتند و ایثارگران را تعیین تکلیف می کردند. من وقتی در سر پل ذهاب بودم جانبازانی که مرا می شناختند با من که صحبت می کردند، می گفتند ما را از این وضع نجات یا حداقل تحت پوشش کمیته امداد قرار دهید.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یادآور شد: در گزارش آقای تجری وضعیت ایثارگران بسیار تاسف بار و بهم ریخته عنوان شده  و تقاضای آنها این است که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرند.

خجسته تاکید کرد: من برای بنیاد شهید و امور ایثارگران متأسفم که بجای اینکه مثل یک خادم بالای سر این بندگان خدا باشد، آنها را به حال خودشان  رها کرده است به نحوی که نماینده ی محترم قصر شیرین و سرپل ذهاب به ما بگوید وضعیت اسفبار است.

نماینده ی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر چه مسئولان بنیاد به مناطق زلزله زده سر زدند اما کمیته امداد و بهزیستی علاوه بر اینکه به آنجا رفتند، مدیریت هم کردند؛ ولی چرا بنیاد شهید  در مناطق زلزله زده حضور موثری پیدا نکرده و خانواده های ایثارگر را تحت پوشش قرار نداده است؟ مگر ایثارگران کرمانشاه جزو خانواده بزرگ ایثارگر نیستند؟

وی در ادامه تصریح کرد: گزارش آقای تجری برای من خیلی اسفناک  بود و من فکر می کنم بنیاد باید اقدامات عاجلی انجام دهد و در این راستا ما از رئیس جمهور درخواست می کنیم که به وضع بنیاد شهید رسیدگی و آن را تعیین تکلیف کند و اجازه ندهند بیش از این به ایثارگران فشار وارد شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت دارو و درمان ایثارگران در مناطق زلزله زده متذکر شد: متاسفانه در بحث بهداشت و درمان ما شاهد صحنه های نامناسب برای ایثارگران در مناطق زلزله زده بودیم که به طور مثال جانبازی که پای مصنوعی داشت  باید به دنبال دریافت کمک های اهدایی همانند دیگران در صف های طولانی می ایستاد.

خجسته در پایان خطاب به رئیس جمهوری گفت: آقای رئیس جمهور! به داد بنیاد شهید برسید که نمونه ی آن عملکرد نامناسب این نهاد در سرپل ذهاب است. ما نمی خواهیم بعضی اتفاقات که در استان ها رخ داده است را مطرح کنیم ولی چکار کنیم که آنها(مسئولان بنیاد) ایثارگران را به حال خود رها کرده و به کارهای خود می رسند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
بهروز پیری:
بسمه تعالی
محضر فرماندهی محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر موسوی وفرماندهی محترم نیروی زمینی ارتش امیر حیدری
سلام علیکم ورحمة الله و برکاته؛
با درود وسلام به پیشگاه حضرت ولی عصر و زمان مهدی موعود ( عج ) وجانشین برحقش امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) رهبر فرزانه انقلاب وفرماندهی کل قوا .
با احترام به محضر مبارک آن فرماندهان لایق می رساند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان دقایق اولیه پس از زلزله تا روزها پس از آن هر آنچه در طبق اخلاص در راه کمک به مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب ( علی الخصوص شهر ) داشتند با جان ودل بذل وعطا نمودند ،بنا به صلاحدید مقامات ارشد نظام پس از آرامش نسبی در شهرسرپل ذهاب این نیرو شهر را ترک نمودند ،خروج ارتش از شهر با اعتراض مردمی ازیک طرف وحزن واندوه مضاعف آنان از اینکه همراهان صدیق خودرا در کنار خود نمی بینند همراه بود ،گریه وزاری مرد وزن، کودک وبزرگ، در وقت خروج ارتش ، نشان از سپاسگزاری مردم شهر سرپل ذهاب از فرزندان عزیزشان در ارتش جمهوری اسلامی داشت .
دردوسه روزه اخیر که کانکس های اهدایی از سراسر ایران به منطقه ارسال می شود ،بی نظمی در توزیع اعتراض مردمی وبه نوعی بدبینی مردمی را بدنبال داشته است .
البته از آنجا که سپاه پاسداران وبسیج سرافراز بر روستاها تمرکز دارند توزیع این دو نیرو با نظم وسیاق خاصی در حال اجراست ،مشکل اصلی در خود شهر سرپل ذهاب که سپاه پاسداران ونیروهای انتظامی دخالتی در توزیع کانکس های اهدایی ندارند نمود بیشتری دارد.
فلذا از محضرتان استدعا دارم برای مدت ۱۵ الی ۳۰ روز بر توزیع کانکس ها و اهدایی های مردمی نظارت داشته باشید وهمچون توزیع چادرهای اسکان اینبار هم بداد مردم مظلوم شهروشهرستان برسید .
توفیق تمامی خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی را از درگاه خداوند سبحان خواهان وخواستارم .
والسلام
جانباز : مرتضی صفری
بهروز پیری ،شهر سرپل ذهاب
ترا بخدا چرا واسه جانبازان زلزله زده چیزی نمیگین بخدا ما دیگه چیزی واسه مان نمانده الان زیرچادر هستیم بجزخدا کسی کمک به ما نمیکند بنده جانباز ۶۵درصدم هنوز بنیاد چیزی به من نداد یاعلی کاوه ظاهری نژاد جانباز۶۵درصد سرپل ذهاب
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi