شناسه خبر : 56928
یکشنبه 12 آذر 1396 , 14:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت اعتبارات ایثارگران را نمی دهد

بی توجهی دولت، بی تفاوتی بنیاد

دولت نتوانسته تیم اقتصادی قوی و همدلی ایجاد کند و بودجه ای که برای اجرای برنامه ششم توسعه و احکام دائمی ایثارگران در سال جاری اختصاص داده است را محقق نکرده است.

فاش نیوز -  دولت نتوانسته تیم اقتصادی قوی و همدلی ایجاد کند و بودجه ای که برای اجرای برنامه ششم توسعه و احکام دائمی ایثارگران در سال جاری اختصاص داده است را محقق نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه ی علنی مجلس با بیان اینکه دولت در صدد ارائه لایحه بودجه سال 97 در آذر ماه است اظهار داشت: در لایحه بودجه 96 دولت نزدیک به چهار هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای برنامه ششم توسعه کشور و احکام دائمی ایثارگران اختصاص داده است، اما حتی اگر یک مقدار از آن را به آنها می دادند مقداری از مشکلات شان برطرف می شد.

نماینده ایثارگر مجلس دهم ادامه داد: به طورمثال در بودجه سال 95 بر اساس گزارشی که دیوان محاسبات ارائه کرده است آمار خوبی از وصول درآمدها داشتیم. اما می بینیم در همان سال که وصول های خوبی داشتیم دولت خیلی از جاها را تامین نکرده است چه  رسد به ایثارگران.

ابطحی متذکر شد: همین موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران که هزینه ای هم برای دولت نداشته است و بودجه ای هم نمی خواهد چرا تاکنون انجام نشده است. در حالی که رکن حمایت کننده واقعی و بی توقع همان خانواده شهدا ایثارگران و پا برهنه ها هستند، وقتی به آنها توجه نکنیم پس به چه کسانی باید توجه کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: من معتقدم که تعارض منافع به اصطلاح در بخش های مختلف اقتصادی ما را به اینجا کشانده است و هر کسی که زور بیشتر و رابطه بهتری دارد و با فلان مسئول نزدیک تر است بهره بیشتری می برد. متاسفانه مجلس شورای اسلامی هم با لابی گری و معامله،  ورود چندانی به این موضوع ندارد و از ماست که بر ماست.

نماینده مردم خمینی شهر درخصوص بودجه سال آینده که در هیئت دولت تنظیم می شود یادآورشد: بر خلاف آنچه که گفته می شود بودجه ریزی بر اساس عملکرد است، اما  در مورد آن صحبت داریم، چرا که به نظر می رسد با توجه به کسر بودجه هنگفتی که از سال های 94 تا 96 وجود دارد فکر نمی کنم این بودجه بتواند مشکلات کشور را برطرف کند.

عضو کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بطور مثال در بحث عمرانی اگر بودجه عمرانی را کامل لحاظ نکنیم بسیاری از پروژه های ما به نتیجه نخواهد رسید و پروژه ای که 97 درصد پیشرفت داشته است هر چه دیرتر به نتیجه برسد هزینه زیادتری خواهد داشت و به نظر من دولت باید هزینه های جاری را کم  و یا کاهش دهد.

نماینده ایثارگر دوره های هشتم، نهم  و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مثلا همین طرحی که برای  تفکیک وزارتخانه ها قرار است ارائه  شود هزینه ها را افزایش خواهد داد، من نمی دانم آدم باید قسم  حضرت عباس را باور کند یا دم خروس را، چرا که بالاخره این ها با هم تناقض دارد.

ابطحی با انتقاد از برخی سیاست های اقتصادی کشور گفت: من معتقدم که دولت تاکنون نتوانسته است تیم اقتصادی قوی و همدلی را ایجاد کند و پیش بینی ها در مخالفت با هیئت دولت در همین موضوع بود که متاسفانه درست از آب درآمد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر هم  می خواهند رئیس بانک مرکزی را بردارند، حالا سیف برداشته شود آیا مشکلات و بدهی بانک ها به بانک مرکزی حل خواهد شد که به طور مسلم برطرف  نخواهد شد. ما اصلا به شخص کار نداریم، بلکه به  مدیریت برنامه ریزی و استراتژیک که کنترل و اجرا است کار داریم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
نزدیک سی سال از اتمام جنگ میگذرد
چنانچه تمایلی دربین جماعت مدیریتی کشور وجود داشت ظرف مدت سه سال از گذشت جنگ تحمیلی همه ی مشکلات ومطالبات قانونی جامعه جانباز و ایثارگر حل شده بود

این دولت و دوستان او همراه خانواده ایثار گران و جانبازان نیستد و فقط برای شو و نمایش است که به سر و قت این جمع می روند تا فیلم بازی کنند
انگار رسم شده گاهی مسولان از مشکلات تیثارگران بگویند و بروند تا حرفی زده باشند اما در عمل هیچ خبری از پیگیری مشکلات نیست در حالیکه ر به حقانیت ایثارگران ایمان داشتند تا حالا باید متوجه قهر الهی نسبت به حرافان شده باشند.
آنکه از محرومیت و مظلومیت ایثارگران خبر نداشته باشد هنوز از مادر زاده نشده چرا بت این حرفها باری برقلبهای شکسته ایثارگران که از بی مهری مسولان نالان است اضافه میکنند مگر همین بی مهری مسولان نسبت به ایثارگران کم است وقتی دشمنان نظام هم از درد و رنج ایثارگران متعجب هستند بیان اینگونه حرفهای بدون عمل دردی بر دردهای ایثارگران اضافه میکند آخه ایثارگران مولایی دارند که عاقبت صبزش تمام میشود تا حق به حق دار برسد
بنام خدا
آقایان عزیز اراده ای برای برطرف کردن مشکلات جانبازان در دولت محترم وجود ندارد . بخدا قسم اگر اراده بود همین امسال که کمتر از 4 ماه به پایانش داریم حل خواهد شد . وهمه جانبازان به به یک آرامش نسبی دست میابند .
جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi