شناسه خبر : 56932
دوشنبه 13 آذر 1396 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اندر مصائب بچه های پایین!

در یکی از روزهای پائیز سال جاری برای انجام چکاب تخصصی به بیمارستان خصوصی"... " مراجعه کردم اما از بخت بد همان روز تاریخ قرار داد بیمه ایران با بنیاد شهید خاتمه و موضوع به بیمه دی سپرده شده بود.

مرتضی قنبری وفا -  در یکی از روزهای پائیز سال جاری برای انجام چکاب تخصصی به بیمارستان خصوصی"... " مراجعه کردم. (نام بیمارستان محفوظ است) از بخت بد من همان روز تاریخ قرار داد بیمه ایران با بنیاد شهید خاتمه و موضوع به بیمه دی سپرده شده بود. بر این اساس قراردادهای انتقال امضاء شده بود و فقط می بایست نسخه ای از آن به بیمارستان ابلاغ می شد.

 بنده از ساعت 6 صبح تا 17 عصر منتظر شدم ولی نامه ای نیامد و پس از اعتراض های مکرر من و چند تن از جانبازان، یکی از مسئولان پذیرش بیمارستان با مسئولیت شخصی خود حاضر به بستری ما  گردید  و از همان ساعات اولیه پذیرش داستان ما شروع شد.

.
با توجه به اینکه بنده در 33 طول سال دوران جانبازی در بیمارستان های مختلف کشور سابقه بستری داشتم، متوجه نکات ریز بسیاری از مسائل شدم و در گام اول دریافتم که بیمارستان در اختیار چند تن از مدیران است  که به  صورت شبه مافیا اداره می شود و هدف آنها پر شدن تخت های خالی بیمارستان است.

در این چارچوب هر رئیس چند دستیار انتخاب و متاسفانه آنچه که همه از نام آن واهمه دارند (یعنی بیمار دزدی) رواج داشت  و ماموریت آنها  پر کردن تخت های خالی  به هر قیمت بود و متاسفانه جانبازان اولین قربانی این تراژدی بودند.

 اکثر بیماران یعنی قریب به 90 درصد جانباز و از جانبازان زیر 25 درصد بودند که با داشتن درصد پائین دچار مصائب و مشکلات بی شماری بودند که حکایت مرارت های زیادی که آنها داشتند مفصل است که با توجه به این موضوع از مسئولان محترم بنیاد شهبد و ایثارگران تقاضا دارم یک هدف معین و مشخص برای رفع مشکل درمان جانبازان درصد پائین ارائه کنند، به خدا رنج آنان بی شمار است و متاسفانه هیچ توجهی به آنان نمی شود.

 آخر این چه دردی است به طور مثال در اتاق ما یک بیمار جانباز 10 درصدی بود که حتی قادر به تغذیه نبود و گوارش در بدن او اصلا" انجام نمی شد. متاسفانه وضعیت او به گونه ای بود که هر چه می خورد بالا می آورد و مداوم سکسکه داشت. دیگر نه دکتر او را ویزیت می کرد و نه پرسنل به او توجهی می کردند و ما نظاره گر خرد شدن مردی بودیم که 30 سال تمام نام جانباز را بر روی خود یدک می کشید و حالا با 10 درصد جانبازی بسیار ناتوان شده بود.

 نام او مهدی و 60 ساله بود، تنها پشتوانه اش خانواده اش بود که متاسفانه آنها هم خسته تر از آن بودند که پدر خود را دریابند و گاهی حرکت هایی می کردند که خودم را به ندیدن آنها می زدم.

 با کمال تاسف باید بگویم این بیمارستان با داشتن نیم قرن خدمت به بیماران دارای فرسودگی شدید تاسیسات و سالهای مدیدی نوسازی نشده بود. به طورمثال در بخشی که در آن حضور داشتم حتی یک سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) سالم یافت نمی شد. برخورد نامناسب پزشکان معالج با بیماران جانباز نیز مزید بر علت بود اگر چه اطلاع دقیقی از بیماران شخصی ندارم  و در مورد آن اظهار نظر نمی کنم.

 یکی از بیماران کنار تخت بنده جانباز 15 درصدی بود که پزشک معالج او بدون اطلاع کامل از شرایطش از او خواسته بود در اتاق عمل مورد عمل جراحی و ویزیت قرار بگیرد که با مخالفت شدید دختر جانباز (که اطلاعات دقیق و زیادی از حواشی داشت) قرار گرفت و پس از مقاومت، پدر جانباز خود را به بیمارستان مجهز دیگری انتقال داد.

  برخورد پرسنل با بیماران جانباز در حد مطلوب نبود و خودشان اذعان داشتند که در برابر کوتاهی ها مقصر نیستند چرا که حقوق و مزایای مکفی دریافت نمی کنند تا به کار خود دلگرم باشند. استدلال دیگر آنها این بود که مدیران بیمارستان بیشتر تجارت می کنند تا طبابت.

  کیفیت و کمیت غذای بیماران بسیارپائین بود و درحد یک غذای سالم قرار نداشت و فقط نوعی رفع مسئولیت بود و حتی ساعت مقرر تغذیه بیماران رعایت نمی شد که البته گفتنی ها در این مورد زیاد است و در این مقال نمی گنجد.
در نهایت بنده 6 روز بستری شده بودم و پس  از سونوگرافی، عکس و آزمایش نصف و نیمه، پزشک معالج  بنده را سالم تشخیص و ترخیص کرد  
 در حالی که در این مدت فقط دو بار ویزیت و بالای سرم آمد.
متاسفانه پس از ترخیص که هنگام عصر بود و دیگر به خودرو انتقال جانبازان دسترسی نداشتم درخواست کردم یک شب دیگر در بیمارستان بمانم و صبح فردا ترخیص شوم.

 اما در کمال تاسف با این خواسته من مخالفت و اعلام کردند که باید هزینه یک شب اقامت را به صورت شخصی بپردازم چرا که از مقررات جدید  قرارداد بیمه و مبلغ آن نیز بسیار گزاف بود، بنابراین تصمیم گرفتم همان لحظه مرخص شوم اما ناگهان گفتند: کجا؟ باید هزینه وسایلی که هنگام بستری، پذیرش(مسواک، لیوان ، حوله و( ... در اختیار داشتی پرداخت کنی که 50 هزار تومان می شود.
پیش خود گفتم خر ما از کره گی دم نداشت 50 هزار تومان را بدهم و خودم را آزاد کنم، بنابراین پول را پرداختم و از این جایی که به نام بیمارستان با جان ما بازی  می کنند گریختم و از ترمینال به شهر با صفای خودمان رفتم .
حال این سوال مطرح است که مقصر این وقایع کیست؟ بیمارستان، بیمه و یا بنیاد شهید، پیدا کنید پرتغال فروش را.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
بانام ویادخدا/عرض احترام وخداقوت /حال شمااضافه بفرماییداندرمصائب بسیجی نیروی عملیاتی بیکاروبی درامدفاقددرصدپناه همه برخدا
مثل همیشه حقایق را بصورت شفاف و عالی بیان کرده اید .
دوست عزیز جناب قنبری وفا سلام . امیدوارم حالت خوب باشد . خیلی خوب و شفاف .

روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران‌‌قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می‌گذشت.
ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان، یک پسربچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد. پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد. مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت تا او را به سختی تنبیه کند..پسرک گریان، با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند.پسرک گفت : ”اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند، هر چه منتظر ایستادم و از رانندگان کمک خواستم، کسی توجه نکرد. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم برای اینکه شما را متوقف کنم، ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم.”مرد متاثر شد و به فکر فرو رفت.. برادر پسرک را روی صندلی‌اش نشاند، سوار ماشینش شد و به راه افتاد..در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه شما، پاره آجر به طرفتان پرتاب کنند!خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف می زند؛ اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم،
او مجبور می شود پاره آجری به سمت ما پرتاب كند.

ما گدایی در دوست به شاهی ندهیم
زآن که این جای دگر دارد و، آن جای دگر...

راه پنهانی میخانه نداند همه کس
جز من و زاهد و شیخ و دو سه رسوای دگر...



برادر بزرگوازم م ر ک جانباز با عرض سلام و ارادت
بنده هنوز در هاج و واج سخنان چند وجه شما هستم.
ابتدا در حسرتم که ناچار به جواب در متن شما هستم چرا که همیشه از شما یک شخصیت فرا رسانه ای ساخته بودم که چطور یکنفر این همه مدت مطلب در سایت میزند ولی تاکنون نام خود را فاش نکرده.
برای بنده سئوال بوده و است که نامتان چیست؟ چند درصد هستید؟ و دیگر قضایا
تا آنجا که ذهنم یاری می کند فقط یکبار اشاره کردید که چند قطعه زمین در ساری دارید و یکبار دیگر صحبت از کمک مالی ماهیانه به فاش نیوز کردید و دیگر صحبت شخصی از شما نشنیدم.
شاید شما آن پسر بچه ای هستید که هر بار به ماشینی سنگ پرتاب می کند و سپس پشت دیوار پنهان میشود. آیا می شود از این زاویه به این قصه نگاه کرد؟
برادرم ، به بیراهه نرو ، این فقط یک تمثال شباهت بود و بس و اصلا" و ابدا" قصد جسارت و تعدی به شما را ندارم.
در این سالهای مدید که در فاش نیوز مطلب میزنم یاد گرفتم در برابر فحاشی به خودم سکوت مطلق کنم اما در جواب به گوشه و کنایه ، خودم را به ... نزنم (با عرض پوزش).
من نامم در سایت وجود دارد ، عکس خانواده ام در سایت نشان داده شد و هیچ انگیزه ای برای پنهانکاری ندارم و این خصوصیات مرا جسور کرده که هر مقامی را زیر سئوال ببرم.
م ر ک جانباز برادرم هستی، عزیز دلمی، احترامت وزین، اما شاید ظرفیت من تاب تحمل این همه نصایح را نداشته باشد .
برادرم ، به من فحش بده تا سکوت کنم اما کنایه نزن که خودم را به نفهمی بزنم.
اگر سخنانم خاطر دل تو را مکدر ساخت ، آقای مرتضی قنبری وفا شخصا" از شما پوزش و حلالیت طلب می کند. با نهایت احترام
سلام دارم خدمت دوست ارزشمند و اندیشمندم جناب آقای قنبری وفا ...
عارضم خدمت شما ، گویا بنوعی دچار سو تعبیر فلسفی شدید .
خطاب بنده به امثال حقیر سر پا تقصیر خودم بود .
که غافله استدعا را باپاره آجری تمثیل نکنند .
در مورد مطلب ارزنده جنابعالی نظری کوچک ارائه کردم خوب و شفاف فرمودید و برای بنده بسیار جای افتخار دارد که در این سایت ارزشی با همرزمانی همچو شما و قنبر ایرانپور و دیگرعزیزان مصاحب مجازی هستم .
بنده خدای نکرده هرگز در فکر نیش و کنایه به هیچ یک از ولینعمتان خویش نبوده و نیستم .
حاج مرتضی جان چنانچه نظر و مطلب حقیر باعث تکدر حال شما شد عذر به تقصیر دارم و طلب عف ازمقام شما رادارم .
در مورد احوالات بنده فرمودید .
بله جانباز دوقطع عضو دست وپا و تخلیه چشم هستم و شصت وپنج درصد .
باز هم از شما دوست عزیزم عذر خواهی میکنم .
سلام دارم خدمت دوست ارزشمند و اندیشمندم جناب آقای قنبری وفا ...
عارضم خدمت شما ، گویا بنوعی دچار سو تعبیر فلسفی شدید .
خطاب بنده به امثال حقیر سر پا تقصیر خودم بود .
که غافله استدعا را باپاره آجری تمثیل نکنند .
در مورد مطلب ارزنده جنابعالی نظری کوچک ارائه کردم خوب و شفاف فرمودید و برای بنده بسیار جای افتخار دارد که در این سایت ارزشی با همرزمانی همچو شما و قنبر ایرانپور و دیگرعزیزان مصاحب مجازی هستم .
بنده خدای نکرده هرگز در فکر نیش و کنایه به هیچ یک از ولینعمتان خویش نبوده و نیستم .
حاج مرتضی جان چنانچه نظر و مطلب حقیر باعث تکدر حال شما شد عذر به تقصیر دارم و طلب عف ازمقام شما رادارم .
در مورد احوالات بنده فرمودید .
بله جانباز دوقطع عضو دست وپا و تخلیه چشم هستم و شصت وپنج درصد .
باز هم از شما دوست عزیزم عذر خواهی میکنم .
آقای قنبری وفا شما دارای قدرت بیان بالایی هستید و در هر موضوعی که ورود می کنید بی پروا سخن می گویید . بنده با ناشناس موافقم شفاف و عالی سخن می گویید از شما درخواست دارم با این قدرت بیان حمایت بیشتری از جانبازان زیر 25 درصد بفرمایید.
با وجود امثال شما قدرت بیان مشکلات این قشر به مراتب بالاتر می رود و مسئولان مجبور به پاسخگویی به این سخنان پر مغز هستند.
از شما تقاضای یاری داریم.
خدمت برادر بزرگوارم م ر ک جانباز عرض سلام و ارادت دارم
برادر عزیزم امروز اثر یک سو تفاهم بی مورد از طرف خودم بر پیشانی ام حک شد.
بنده قضاوت عجولانه کرده و تعبیر شما را به نوعی نیش و کنایه پنداشتم.
اما خدا را شاکرم که جنابعالی با ظرفیت بالا و منش بزرگوارانه این سو تفاهم را به یک مناقشه ، آن هم در جایگاه پر ارزش این سایت تبدیل نکرده و با پندهای به جا بنده را متوجه اشتباه ام نمودید .
اما نتیجه این امر تبدیل شد به یک دوستی ریشه دار و عمیق که یک زلزله هشت ریشتری هم نمیتواند این ستون های دوستی و محبت را تخریب کند.
بنده از امروز به شاگردی خودم در برابر دوستی شما اعتراف کرده و به آن می بالم.
در انتها زبانم از عمق وجود از ستایش منش شما الکن است.
برای بار دیگر آقای مرتضی قنبری وفا از شما پوزش خواسته و تقاضای بخشش از آن بزرگوار را خواستار می باشم.
حاج مرتضی عزیزم سلام . عمرو عزتت زیاد باد .
چه خوب است تمام کاربران در این سایت اخلاق و ادب حرفه ای رسانه ای را ار این دو جانباز سرافراز آقای م.ر.ک جانباز و آقای قنبری وفا را مد نظر قراردهند.
این دو عزیز بجای درگیری و کشمکش نهایت تواضع و فروتنی بجا آوردند و به دوستی با خود استحکام دادند.متاسفانه برخی افراد با کوچکترین اشاره ای به فحاشی و دعوا می پردازند.
بنده از این برخورد بسیار خرسند شدم و به هر دو جانباز سرافراز درود میفرستم و به دوستان دیگر توصیه میکنم پند بگیرند.
مرحمت حضرت عالی زیاد . شما لطف دارید دلاور .
متاسفانه در کشور نظارت ضعیف است

...

آقای احمدی نژاد وقتی رئیس جمهور شد :

حقوق بازنشستگان را ۲ برابر کرد ؟!

یعنی کارمندان زمان شاه را تکریم کرد و

پاداش داد ؟!

ولی بشدت با حقوق و معیشت بچه های جبهه و جنگ مخالفت می کرد ؟!

حتی ۱۰۰ میلیارد پولی را که مجلس به او داده بود که به رزمندگان بدهد ؟!

۱۸ میلیارد را داد بقیه را کجا برد خدا می داند ؟!

یعنی هر ۶ ماه ۳۰۰ هزار تومان به رزمندگان داد ؟!

یعنی ماهی ۵۰ هزار تومان به هر رزمنده داد ؟!

یعنی دشمنی بالاتر از ایثارگران و احمدی نژاد پیدا نمی شود که بچه های جبهه و جنگ را بدبخت کردند ؟!

خدایا تو شاهدی ؟!

دیگر مانند اینان نیافرین ؟!

انشاالله .

...


بنیاد شهید و بنیاد جانبازان از بدو ایجاد به دلیل مدیریت غیر حرفه ای و نداشتن دانش کافی ، قانون و نظارت درستی نداشته . اد
با سلام برادر بزرگوار خواستم مطلبی را خدمتت گرامی شما عرض کنم متاسفانه رزمندگان در ادارات در ارتقاء شغلی بر حسب قانون در استان کرمانشاه متوقفند و ملاک نظر نماینده محترم مجلس است که تاسف بارتر این است که نمایندگان نه تنها به مصالح مردم بی توجه اند و فقط سعی در جایگزینی افراد منسب به خود رادر جهت نفع و اغراض شخصی خود دارند متاسفانه با این شیوه کارکردی جز یاس متصور نمی باشد . از توجه شما سپاسگزارم
با سلام
با یاری خداوند منان و پیگیری مجدانه ای که از ششم شهریور ۹۶ طی درخواستی که به فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص صدور کارت برای جانبازان معزز زیر ۲۵ درصد توسط بنیاد ارایه نمودیم
و پیگیریهایی که تاکنون انجام پذیرفته و البته همراهی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ( معاونت حقوقی و امور مجلس و اداره کل پذیرش و امور اداری بنیاد) در این خصوص؛ امروز پیگیری کردم که اداره پذیرش و امور اداری اعلام کردند در جلسه ای که با حاج آقا شهیدی داشتیم این موضوع مطرح کردیم و ایشان فرمودند
همزمان با تعویض کارت جانبازان معزز ۲۵ درصد به بالا (که اوایل سال ۹۷ میباشد ) صدور کارت جهت جانبازان زیر ۲۵ درصد هم صورت پذیرد
انشاالله که این امر مهم یکی از دغدغه های قشر عظیم و معزز جانبازان زیر ۲۵ درصد هست محقق گردد همه با هم برای هم
التماس دعا.ملایی.دبیرانجمن رزمندگان وجانبازان زیر25درصد
سلام لطفأ بفرمایید بابت هزینه عینک به جانبازان بازنشسته چه مبلغی پرداخت میشه ؟ سقف هزینه عینک جانبازان دارای بیمه تکمیلی چه مبلغی تعیین شده است ؟ متشکر و ممنونم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi