شناسه خبر : 56935
دوشنبه 20 آذر 1396 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جبهه چند دهقانِ فداکارِ بی نام و نشان داشت؟!

در سالهای دفاع مقدس در میان رزمندگان حاضر در جبهه، (ازاین دست) چه تعداد دهقانِ بی نام نشانِ فداکار حضور داشتند؟ بطور قطع می توان گفت خیل عظیمی از جان برکفان حاضر در دفاع مقدس یا دهقان بودند و یا کارگر ساده، که با اندک آموزش نظامی غیر تخصصی و غیر کاربردی، دل به دریای گلوله و ترکش می زدند.

م.ر.ک جانباز - دهقان فداکار درگذشت!

او که یکی از نمادهای ایثار در گذشته بود در سن 87 سالگی بر اثر مشکلات ریوی درگذشت. روحش شاد!

 در سال های دفاع مقدس در میان رزمندگان حاضر در جبهه، (ازاین دست) چه تعداد دهقانِ بی نام و نشانِ فداکار حضور داشتند؟ بطور قطع می توان گفت خیل عظیمی از جان برکفان حاضر در دفاع مقدس یا دهقان بودند و یا کارگر ساده، که با اندک آموزش نظامی غیر تخصصی و غیر کاربردی، دل به دریای گلوله و ترکش می زدند.

 بودند دهقانان دریادلی که با فدارکاری وصف نشدنی در میادین مین، معبر امینت و اعتماد را برای سال ها آرامشِ این مردم گشودند و منتخبان زیارت روضه رضوان شدند.

ساقی ار باده از این دست بجام اندازد...

عارفان را همه در شرب مدام اندازد...

 هستند جانبازان فراموش شده ایی که در آسایشگاه های اعصاب و روان در سکوت معنادارِ همه رسانه های داخلی، بی هیچ هیاهو و جنجالی غریبانه (به دیار باقی) کوچ می کنند. کجایند تندیس سازان دانشگاه های کلاسیک هنر، که از زبان سکوت، تندیسی برای میدان های وعده وعید بسازند؟

کجایند فیلم نامه نویسانی که سر گذشت یک جانباز اعصاب و روان را دیکته کنند؟

کجایند نویسندگانی که رُمانِ (همه عشقهای یک موجی) را بنگارش در بیاورند؟

کجایند اسطوره سازان رسانه ها، تا از بهترین موج سواران این سرزمین گزارش تهیه کنند؟

کجایند تا ببینند تنها تنوع جانباز اعصاب و روان الوان قرصهای تجویزی است؟

کجایند تا ببینند او هنوز خود را در هنگامه دفاع مقدس و جا مانده از غافله می داند؟

کجایند تا ببینند او هنوز برای سلامتی امام (خمینی ره) صلوات میفرستد و حکم جهاد می خواهد؟

کجایند تا ببیند او برای پیروزی رزمندگان اسلام و فتح خرمشهر دعای توسل می خواند؟

کجایند تا ببینند او هر شب پوتین های همسنگرانش را واکس میزند؟

کجایند تا ببیند او همچنان درخیالش، با آرپی جی  ده ها تانک دشمن را منهدم می کند؟

کجایند تا ببینند او هنوز با بیسیم، با فرمانده خود در ارتباط است؟

کجایند تا ببینند او به آینه، رازهای نگفته را بازگو می کند؟

کجایند تا ببینند او در سکوتِ یکی از این شب ها، برای همیشه سکوت می کند و با طایفه عاشق پیشگان همراه می شود!

آری شیدایان، سفر عشق را انتخاب می کنند و در کشاکش زندگی روزمرهِ همه آدمیان به فراموشی سپرده می شوند!

 آری ای مدعیّان، حق مطلب را در جان کلام برای جانبازان اعصاب و روان ادا نکردید، اتاق ایزوله را برای دیگران معنا نکردید، گذشت سال ها در پس سال ها را از نگاه یک موجی، برای دیگران آشنا نکردید، کلبهِ پهلوان پروری را احیا نکردید، یاد یاران سفر کرده را انشاء نکردید، به ذات مقدس موجی ها اعتنا نکردید!

اما، اما فراموششان کردید ...

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بانام ویادخدا/عرض ادب خدابیامرزدروح همه ی شهداراوخدابیامرزدروح ماهمرزمان شهدا.شهدای زنده را
سلام، دوست همسنگرم، عزیز دلم، یادگار همسنگران شیهدای مظلوم، مطمئن باش کسی هست که هیچ وقت فراموش نمی کنه. مگه می شه اون همه خلوص، ایثار، شجاعت، جسارت، مردانگی و محبت فراموش بشه؟ به خدا توکل کن.
خدایا! چرا ما رو از قافله شهادت همسنگران شهیدمان جدا کردی! برای اون همه همسنگران شهید ما جدا داشتی، اما واسه ما جا نداشتی؟!
این دردنامه برسد به محضراقا امام خامنه ای :
بسم الله الرحمن الرحیم
«ذِروَةُ سَنامِ الاسلام الجِهادُ فی سبیل اللهِ لا یَنالُهُ الاّ افضَلُهُم.»
اوج مسلمانی جهاد در راه خداست که جز مسلمانان برجسته بدان نرسند. پیامبر اکرم(ص)..
کجایند آن مسلمانان برجسته که جان و مال و سلامتی خود را برای حراست از امام وطن،در میدان نبرد حق علیه باطل به ایثار و در طبق اخلاص فدا کردند.
کجایند آن مسلمانان برجسته که لبیک گویان دستور امام خود را بر سینه منجوق کردند و به فرمان خمینی کبیر(ره) و امام عصرشان،امام خامنه ای (مد ظله العالی)پای بر لذت های زودگذر دنیا گذاشتند.
کجایند...
آری ما می دانیم.هم اکنون مارزمندگان وجانبازان زیر25درصدها علیل و رنجور و دردمند وتاریخ مصرفمان گذشته .امانبایدبااین کهنه سربازان اینچنین رفتارمیشد .که حال،انتظار آسایش و آرامش ابدی را می کشند.چراچراچرا؟؟؟؟
امروز با دلی شکستهواعصاب داغون دارم این نامه را می نویسیم.شاکی از دست دولت،شاکی از دست جامعه و مردم .چراچون28سال استکه رزمندگان وجانبازان رابه فراموشی سپردند.
متاسفانه تا کنون پس از گذشت سالیان،هیچ قانون موثر و جامعی در رابطه با ما جانبازان زیر25%وبخصوص رزمندگان که حتی دفترچه درمانی ندارندتصویب و اجرا نشده است.البته تصویب زیادشده امااجرااصلا.چرا؟؟....آری ما برای آنچه که در راه خدا و ولایت تقدیم کرده ایم مزدی نبود.نه اینکه مارابعدازاتمام جنگ باکلی دردبحال خودمان رهاکنند..ماحقمان است بجرم دفاع ازکشورم ناله کنم وزجربکشم همسرم ونورچشمانم چرا همپای من بسوزندوبسازند؟؟؟ایافرزندان مارزمندگان که بایک پدرموجی زندگی کردندومیکنند وبفردی که جنگ راندیده واعصاب رانمیداندچی است یکیست؟؟
و اما فرزندان ما...
.گناه آنان چیست که همپای ما درد می کشند و همدردی ندارند.گناه آنان چیست که تا کنون لذت داشتن پدری سالم و خوش اخلاق را تجربه نکرده اند.و خلاصه گناه آنان چیست که روز و شب طعنه این و آن را به جان می خرند که آهااااای پسر پدر تو یک دیوانه وموجی است .
امروز فرزندان ما دچار هزار گرفتاری از جمله مشکل اعصاب وروان که درانهاهم تاثیرگذاشته ، ازدواج، سربازی و...هستند.
.(ازحضرت عالی تقاضاداریم دستوربفرمایید لایحه برنامه ششم توسعه بخش 16که مربوط به مارزمندگان وجانبازان است را اجرایی کنند .تاکی مارزمندگان وجانبازان زیر25درصدهاباید چشم انتظاری اجرای لایحه های تصویب شده را بکشیم ؟؟رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ موج گرفته حتی بدون دفترچه درمانی
والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته
ازطرف همه جانبازان زیر25وبخصوص رزمندگان .....مشکانی
سلام جانباز عزیزم ر ک گل کاشتی دستملیزا ....وهزاران درودبه این شیرمردان عرصه8سال جنگ نابرابر که هنوزهم باگذشت29سال ازپایان جنگ8ساله نابرابر مسولین نتوانستند حتی دردکوچکی راازاین عزیزان بخصوص جانبازان زیر25وبخصوص رزمندگان که حتی یک دفترچه درمانی ندارندتابرونددردی راکه ازجنگ رسیده رادرمان کنندانوقت .چه انتظارداری ......ودراخرازجانبازگرانقدرمان اقای م ر ک نهایت تشکررا بابت دست نوشته های پراز رمز وراز ونجواهای این شیرمردان ازیادهارفته است داریم ....جانبازعزیزبازم بنویس بازم بنویس بازم بنویس که کهنه سربازان امام خمینی {ره}باگذشت29سال ازپایان جنگ هنوز بفراموشی سپرده شده اند ..اقاجان مگرشما نفرمودیدکه اگرمن درمیان شماباشم یانباشم نگذاریدرزمندگان درروزمره زندگی خودبمانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس کو ؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا چه اتفاقی افتاده ویاداره می افته که بسیج و همان رزمندگان غیورنصبت به سالهاپیش اجروقربی ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدابدادهمه مادردمندان برسدامین
تمام رزمنده هایی که در جبهه ها بودند هر کدام به اندازه یک ملت فداکاری کردند. این یک واقعیته و تاریخ آن را در دل خود ثبت کرده است.
جانباز عزیزم خوب نوشتی برادرم الهی سالم باشید دوست من دنیا محل گذر است واین رشادتها وایثارهاست که تاریخ ملت ایران را میسازند واگر تاکنون دشمن نتوانسته فیزیکی ما را مورد حمله قراردهد یاد دلیرمردان ایرانیست وشما خودت از همین تارخ سازان هستی عزیزم موفق باشید

...

سال نو میلادی نزدیک است .

و ایرانیان عزیز باید بروند سفر :

مثلاً ترکیه و یا دبی .

برای دیدن کنسرت خواننده های ایرانی .

و هر بلیط کنسرت بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار است .

و هر ایرانی در ۴ روز ۴ کنسرت هم اگر برود :

متوسط ۲۰۰۰ دلار فقط پول بلیط کنسرت می دهد ؟!

حالا دولت محترم آمده ۵۰ دلار عوارض خروج از کشور تعیین کرده است .یعنی ۲۲۰ هزار تومان .

یعنی هیچ و فقط هیاهو ؟!

دولت محترم باید عوارض خروج از کشور را

حداقل به اندازه یک کنسرت ارزان قیمت گران

می کرد ؟!

یعنی یک ملیون تومان کمتر از ۳۰۰ دلار ؟!

کسی که ۵۰۰۰ دلار خرج می کند که کریسمس

را در مثلاً ارمنستان قر بدهد ؟!

یک ملیون تومان خروج از کشور برایش

شوکولات است ؟!

...
درجه دار کادر لشگر 16تا زمانی که شهادت تمامی آقازادگان شاهدانه دلخراش شهادت ف گروهانها که مثل برادر بود برای همه ومن موردی نداشتیم با آمدن فرد جدید شروع کرد با قلم ناحق با زندگی و خانواده ما بدتر از دشمن بازی کرد که مجبور بترک خدمت شدم و تا سال 64 در تمامی عملیات یگان حضور داشته مخصوصا هویزه بستان خرمشهرووووو تا سال 80 که به امر ولی فقیه رهبرمعظم پرونده ناحق بدادگاه فرستاده منع تعقیب به امراقا صادرکننده حساب کردم چهارسال پشت خاکریز جنگیدم تا نفس دارم فدایی رهبرم و ایثارگر نظام خواهشا برای مستمری حقیر با ده سال خدمت ارتش و پنج سال واریز بیمه تامین اجتماعی از طرف خودم کمکی لحاظ برای خانواده من انجام دهید بیش از سی سال مستاجران و هیچگونه تسهیلات که ازطرف امام خمینی برای مسکن درجه داران جبهه رفته فرمودند بمن بخاطر عرض شخصی فرد مورد نظر داده نشد یا علی جان خود و خانواده فدای آرمان انقلاب و رهبری آمادگی هر نوع حرکت در دفاع از نظام را دارم مسعود نیک ابدی ش پرسنلی 54305394
... ... ... ... ... !!! ... ؟؟؟......................

..


.



و...
ریس محترمبنیادشهیدوامورایثارگران باسلام اینجانب محمد ناصر شریفی از جانبازان ۵درصدباکد۳۳۴۱۳۳۲۸۱۲جنگ تحمیلی و فرزند جانباز چهل در۰۵۰۱۰۰۲۴۹۲وبرادرشهیدهباشماره پرونده ۹/۶۵/۲۱۳۹۹ش دارای فوق دیپلم گرفتم و دارای ۱۵ سال سابقه کار در شرکت خصوصی دارم و مدت چند ماه بیکارم و متاهل و دارای یک فرزند دختر می‌باشم در سامانه ثبت نام کردم در اولویت اول می‌باشم لذا از شما مقام مسئول تقاضا مندم در خصوص استخدام اینجانب اقدامات لازم را مبذول فرمایید
سلام بر م ر ک
کجایند آنهایی که رنگ عوض کردند و عوضی شدند. کجایند ببینند مردان خدا هنوز هم خدایی ماندند و باز رزمنده اند تا عوضی ها را از اوج لذت بزیر کشیده و به ذلت خواهند کشید. برای ما چیزی عوض نشده یعنی راه امام را از بیراهه خوب تشخیص می دهیم. بفهمید. شعب ابوطالب سه سال بود نه چهل سال؟
ولی اکثریت از خدا دور شده و مردان خدایی اندکند و از قدرت و مدیریت برکنار شده اند ..توسط اقلیت دانا بر ظلم خویش و اکثریتی جاهل به علم و مشغول دنیا..
بانام ویادخدا/شعری ازمرحوم اسدالله امیرپورغضنفری درموردایثاروفداکاری رزمندگان اسلام عشق بر جان باختن در موقع پیکارچیست/ تاختن بر سنگر دشمن بدون بیم مرگ/ درمیان غرش جانگیر آتشبار چیست/ خون خودناچیز شمردن درآورد عدو/ ازکجا سرچشمه گیرد یارب این اسرارچیست/ پرتو انوار وحدت تاکه برحلایح تافت/ کشف شد رمز ان الحق برفراز دار چیست/ ای که درتن داری ازاخلاص و ایمان زره/ جان پناه سنگرت در جنگ باکفارچیست/ درجدال حق وباطل نقدجان بی ارزش است/ ماندن اندر دام دل مانند بوتیمار چیست/ ای که فردوس برین بعدازشهادت زان توست/ مرگ با خفت درون بستر بیمار چیست/ تقدیم به تمامی همرزمان ایثارگرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi