شناسه خبر : 56962
سه شنبه 14 آذر 1396 , 13:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رکوردهای شگفت انگیز و جهانی کاربران ویلچر

کتاب رکورد های گینس کتابی است که رکورد های افراد مختلف سراسر دنیا را در رشته ها و زمینه های مختلف در خود ثبت می کند. در این جهان گسترده، کاربران ویلچر نیز در حال تلاش هستند تا نام خود را در این کتاب معتبر ثبت کنند. این تلاش ها باعث شده تا اتفاقات هیجان انگیزی ثبت شود، و کاربران ویلچر به اهداف خود در کتاب گینس برسند.

فاش نیوز -  کتاب رکورد های گینس کتابی است که رکورد های افراد مختلف سراسر دنیا را در رشته ها  و زمینه های مختلف در خود ثبت می کند. در این جهان گسترده، کاربران ویلچر نیز در حال تلاش هستند تا نام خود را در این کتاب معتبر ثبت کنند. این تلاش ها باعث شده تا اتفاقات هیجان انگیزی ثبت شود، و کاربران ویلچر به اهداف خود در کتاب گینس برسند. این گونه حرکت ها و رکورد از پشتک زدن تا کشیدن ماشین، همه و همه در کتاب رکورد های گینس ثبت شده اند. در زیر لیست کاملی از رکورد های گینس آمده است، رکوردهایی که توسط کاربران ویلچر به ثبت رسیده است؛ چیزی که تا به حال مشابه آنها را نه دیده، و نه شنیده اید!

 

پیمودن طولانی ترین مسافت با یک مربی ویلچر

کارلوس اولیورا، بهترین قهرمان ویلچر برزیلی، یک غلتک ثابت به انتها ویلچر خود نصب کرد و مسافت حدود 149.42 مایل را با سرعت متوسط 6.225 مایل بر ساعت پیمود. او موفقیت متحیر کننده خود را از 31 آگوست  2013  شروع کرد و رکورد جهانی خود را در 1 سپتامبر 2013 به ثبت رساند.


پرتاب آزاد با ویلچر
در 10 جولای سال 2013، جف والکر بازیکن  (National Wheelchair Basketball Association) بهترین رکورد جهانی پرتاب آزاد با ویلچر را ثبت کرد.


اولین پشتک روی ویلچر
در 25 اکتبر سال 2008 آرون فوزرینگ هام از ایالات متحده آمریکا، اولین پشتک را با ویلچر انجام داد و رکورد خود را ثبت کرد.


کشیدن سنگین ترین هواپیما به طول 100 متر با کمک یک تیم ویلچر سوار
در 29 می 2011 یک تیم ویلچر سوار، متشکل از 84 کاربر ویلچر، توانستند هواپیمایی را به وزن 148.128.59 پوند در زمان کمتر از 4 دقیقه آن را حدود 120 متر جابه جا کنند.


طولانی ترین نشستن ثابت و بی تحرک بر روی یک ویلچر
در 21 ژوئن سال 2014، مایکل دیلان کندی، رکورد طولانی ترین نشستن ثابت را روی ویلچر برای خود ثبت کرد.
طولانی ترین تک چرخ بر روی ویلچر


این رکورد در 12 مه سال 2012 توسط مردی به نام ژِی ژون وا از چین ثبت شد. او به تنهایی فقط با استفاده از چرخ های عقب ویلچر خود 16.3 مایل را پیمود.


سریع ترین تردستی بر روی ویلچر
در 28 سپتامبر سال 2013 در توپکا، کشور کانزاس، جی جی والکر در 45.69 ثانیه بهترین رکورد را برای سریع ترین تردستی روی ویلچر ثبت کرد. از کارهای او تردستی با دو توپ بسکتبال در 45.69 ثانیه بود.


طولانی ترین لغزش از روی رمپ با ویلچر
در 21 آگوست سال 2013، تیلور وستریک با لغزش از روی رمپ به ارتفاع 1.29 متر بهترین رکورد را ثبت کرد.
جوانترین و شجاع ترین کاربر ویلچر رکورد خود را روی سقف شیروانی یک خانه ثبت کرد
در 4 دسامبر سال 2011 در شیلی وک - محله انگلیسی نشین کلمبیا - بنجماین هگکول 12 ساله از ویلچر خود برای رفتن به نوک یک خانه استفاده کرد. این رکورد خیلی خطرناک است. برای شکستن این رکورد، یاد گرفتن تمام نکات ایمنی لازم و آموزش ها دقیق لازم است.


بزرگ ترین گروه رقص، رقص اصلاح شده لاتینی باچاتا را روی ویلچر انجام دادند
در 16 فوریه 2013 در سان دیه گو، کالیفرنیا، 80 نفر از کاربران ویلچر و دیگر همکارانشان، رکورد بزرگ ترین اجرای رقص - رقص اصلاح شده لاتینی باچاتا - را روی ویلچر انجام دادند.


نشاندن بت ها روی ویلچر
در 6 سپتامبر، 2014 در پرتوریا پایتخت هائیتی در آفریقای جنوبی، کریس بتس، برای افتخار آفرینی برای افراد معلول، رکورد نشاندن 6 بت سنگین را روی ویلچر برای خود ثبت نمود.


کشیدن یک کامیون در سریع ترین زمان ممکن با نشستن روی ویلچر
در11 زوئن 2014 کریس بتس، با زمان حدود 1 دقیقه و 8 ثانیه توانست با نشستن روی ویلچر یک کامیون را به طول 20 متر جابه جا کند.


بیشترین بازیکنان سافتبال، زمین بیس بال را با ویلچر دور زدند
در 28 سپتامبر سال 2013 در توپه کا کنساس، یک تیم 19 نفره متشکل از کاربران ویلچر رکورد دور زدن کامل زمین بیس بال را در 45 ثانیه ثبت کردند.


بیشترین چرخش یک ویلچر دستی در 1 دقیقه
در 8 سپتامبر 2015 استیفن رینی از لیورپول انگلیس، در یک دقیقه، 66 بار به طور کامل روی ویلچر خود چرخید.


بلند ترین پرش از روی رمپ با ویلچر
در 24 مارس 2010 در رم پایتخت ایتالیا، آرون فازرینگ هام با پرش 60 سانتی متری از روی یک رمپ رکورد خود را گینس ثبت نمود.


سریع ترین ماراتون ویلچر
در 17 سپتامبر 2008  توماس گیرسپیلچر از اتریش، در زمان 1 ساعت 40 دقیقه و 7 ثانیه، سریع ترین رکورد ماراتون ویلچر را به نام خود ثبت کرد.


بیشترینفاصله در 24 ساعت توسط ویلچر تحت کنترل دهان
در اولین و دومین روز از دسامبر سال 2015، ژنگ هون چیو از کره جنوبی، با ویلچری که با دهان کاربر کنترل می شد، رکورد بهترین فاصله در 24 ساعت را ثبت کرد. این مرد به رکورد 158.72 مایل دست پیدا کرد.


طولانی ترین هل دادن ویلچر
در 8 سپتامبر سال 2000 در کومبیرا انگلیس، 75 داوطلب و کاربر ویلچر ویلچر های خود را در 24 ساعت 240 مایل هل دادند، این کار باعث جلب توجه بسیاری از اهالی شهر کومبیرا شد.

 

چگونه رکورد جهانی ثبت کنیم؟

کاربران ویلچری که می خواهند برای خود رکورد جهانی ثبت کنند باید قبل از هر کاری برنامه ریزی داشته باشند. اول اینکه، شما باید رکورد مورد نظر خود را در سایت رکورد های جهانی گینس بیابید. همچنین شما می توانید رشته ایی که می خواهید در آن صاحب رکورد شوید را در سایت ثبت کنید، قبل از هر اقدام عملی باید از مدیران سایت جهانی رکورد های گینس اجازه بگیرید.
برای امتحان کردن شانس خود برای شکستن یک رکورد باید تا جای ممکن اطلاعات و جزئیات جمع آوری کنید. این کار واقعا در مورد رشته که می خواهید در آن رکورددار شوید، اطلاعات کافی را در اختیار مسوولین گینس قرار می دهد. اگر فکر می کنید که اطلاعات شما برای ثبت کامل در سایت کافی هستند، شما می توانید با ارائه صحیح این اطلاعات، خود یا تیم خود را صاحب رکورد کنید.
کسانی که رکورد های خود را گینس ثبت می کنند، بهتر است سایر کاربران ویلچر علاقه مند را به این کار دعوت کنند. آیا شما می خواهید که رکورد دلخواه خود را ثبت کنید؟ می توانید با انتخاب یکی از رکورد های کاربران ویلچر شانس خود را امتحان کنید. اگر زمینه و هدف رکورد گذاری شما جدید است، باید آن را در سایت گینس ثبت کنید.

امروزه ویلچر یکی از اجزای اصلی بدن افراد دارای معلولیت یا شرایط خاص فیزیکی محسوب می شود، و بوجود آوردن تغییراتی در ساختار یک ویلچر یک راه خوب و جالب برای ابراز شخصیت و استعداد یک کاربر ویلچر است. اعمال این تغییرات خلاقانه بر روی ویلچر در سراسر دنیا شهرت زیادی کسب کرده است. در ادامه با یک لیست از 14 ویلچر خاص آشنا می شوید.
 

طراحی و ساختار جدید  ویلچر های زیر ایده های جالبی برای ساخت یک ویلچر خاص و شخصی به شما می دهد.

1.ویلچر تانک
 


Jim Starr فردی است که تصمیم گرفت ماهیت ویلچر خود را با دستان خلاقانه اش عوض کند و با عبور از هر نوع جاده ای زمان بیشتری را در کنار همسر و فرزندانش بگذراند. این ویلچر تغییر یافته دارای موتور قدرتمندی است و می تواند به سرعت 12 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند.

2. ویلچر اسپورت

 


این ویلچر بی نظیر فقط برای راحتی و خوش گذرانی هر چه بیشتر کاربر آن طراحی شده است. چرخ های آن دارای رینگ هستند، و صندلی نرم، راحت، و خوش رنگی دارد. حتی باند های استریو و بلند گوهای با کیفیتی بر روی آن نصب شده است.

3. ویلچر انرژی خورشیدی

 


این ویلچر انرژی خورشیدی را تحت کنترل خود در می آورد. این دستگاه دارای دو صفحه خورشیدی بزرگ است که در پشت و بر روی سقف ویلچر تعبیه شده اند. صفحه بالایی نفشه سایبان را نیز ایفا می کند. کاربر این ویلچر براحتی و بدون مصرف هزینه و انرژی می تواند با قرار دادن دستگاه زیر نور خورشید باتری های ویلچر را شارژ کند.

4. ویلچر با رنگ آمیزی هنرمندانه

 


به حس خلاقیت خود اجازه بروز دهید و ویلچر رنگی خاص خود را طراحی کنید. اگر مهارت های هنری یا خلاقیت کمی دارید، از یک هنرمند خوش ذوق کمک بگیرید و یک ویلچر باحال، جالب و جدید را برای خود بسازید.

5. ویلچر میهن پرست

 


با استفاده از پرچم یا علائم اعتقادی اختصاری کشورتان یک ویلچر میهن پرستانه را طراحی کنید. این نوع طراحی برای مراسم های خاص ملی هر کشور بسیار مناسب است. حتی می توانید از چراغ های شبرنگ یا فلشر ها استفاده کنید تا گشت و گذار شما در شب راحت تر و ایمن تر صورت گیرد.

6. ویلچر الماس


این ویلچر تزیین شده با الماس به سفارش یک دختر ساخته شده است. شما با نشستن بر روی آن توجهات زیادی را به سمت خود جلب خواهید کرد و از هر نظر خاص خواهید بود. اگر نیازی به پول خود نداشتید یکی از این ویلچرها را سفارش دهید!

7. ویلچر بخار


این ویلچر کم نظیر مانند ظاهری مانند یک هواپیما دارد و با نیروی بخار کار می کند. ساختار آن از اجزای خانگی ساخته شده است و حتی یک لوستر نیز دارد!

8. ویلچر زیرآبی


خانم Sue Austin مخترع این ویلچر است. این اختراع به او این اجازه را می دهد تا به زیر دریا برود و بیشترین لذت ممکن را از غواصی ببرد. شاید او اولین زن معلولی باشد که در زیر دریا غواصی می کند.

9. ویلچر پرسرعت


این ویلچر دست ساز این قدرت را دارد تا به حداکثر سرعت 35 مایل بر ساعت دست پیدا کند. این دستگاه دارای اجزایی است که سایر کاربران ترافیک براحتی می توانند از وجود یک راننده جدید آگاهی پیدا کنند!

10. ویلچر مسابقه ای

 


این ویلچر بی نظیر از یک صندلی نرم ماشین های مسابقه استفاده می کند. ساختار و طراحی کلی آن نیز مانند ماشین های مسابقه ای است و ویلچر سواری با این نوع دستگاه ها تجربه جالبی برای شما به جای می گذارد.

11. ویلچر موتور سیکلتی


با وجود این طراحی براحتی می توانید موتور سیکلت خود را از روی ویلچر کنترل کنید. ایجاد این طراحی با به کارگیری وسایل و لوزام خاص امکان پذیر است.

12. ویلچر پاورترایک


این اختراع از تلفیق یک دوچرخه با یک ویلچر بوجود آمده است. بنابراین در کنار ثابت ماندن بر روی ویلچر از مزیت های دوچرخه سواری نیز لذت ببرید. مدل ارائه شده در تصویر داری نگهدارنده بطری نیز است.

13. ویلچر ریکلاینر


این طراحی ترکیبی از یک صندلی با قدرت تنظیم شیب و یک ویلچر برقی است. طراحی شعله مانند و صندلی چرمی قرمز رنگ راحتی و مدل خاصی را برای کاربر ویلچر فراهم می کند.

14. ویلچر تندرو


تندرو یعنی اینکه یک ویلچر برقی را با تایر های بی نظیر،‌ رینگ های سبک، فریم محکم و یک صندلی راحت و نرم تجهیز کنیم.
تمامی موارد بالا کاربران ویلچر را ترغیب می کنند تا با اضافه کردن اجزایی به دستگاه خود خلاقیت و شخصیت فردی خود را بروز دهند و از طرفی ویلچر را با سبک زندگی خود متناسب سازند. شاید همین حالا تصمیم بگیرید رنگ ویلچر خود را عوض کنید یا طراحی جدیدی به ذهنتان رسیده است،‌ در کل کاری بکنید که ویلچر شما از سایر دستگاه ها متمایز شود و استعداد و خلاقیت شما در طراحی بی نظیر شما انعکاس پیدا کرده باشد.

 

منبع: مارکتستان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi