شناسه خبر : 56969
پنجشنبه 16 آذر 1396 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترکش ها، ارتشی و سپاهی نمی شناختند!

 se - اینجانب در سال 1365 با هدف دفاع از میهن اسلامی تحصیل خود را رها وبه خدمت مقدس سربازی اعزام وبا علم وجود موشک باران های مستمر دشمن به مدت 16 ماه در رسته پیاده نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی دزفول خدمت نموده ام. چندی پیش که سه چهارم خدمت سربازان وظیفه زمان جنگ تحمیلی که در جبهه و مناطق عملیاتی خدمت نمودند داوطلبانه اعلام گردید، برای دریافت تاییدیه خدمت در مناطق عملیاتی مراجعه نمودم اما اظهار نمودند که محل خدمت شما عملیاتی نبوده است.

 1- سوال بنده از مسئول مربوطه این است که اگر آن مناطق عملیاتی نبوده است پس چرا به سربازان وظیفه پدافند هوایی همان پایگاه که آن زمان جزو نیروی هوایی بودند و حتی فاصله محل خدمت آنها تا محل خدمت امثال من بعضا" 10 متر بوده و درهمان زمان خدمت کرده اند کارت ایثار تعلق گرفته ولی برای بنده خیر؟

و همچنین چرا به سربازان وظیفه پادگان دوکوهه که نزدیک پایگاه هوایی دزفول و حتی نسبت به ما از مرز ایران و عراق دورتر بوده اند و در همان زمان خدمت نموده اند، کارت ایثار تعلق گرفته ولی برای امثال بنده خیر؟

 اگر به هر دلیل آنجا عملیاتی بوده یا نبوده چرا اینقدر تبعیض قائل شده اند؟ موشک های دشمن که به عنوان سلاح کشتار جمعی شناخته میشد و آنقدر وحشتناک بود، بین سربازان نیروی هوایی و زمینی وپدافند هوایی و سپاه و بسیج تفاوت و تبعیض قائل نمیشد و وقتی فرود می آمد همه آنچه در محدوده اش بود نابود میکرد. حال آنکه مسئول مربوطه برای امثال من اینقدر تفاوت و تبعیض قائل شده است. شاید هم اگر زیر موشک کشته میشدم می گفتند چون در رسته پیاده نیروی هوایی بوده، پس شهید به حساب نمی آید. البته وجود نام شهدای پایگاه هوایی دزفول که بعضا روی باند پرواز و اطراف آن به شهادت رسیدند، خود دال بر عملیاتی بودن آن محل بوده ولی نمیدانم چرا برای من آن محل را غیرعملیاتی اعلام نموده اند.

2 -

الف- همانطور که مستحضرید قدرت تخریبی و خطرسازبودن موشک های دشمن و همچنین راکد جنگنده های دشمن به مراتب بیشتر از قدرت تخریبی گلوله و توپهای دشمن بوده و شهرهایی چون دزفول و اندیمشک و حد فاصل آنها که در تمامی دوران دفاع مقدس مورد حملات موشکی و هوایی قرار می گرفته و حتی به عنوان شهر نمونه و شهر مقاومت شناخته شده اند خطر بیشتری را متوجه خود نموده و سربازان آن در ریسک خطر بیشتری نسبت به مناطق دیگر بوده اند. با این حال به من می گویند آنجا غیر عملیاتی بوده در صورتی که همگان میدانند آن مناطق اگرهم عملیاتی نبوده منطقه آرامی هم نبوده.           
                      
 ب- اگر هم فرض نماییم مناطقی چون دزفول و اندیمشک و حد فاصل آنها در زمان دفاع مقدس خطر جنگی کمتری را نسبت به دیگر نقاط تجربه نموده اند، باز هم به عقیده بنده این موضوع دلیل برآن نیست که سربازان آن مناطق را از دادن تاییده منطقه عملیاتی محروم نمایند. چرا که ممکن است سربازان آن محل فرضا" بجای 9 ماه خدمت در خط مقدم (بعنوان مثال 100درصد خطر) مدت زمان  18ماه یعنی 2 برابر آن در منطقه 50 درصد خطر خدمت کرده باشند و در هر دو حالت نمره یکسانی را کسب و هر دو رزمنده شناخته خواهند شد. (100ضربدر9) برابر است با (50 ضربدر 18). یعنی اگر کسی تمامی 8 سال دفاع مقدس را هم در رسته پیاده پایگاه وحدتیه خدمت کرده باشد چون در منطقه 100 درصد خطر نبوده هیچ امتیازی را برایش قائل نمی شوند و کسی نیست که بگوید این بنده خدا درست است که در محل 100 درصد خطر نبوده ولی بجای آن 8 سال یعنی 21 برابر کسی که 9 ماه خدمت نموده در محل حاضر بوده. پس نتیجه می گیریم که مدت زمان را دراین مقوله لحاظ ننموده اند.

بنابراین پیشنهاد می کنم با عنایت به قسمت الف و ب جهت تحقق عدالت برای تشخیص رزمنده از غیر رزمنده از فرمول زیر استفاده شود. .                                              

 (نمره تشخیص رزمنده بودن سربازان ) برابر است با (میزان و شدت مواجهه با خطر جانی در محل خدمت بواسطه حضور مستقیم یا غیر مستقیم دشمن ) ضربدر(مدت زمان حضور سربازان در همان محل خدمت)
بنابراین با استفاده از این فرمول بین سربازانی که در مناطق عملیاتی و نیمه عملیاتی و مناطق غیر عملیاتی خدمت نموده، تفاوت قائل خواهند شد و در تشخیص رزمنده بودن نه تنها حداقل و حداکثر میزان مواجهه با خطر جنگی لحاظ می شود بلکه در تعیین و تشخیص رزمنده بودن مدت زمان حضور در همان محل خدمت نیز لحاظ شده و بین کسی که 6 یا 9 ماه خدمت کرده با کسی که 10 یا 20 برابر او خدمت نموده نیز تفاوت قائل خواهند شد. البته در حال حاضر زمان را لحاظ می نمایند اما نه برای ملاک تشخیص رزمنده بودن بلکه بعد از اینکه شخص رزمنده شناخته شد زمان را لحاظ می نمایند که آن هم تاثیر چندانی ندارد.

خوهشمندم این مطلب را به گوش مسئولین برسانید.

با تشکر   

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام برادرعزیزم زیا د از این فرمول استفاده نکن من 140 ماه درمنطقه حضور مداوم داشته ام کمترین امتیاز هم به من ندادن البته نه اینکه نخواسته باشم دنبال هم کردم 2 چیز مرا از گرفتن امتیاز هایم دل سر د میکرد 1 از جانبازان اعصاب وروان و دیگر جانبازان که مشکلات خاص داشتن خجالت میکشیدم 2 از بی عدالتئ این مسیر ادارئ. بعد همه را تقدیم کردم به حال و هوای ان روزهای دفاع مقدس وبه امید روزئ دل بستم که این کارها وزحمات در درگاه بارئتعالی بارقعه امیدی برای قیامت باشد وسلام.
برادر رزمند هشت سال دفاع مقدس ، سلام ، نگران نباش انشاالله مشکل شما مانند بنده که سی اندی سال خدمت کردم حل میشود ذات افرادی که لباس انقلاب را پوشیده اند ولی انقلابی نیستند چه انتظار می رود ! مدیر کل پست استان ادامه خدمت 35 سال بنده را منوط به برکناری از پست رئیس اداره خواستار شد ،به گونه ای تحت فشار قرارداد که مجبور شدم در خواست بازنشستگی خود را به ایشان تسلیم نمایم واقعا برای قانون گذار متاسفم که قانون را ابلاغ می کند ولی مدیر انقلابی اش قدرت وتو دارد نمونه فشار بر خانواده ایثارگران در پست گیلان مسبوق به سابقه بوده است . امیدوارم مشکل شما حل بشه یه کسی هم پیدا بشه و به این نوع برخوردها باری کلا بگه .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi