شناسه خبر : 56974
پنجشنبه 16 آذر 1396 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زیارت اجباری !

تنها اردوگاهی که حاضر نشد در برنامه بعثی ها برای زیارت کربلا شرکت کند، ما بودیم زیرا به فرموده امام، نمی خواستیم از ما استفاده تبلیغاتی کنند

فاش نیوز - سال ها آزادگان سرافراز هشت سال جنگ تحمیلی در زندان های مخوف حزب بعث اسیر بودند و با مقاومتی بی نظیر هر روز یک حماسه فراموش نشدنی می آفریدند. سینه های آنها مملو از خاطرات تاثیرگذار است.

در سال 94 خاطرات آزاده سرافرازی از کردستان به اسم آقای رضا باک را در فضای مجازی دیدم که اشاره به موضوع بردن اسرای ایرانی به زیارت امام حسین (ع) و نحوه واکنش برادران آزاده با این برنامه را داشت. ایشان در پاسخ به سوال خبرگزاری ایرنا، در این خصوص پاسخی درخور توجه داده بود.

او گفته بود: تنها اردوگاهی که حاضر نشد در برنامه بعثی ها برای زیارت کربلا شرکت کند، ما بودیم زیرا به فرموده امام، نمی خواستیم از ما استفاده تبلیغاتی کنند، حتی اتوبوس ها را داخل اردوگاه آوردند و با شلاق، تلاش کردند بچه ها را سوار اتوبوس کنند اما ما امتناع کردیم.


جالب اینجاست که دو سال بعد، من نیز با یکی از این آزادگان سرافراز آشنا شدم که زیر باران کتک های بی امان و وحشیانه بعثی ها باز هم تن به خواسته دشمن، برای رفتن به زیارت امام حسین (ع) نداده بود.

او آزاده سرافراز عبدالحسین شاهین از خطه شهید پرور آبادان بود ، که در تیرماه سال 64 ، بعد از ثبت رشادت های زیادی با تن مجروح و زخمی به اسارت بعثی های متجاوز درآمد. ایشان خاطرات تاثیر گذاری از آن ایام به یاد داشت که نشان از به ستوه درآوردن دشمن در خانه خودش دارد. وی در خصوص آن زیارت توضیحات قابل تأملی بیان کرده است که توجه شما را به آن جلب می کنم.



***برادر شاهین، موضوع زیارت کربلا را چه کسی به شما اعلام کرد؟

- صدام ، در روزنامه های کثیرالانتشارش خبر از اعزام اسرای ایرانی به حرم امام حسین (ع) ، داده بود. در حالی که نگهبانان و افسران بعثی، تو اردوگاه های مخوف حزب بعث، ما را از انجام عبادات دسته جمعی مثل خواندن ادعیه و زیارت عاشورا و نماز جماعت منع می کردند و حتی شدیدترین شکنجه ها را بر تن ضعیف اسرای به زعم شان قانون شکن وارد می نمودند اما ما از رفتن امتناع کردیم. جالب اینکه بعضی از افسران بعثی، با حالت ابلهانه ای به ما می گفتند: شما سالهاست در اینجا محبوس هستید. حالا که نمی خواهید برید زیارت، حداقل برید مردم و محیط بیرون را ببینید!

***واکنش برادران اسیر به این موضوع چه بود؟

- از استدلال بچه گانه بعثی ها خنده مان می گرفت . ما سالها از حقوق مسلمی که طبق کنوانسیون ژنو برای اسرا وجود داشت محروم بودیم. پس واضح بود که به این حقیقت برسیم، بردن دسته جمعی برادران اسیر به زیارت مرقد امام حسین (ع) یک ترفند و حیله تبلیغاتی است. می دانستیم آن بیرون ده ها خبرنگار عراقی و خارجی دوربین به دست منتظر ما هستند که از صدام جنایتکار وجه ای شرافتمندانه بسازند اما ما دست آنها را خوانده بودیم و به این زیارت نرفتیم. من، آن لحظه به یاد درسی افتاده بودم که حضرت زینب (س) در خراب شام به ما آموخته بود. آن علیا مخدره نان و خرمای مردم شامی را که به خرابه می آوردند، قبول نکرد و می فرمود صدقه بر ما خاندان اهلبیت حرام است.

***واکنش بعثی ها درباره تصمیم شما چه بود ؟

- آنها خیلی تلاش کردند که ما را به زور ببرند. حتی از سازمان جهنمی استخبارات عراق هم افسرانی برای متقاعد کردن ما آمده بودند. ولی آنها هم کاری از پیش نبردند. ما به آنها گفتیم شما عده ای از برادران را قبل از اذان صبح تا حالا سوار اتوبوس کردید و پشت اردوگاه نگه داشته اید. آنها نمازشان قضا می شود و هنوز نبردیدشان. آنها با درماندگی به ما می گفتند: شما راضی بشوید که ببریمتان، می ایستیم تا شما در اردوگاه نمازتان را بخوانید اما بچه ها ها آگاهانه تصمیم گرفته بودند و نرفتند. بخاطر همین هم به علت تمرد و سرپیچی از لطف و دستور قائد صدام! به شدت تنبیه شدیم.

لازم به ذکر است، آزاده عبدالحسین شاهین و همرزمان دشمن شکنش، بعد از سال ها به یمن مجاهدت ها و پایداری هایشان بالاخره توانستند بعد از سقوط صدام افلقی سرافرازانه و با افتخار به زیارت مولا و اربابشان امام حسین (ع) بروند.

امسال با شروع اربعینی حسینی او به عنوان خادم الزوار، در موکبی که در مسیر راهپیمایان حسینی در شهر کربلا، در خیابان روضتین خدمت می کرد.


 شما را به دیدن تصاویری از او و دوستانش دعوت می کنم و شک ندارم که بر لبان شما هم لبخند غرورآمیزی می نشیند و در دلتان به شجاعت فرزندان رشید امام (ره) که در زندان های مخوف بعث صدام حماسه ای بزرگ و ماندگار آفریند، درود می فرستید!

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi