شناسه خبر : 56985
پنجشنبه 16 آذر 1396 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به تسهیلات زیر 25%ها !

تسهیلات جانبازان زیر25درصد:

الف- در تمامی قوانین و مقررات مصوب، چنانچه با ذکر درصد محدودیتی برای بهره‌مندی جانبازان تعیین نشده باشد، آن امتیاز به تمامی جانبازان با هر درصدی تعلق خواهد گرفت و مجریان نمی‌توانند محدودیتی در اجرا قائل شوند؛ به طور مثال در قانون واگذاری خودرو، جانبازان 50 درصد و بالاتر مشمول این امتیاز می‌شوند، لذا واگذاری خودرو به درصدهای پایین‌تر از 50درصد مجاز نخواهد بود.

ب- چنانچه در قانون، استفاده از تسهیلات را به تشخیص کمیسیون یا شورایی گذاشته باشند، بهره‌مندی از تسهیلات پس از تأیید آن کمیسیون یا شورا خواهد بود؛ به طور مثال در قانون حالت اشتغال درصد، ملاک بهره‌مندی از حقوق حالت اشتغال نیست، اما تشخیص ازکارافتادگی برای دریافت حقوق حالت اشتغال، با کمیسیون‌های پزشکی ذی‌صلاح در بنیاد و نیروهای مسلح است.

ج- اغلب امتیازات و تسهیلات در قوانین شامل مستخدمین دستگاه‌های اجرایی است. لذا جانبازانی که مستخدم نیستند کمتر از این امتیازات برخوردار هستند که این نقص فقط توسط مقنن قابل رفع است.

د- اهم تسهیلاتی که جانبازان زیر 25درصد می‌توانند همانند جانبازان 25درصد و بالاتر از آن بهره‌مند شوند، به قرار زیر است:

 1⃣. اعاده به خدمت: این جانبازان چنانچه به صورت رسمی، قراردادی، پیمانی، روزمزد و... در خدمت دستگاهی بوده‌اند و از آن دستگاه بدون آرای مراجع قضایی، هیأت‌های تخلفات اداری یا مراجع قانونی مشابه از خدمت منفک شده باشند، برای یک‌بار می‌توانند اعاده به خدمت شوند.

2⃣ . حالت اشتغال: جانبازان زیر 25درصد چنانچه عارضه جانبازی آنها یا مجموع عوارض جانبازی با سایر عوارض غیرجانبازی آنان از قبیل بیماری یا حوادثی مانند تصادف و... با تشخیص کمیسیون پزشکی به مرز ازکارافتادگی برسد، مشمول می‌شوند.

3⃣ . حقوق وظیفه: چنانچه جانباز زیر 25درصد با شرحی که در بند(2) ارائه شد ازکارافتاده کلی شناخته نشد ولی ازکارافتاده جزئی شناخته شد می‌تواند از حقوق وظیفه برخوردار شود.

4⃣ . تبدیل وضعیت استخدامی: جانبازان زیر 25درصد با هر نوع وضعیت خدمتی در دستگاه‌های اجرایی می‌توانند تقاضای تبدیل وضعیت استخدامی خود را به رسمی، ثابت یا عناوین مشابه بکنند و دستگاه مکلف به اجرای قانون است.

5⃣. تقلیل ساعت کاری و ایجاد پست همتراز: جانبازان زیر 25درصد برابر آیین‌نامه اجرایی ماده9 و 11 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان نمی‌توانند از جدول تقلیل ساعت کاری استفاده کنند، اما چنانچه کمیسیون پزشکی وضعیت جسمی و روحی آنان را به‌گونه‌ای تشخیص دهد که قادر به کار تمام‌وقت نباشند، می‌توانند از مزایای پست همتراز برابر قانون استفاده کنند.

6⃣. حق پرستاری: جانبازان زیر 25درصد اعصاب و روان و شیمیایی با تشخیص کمیسیون پزشکی می‌توانند از حق پرستاری استفاده کنند.

7⃣. ماموریت آموزشی: جانبازان زیر‌25درصد شاغل در دستگاه‌های مشمول قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، می‌توانند از مأموریت آموزشی با استفاده از تمامی حقوق و مزایای مربوط بهره‌مند شوند.
 
8⃣. یک مقطع تحصیلی بالاتر و یک گروه تشویقی: جانبازان زیر‌25درصد از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر و یک گروه تشویقی برخوردار خواهند شد.

9⃣ . جانبازان زیر 25درصد مشمول مواد 17،16،15،13،7،6 و 19 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان هستند. البته ماده13 این قانون آیین‌نامه اجرایی دارد که بخشی از مواد این آیین‌نامه برای جانبازان بالاتر از 25درصد وضع شده است.

اینستاگرام
مسخره هستید یا ما را مسخرهکردید سی در صد تخفیف چه شد؟ هزاران گفته ما نقش قبر می کنید این سایت هم گند زده با این اخبارش
بابا عصبانی نشو. اینها بخشی از امتیازات است آن 30 درصد هم جای خودش است . بهره مندی از انشعاب رایگان آب ، برق ،گاز هم هست.البته هنوز همه امتیازات را دولت اجرایی نکرده است.
جانباز گرامی سلام.درمطلبی تحت عنوان( نگوئید پنج درص چیزی نیست) که در همین سایت است به مورد شما درقسمت کاربران اشاره شده است.صفحه اول سایت این مطلب وجود دارد.نگاه کنید
البته امتیازات بیشتری هم وجود دارد
فاش نیوز این امتیازات هیچ کدام به درد بابای من نمیخوره الان 20 سالمه 40 ساله بنظر میرسم 4 نوع بیماری عصبی خودم گرفتمبخاطر مشکلات پدرم توروخدا رو راست باشین به نان شب محتاجیم فرزند جانباز 15 درصد اعصاب
سلام زیاد دلتنگ نباشید من جانباز هفتاد درصد هستم برای گرفتن حق تبت فرزندم به بنیاد استان؟! مراجعه کردم بعدا هزاران منت بر سر هفتاد درصد گفتند 125 هزار تومان حق سرویس و 125 هزراتومان حق ثبت نام برای دانش اموز پیش دانشگاهی می دهیم ایا در درقوز اباد برای بچه مهد کودک ان هم از نوع دولتی اش بیشتر نمی گیرند
سلام
آقا چرا بنياد ماده 87 كه رزمندگان فاقد مدارك باليني هستند ولي مجروحيت آنان تائيد شده را انجام نمي دهند چرا رسانه ها پيگير نيستند
ممنو
سلام کمسیون های کاملا محسور بیشتر از این درصد های نا بحق را بر نمی تابد. دنیای ما و جوانی ما را سوختن و ارزش ما را در جامعه ضد ارزش کردند خدا جوابشان را بدهد.
سلام . کارمندان دولت که يک اب باريکي دارند و اين امتيازات هم شاملشان ميشود . مجلس شوراي اسلامي بايد بفکر جانبازان زير 25 درصد بيکار و فاقد شغل دولتي باشد يعني اين سي سال عقلشان به اين نرسيده که جانبازان غير دولتي هم هست که اکثرا بسيجي و سربازان هستند ميخواهيد حالا بيايند طرح و لايحه و تصويب مجلس و شوراي نگهبان و هفت خوان رستم را بگذرانند تازه دست اخر هم دولت اهميتي به اين قوانين نميدهد که شايد اخرايي بشود يا نشود ....
چه فايده اي دارد عزيزان بنياد را که متولي امور ايثارگران است گذاشته اند بالاي سر ما که خداي ناکرده حق دولت و بودجه عمومي را ايثارگران نخورند . بنياد که در جبهه مخالف ايثارگران است که اسمش متولي نيست ...
فقط خداوند عادل و توانا ميتواند به ما کمک کند ولا غير ....
بند خ ماده 88 برنامه پنجساله ششم توسعه در خصوص قانون جامع ایثارگران مربوط به معافیت پرداخت مابه التفاوت حق بیمه ایثارگران ناشی تغییرصنندوق برای یکبار،هنوز هیچ بخشنامه ای صادر نشده و ایثارگران مشمول این قانون متحمل هزینه های بسیارسنگینی میشوند.
هیچ کدام از این امتیازات را تا کنون شاید 5./. از جانبازان زیر 25 درصد گرفته باشند .شاید ...همه اینها جز پدر سوختگی هیچ عایدی برای جانبازان زیر 25 درصد نداشته ......تنها راه نجات دیدار با رهبری ست غیر ازین در این چند دهه پایان جنگ دیده آید جز سرکاری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi