شناسه خبر : 56998
جمعه 17 آذر 1396 , 15:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای شیعه و سنی در کنار هم

شهدای شیعه و سنی در کنار هم مقابل دشمن ایستادند

 
شهدای شیعه و سنی در کنار هم مقابل دشمن ایستادند

خبرگزاری آریا- مدیر کل بنیاد گلستان گفت: شهدای شیعه و سنی در کنار هم مقابل دشمن ایستادند که نقش برادران اهل سنت گلستان در دفاع مقدس قابل تقدیر است.

 به گزارش خبرگزاری آریا، علی اصغر فاضلی در مصاحبه تلویزیونی بمناسبت هفته وحدت گفت: بر اساس آمار رسمی ارائه شده از مجموع 4 هزار شهید گلستانی در دوران جنگ هشت ساله 527 شهید از اهل سنت بودند حضور این عزیزان در دوران دفاع مقدس نشان از بصیرت آنان بوده و بدور از تعصبات مذهبی بر سر اهداف مشترک ملی و دینی جانفشانی کردند. حماسه های که این عزیزان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی آفریدند بر کسی پوشیده نیست. تقدیم هزاران شهید از جامعه اهل سنت را می توان گواهی بر حضور و نقش همه جانبه برادران اهل سنت در دفاع مقدس دانست که هرگز یکدیگر را در دشورای ها تنها نگذاشتند.
وی ضمن بیان دیدگاه خانوادهای شهدا اهل سنت در دوران دفاع مقدس گفت: تحکیم یک نظام الهى و معنوى و متّکى بر تفکّر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان و اسلام ناب محمدی است که موجب ایثارگر های این عزیزان در هدف والای انقلاب اسلامی وحفظ حریم امنیت و دستاورد هاو آرمانهای انقلاب اسلامی و عزیزان خودشان را در راه این هدف والا تقدیم نظام کرده اند.
مدیر کل بنیاد استان گلستان هدف مهم خانواده معزز شهدا اهل سنت از اعزام فرزندانشان به جبهه حق علیه باطل را لبیک به ندای رهبری زمان خود، اتحاد بیشتر بین مسلمین، آرامش و امنیت و سربلندی و پیروزی انقلاب اسلامی و برافراشته شدن این پرچم دانست.
وی هفته وحدت و تاثیر گذاری آن در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اینگونه بیان کرد: ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی است و شهدا نتیجه والاترین ارزش های هستند که یک انسان کامل می تواند به آن دست پیدا کند. مفاهیم اثرگذار و حرکت آفرین ایثارو شهادت می تواند فضای جامعه را تحت تاثیر قرار دهدو بالاتر ین برکات را بهمراه داشته باشد همانطور که در دروان دفاع مقدس برادران شیعه و سنی در کناریکدیگر با اهدافی مشترک علیه دشمنی مشترک جهاد کردند و در این راه جانفشانی های زیادی نیز کردند.
فاضلی افزود: اگر رشادت و جانفشانی شهدا و ایثارگران به درستی به مردم معرفی شود موجب تقویت باورهای دین و ملی خواهد شد ما همه مدیون خون شهدا هستیم و همه این پیشرفت ها و موفقیت ها به واسطه خون شهداست .
وی خاطر نشان کرد: هرچقدر در خدمت خانوادهای معظم شهداو ایثارگران باشیم باز هم نمی توانیم ایثارگر های این عزیزان را جبران نماییم وهیچ خدمتی جبران خونفشانی ایثارگران را نمی کند.
وی بیان داشت: فرهنگ ایثارو شهادت مختص یک زمان خاص نیست به فرموده مقام معظم انقلاب گنجینه ای است که ملت ایران می تواند روی دستاورد های آن برای مقابله با دشمنان سرمایه گذاری کند.
لاز بذکر است بر اساس آمار موجود استان گلستان 225نفر آزاده ، 1114 نفرجانباز ، 442 نفر شهید از اهل سنت را تقدیم انقلاب کرده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi