شناسه خبر : 57008
شنبه 18 آذر 1396 , 16:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

20 هزار نفر مشمول کسری خدمت در سالجاری شوند

س -  جانباز 20درصدشیمیایی هستم و معلم با 28سال سابقه می خواستم بازنشسته شوم لطف کنید بنده راهنمایی بفرمایید که چگونه می توانم زودتر بازنشسته شوم
ج- سلام جانبازان 20 درصد و بالاتر می توانند از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان با استفاده از سنوات ارفاقی  و دریافت آخرین حکم حقوقی بازنشسته شوند . شما مشمول سه سال سنوات ارفاقی خواهید بود به کارگزینی محل خدمت مراجعه و متقاضی شوید .

 

س -  طرح کسر خدمت ایثارگری به کجا رسید چرا بعد از گذشت این همه مدت اجرا نمی شود ؟  آیا هنوز محدودیت 20 هزار نفری شامل این طرح است؟
ج-  آخرین اطلاعات مربوطه در کانال قرار گرفته است لطفا مراجعه کنید . فعلا" ثبت نام در حال انجام است تا پس از آن اولویت ها مشخص و هر ساله 20000 نفر مشمول شوند .

 

س - سلام  پدر بنده سابقه 10 ماه حضور در جبهه سر پل ذهاب در زمان خدمت سربازی را دارد  آیا این طرح با وجود محدویت 20 هزار نفری شامل بنده هم می شود ؟  ضمنا من در حال حاضر در حال گذراندن خدمت هستم
ج-  پس از پایان ثبت نام و تعیین اولویت ها همه چیز مشخص می شود ولی شما چون در حال خدمت هستید در اولویت استفاده خواهید بود.

 

س -  چند سال پیش در کمیسیون سپاه ۱۶ درصد جانبازی را گرفتم و به بنیاد ارائه دادم که متاسفانه در کمیسیون بنیاد هیچ گونه درصدی به من تعلق نگرفته است . از طریق کانال شما اطلاع پیدا کردم که بنیاد بدون کمیسیون و تنها بر اساس اعلام یگان و کمیسیون سپاه باید حداقل ۵ درصد جانبازی را لحاظ کند. اما با مراجعه مجدد به بنیاد شهرستان  آنان هیچ گونه اطلاعی از این قانون نداشتند و تا کنون نتوانسته ام براساس کمیسیون سپاه این ۵ درصد را از بنیاد بگیریم .
خواهشمندم راهنمایی بفرمایید که چگونه این درصد اندک را حداقل در این سن بالا برای بیمه درمان هم که شده از بنیاد بگیرم و آیا واقعا" این قانون تا کنون در کشور. و جای دیگر انجام گرفته یا هنوز به مرحله اجرا در نیامده است


ج - سلام در مصاحبه دبیر کمیسیون های پزشکی بنیاد نیز به این موضوع اشاره شده است . عدم اطلاع بنیاد شهرستانها از قوانین  چیز تازه ای نیست، این ضعف ستاد مرکز بنیاد را می رساند که در تغذیه اطلاعاتی استان ها و شهرستانها ضعیف عمل می کند. از طریق دبیرخانه کمیسیونهای پزشکی بنیاد پیگیری کنید.

 

س -  پدرم جانباز45درصد است و سه برادر هستیم که یکی از آنها معاف شدند ودیگری از کسرخدمت استفاده کردند.آیامن که پسر سومم می توانم طبق قانون جدید معاف شوم یا از خدمتم کسر شه؟؟میزان کسری چقدر است؟
ج- سلام برابر قانون مصوب مجلس منعی برای استفاده شما وجود ندارد، لکن آنچه مورد توافق ستاد کل و مجلس قرار گرفته است غیر از قانون مصوب است،‌ لذا چنانچه مازادی از جانبازی و سابقه جبهه مانده باشد شما می توانید از آن استفاده کنید.

اینستاگرام
سلام خسته نباشید من سرباز مرزبانی هستم
پدر من درکل 24 ماه سابقه جبهه دارند ، برادر بزرگم در قانون قبل که 9 روز به ازای هر ماه سابقه جبهه بود 8 ماه کسر خدمت گرفت و از 21 ماه ، 13 ماه خدمت کرد .
درحال حاضر که قانون تغییر کرده و به ازای هرماه سابقه جبهه 30 روز کسر خدمت اعمال میشود با توجه به اینکه برادرم از قانون قبل استفاده کرده ایا قانون جدید کسر خدمت شامل حال من میشود. منظورم اینه از 30 روز به ازای هر ماه سابقه جبهه در قانون جدید ،، 9 روزش رو درقانون قبل به برادرم دادن، امکانش هست
بقیش رو ( میشه 21 روز به ازای هرماه سابقه جبهه) در قانون جدید به من کسر خدمت بدهند .
سپاسگزار میشم پاسخ دقیقی رو بهم بدین
با هرجا تماس گرفتم کسی جوابگو نیست یا با شک تردید جوابم رو میدن
سپاس فراوااااان
سلام .من جانبازده درصدشیمیایی هستم ومدت شانزده ماه ونه روزسابقه جبهه دارم.تک پسر من متولد۷۵ است وفعلادرحال خدمت است ایا میتواندامسال ازقانون معافیت استفاده کند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi