شناسه خبر : 57031
یکشنبه 19 آذر 1396 , 12:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پوشش بیمه‌ای منازل ایثارگران

درخواست برای اقامت موقت برخی ایثارگران زلزله‌زده در کرمانشاه

فاش نیوز - نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پوشش بیمه‌ای منازل همه ایثارگران کشور در مقابل حوادث غیر مترقبه و همچنین درخواست بنیاد برای اقامت موقت برخی ایثارگران زلزله‌زده در کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی عصر روز شنبه 18 آذرماه در دومین روز از سفر خود به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در نشست شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری جامعه بزرگی است و ما در پی کم کردن بار مشکلات این عزیزان هستیم افزود: ایثارگری و فداکاری مردم خطه کرمانشاه همیشه زبان زد خاص و عام بوده و ایثارگران آسیب‌دیده در این استان بخشی از این مردم فداکار هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کار خوب و بزرگی در مورد بیمه ایثارگران انجام شده و این عزیزان تحت پوشش بیمه عمر، خسارت حوادث غیرمترقبه و مسکن قرار دارند.
وی افزود: در حادثه زلزله اخیر شرکت بیمه‌گر تاکنون بیش از۳۲۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده ایثارگران را برآورد خسارت کرده و لذا برای جبران خسارت آسیب دیدگان تا سقف مبلغ 35 میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.
وی افزود: ما از برخی ایثارگران مانند جانبازان 70 درصدی که منازل آنان تخریب شده است درخواست کرده‌ایم که در کرمانشاه سکونت کنند و مقدمات آن را بنیاد فراهم می‌کند اما تاکنون فقط یکی از جانبازان 70 درصد این مطلب را پذیرفته و در مهمانسرای وابسته به بنیاد ساکن شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به خدمات ارائه شده به ایثارگران زلزله‌زده افزود:  ما در مقابل خدمت این عزیزان هر کاری را که بتوانیم انجام خواهیم داد و حال که در این امتحان بزرگ قرار گرفته‌ایم باید به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنیم چرا که در مقابل خدای متعال مسئول هستیم و ان‌شاءالله در بازگشت از این سفر گزارش و نکات مهم را در نشست هیئت دولت مطرح خواهم کرد.
معاون رییس جمهور در مورد مسائل و دغدغه‌های اصلی بنیاد گفت: یکی از دغدغه‌های بنیاد موضوع درمان ایثارگران است که در این مسیر قدم‌های خوبی برداشته شده و سعی داریم با تجهیز مراکز درمانی و توانبخشی استان‌ها از مراجعه ایثارگران به مرکز جلوگیری کرده و بار سنگین رفت و آمد را از دوش آنان برداریم.
وی افزود: دغدغه دیگر بنیاد مسئله اشتغال ایثارگران است و این مسئله کوچکی نیست و  ایران و بسیاری از کشورهای دنیا با این مشکل مواجه هستند که البته با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران فراهم شده و البته همچنان با 60 هزار متقاضی شغل در بین فرزندان شاهد و ایثارگر مواجه هستیم که برای رفع این مشکل تلاش می‌کنیم.
در ابتدای این نشست فرماندار شهرستان ثلاث، شاه حسینی معاون سیاسی امنیتی استان و شهاب نادری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز به ارائه گزارشی از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه سفر به مناطق زلزله‌زده همچنین با خانواده شهیدان «سیف الله ملکی» و «هادی محمدی» در روستای چم زرشک دیدار و گفت و گو کرد و در مورد مشکلات این عزیزان دستورات لازم را صادر کرد.

به نقل از ایسنا

 

اینستاگرام
و فقط خداوند اعلیم می داند که از بابت این بیمه ها ( بیمه مسکن و حوادث غیر مترقبه )چقدر پول به جیب این و آن واریز میشه که اگه عمری باشه فردا و پس فردا صداش در میاد
فاش نیوز - نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پوشش بیمه‌ای منازل همه ایثارگران کشور در مقابل حوادث غیر مترقبه و همچنین درخواست بنیاد برای اقامت موقت برخی ایثارگران زلزله‌زده در کرمانشاه خبر داد.
با سلام واحترام:
عین مطلب جناب آقای شهیدی را در بالای این متن کپی کردم!
من جانباز هستم ودر استان ایلام سکونت دارم.
منزلم براثر زلزله کلی آسیب دیده وبالغ بر20 مورد ترک بزرگ وکوچک برداشته است.
بنیاد مسکن می گوید:
ما برای ترک های عمودی وافقی هیچ خسارتی وحتی وام هم نمی دهیم؟!!
(این عین واقعیت است و برای صحت موضوع می تونید به بنیاد مسکن استان ایلام زنگ بزنید= این را بارها از طریق رادیو وتلویزیون ایلام پخش کردند.
علاوه براین می گویند زیر 30درصد تخریب هم به علت حجم زیاد درخواست وتخریب منازل هم هیچ کمکی نمی کنیم؟!!
با این اوصاف به ما هیچ نمی رسد نه وام ونه کمک بلاعوض...
حالا که حاج آقا شهیدی فرمودن منازل ما بیمه هست خواهش می کنیم پیگیری بفرمائید برای پیگیری به کجا مراجعه کنیم؟
این مشکل من فقط نیست مشکل خیلی از ایثارگران اینجا هست.
چرا درتسهیل انتقال فرزندان دانشجوی زیر25 اقدام نمیشود؟؟اگرفرزندیک مسیول بود حتما قانونی براش تعریف میشد
در پاسخ خبر بالا:
باید عرض کنم حقیر دیروز با خوشحالی فراوان به بنیاد شهید وامور ایثارگران شهر ایلام مراجعه کردم وعرض نمودم که: منزل مسکونی بنده به علت زلزله اخیر به شدت آسیب دیده وترک فراوان برداشته است وطبق فرموده جناب آقای شهیدی مشمول بررسی وکمک هستم.
خواهش دارم راهنمائی بفرمائید:
مسئول مربوطه خیلی محترمانه فرمودند:
(عین جملات ایشان نقل می گردد)
اولا" به خسارت های زیر 30درصد منازل هیچ کمکی تعلق نمی گیرد
دوما" کمک بنیاد فقط برای منازل ایثارگران بدون سند (قولنامه ای) است وایثارگرانی که سند ثبتی به نام دارند باید به بنیاد مسکن مراجعه کنند.
دیگر هیچ....من قفل کردم....
این چه نوع کمکی است وچه روشی نمی دونم؟!!
فقط باید جناب شهیدی پاسخ دهند..
البته به بنیاد مسکن هم رفتم جالب است که فرمودند:
به ترک خوردگی منازل هیچ کمکی نمی کنیم فقط تخریب وآنهم بالای 30درصد تخریب شده باشد؟!!
عاقبت الامر بدون اینکه متوجه چرائی موضوع شده باشیم دست از پادرازتر برگشتیم خانه...
خودتان هم یک تماسی با بنیاد شهید وامورایثارگران ایلام (شهرستان ایلام) بگیرید وبگید منزلم ترک برداشته و...جواب جالب می گیرید!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi