شناسه خبر : 57033
یکشنبه 19 آذر 1396 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیان مظلومیت جانبازان شیمیایی در کنفرانس جهانی منع سلاح‌های شیمیایی

پزشک بدون مرز ایرانی با حضور در کنفرانس بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی و میکروبی آنکارا به بیان مظلومیت شهدا و جانبازان شیمیایی کشورمان پرداخت.

دکتر سیدناصر عمادی که در روزهای اخیر در کنفرانس بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در آنکارا حضور یافته بود، در گفت‌وگو با فارس، با عنوان اینکه از سراسر دنیا برای شرکت در این کنفرانس آمده بودند، اظهار کرد: همه در مورد حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی و جنگ جهانی اول آگاه بودند اما انگار از 8 سال حمله شیمیایی رژیم بعث علیه ایران کسی مطلع نبود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های این کنفرانس به سخنرانی بنده اختصاص داشت، افزود: قبل از سخنرانی‌ام با نمایش فیلمی 4 دقیقه‌ای بسیاری از مصیبت‌های جانبازان شیمیایی را به آنها نشان دادم که همه متعجب شدند و ابراز تأسف می‌کردند.

پزشک بدون مرز ایرانی با اشاره به 24 دقیقه سخنرانی‌اش به زبان انگلیسی ادامه داد: لحظه‌ای که مستمعین و پزشکان بسیار متأثر شدند و بعد از سخنرانی مکرراً از کشورهای مختلف به‌ویژه (ترکیه، هلند، آلمان، یوگسلاوی، آمریکا و روسیه) ابراز رنجش و ناراحتی می‌کردند، لحظه‌ای بود که تصویر شهید نوروزی را در بیمارستان اهواز در حالی که تمام بدنش از گاز خردل سوخته بود و با همان وضع به شهادت رسید، به آنها نشان دادم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه همانطور که گفته می‌شود شهید آثار جاودان خدا بر بندگانش و موجب بیداری بوده، یک حقیقت است که در این کنگره شاهد آن بودم، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و مظلومیت شهدای شیمیایی کشورمان سخنرانی‌ام از برترین سخنرانی‌های این کنفرانس قلمداد شد.

منبع:فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi