شناسه خبر : 57041
سه شنبه 21 آذر 1396 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غفلت دولت از ایثارگران زلزله زده به بیان نماینده مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بی توجهی دولتمردان به مشکلات مردم و ایثارگران کرمانشاهی در مناطق زلزله زده انتقاد کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بی توجهی دولتمردان به مشکلات مردم و ایثارگران کرمانشاهی در مناطق زلزله زده انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر دو روزه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناطق زلزله زده غرب کشور تصریح کرد: متاسفانه ایثارگران و مردم در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از مشکلات و بی توجهی دولتمردان تر و خشک با هم می سوزند و نمی توان گفت که این شخص ایثارگر و آن دیگری رزمنده و... بلکه همه در آنجا گرفتار و آسیب دیده اند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم ادامه داد: بنیاد شهید به لحاظ قانونی متولی امور ایثارگران است و در این چارچوب آقای شهیدی که به کرمانشاه سفر کرده بودند تا وضعیت را بررسی کند در یک اقدام میدانی که خود بنده هم حضور داشتم متوجه این موضوع شدند که مردم منطقه ازعملکرد دولت در زمینه امداد و خدمات رسانی راضی نیستند.

اگر چه امیدوارم  حداقل به صورت صنفی و قشری یک توجه جدی به ایثارگران در مناطق زلزله زده کرمانشاه شود چون آنها در این زمینه آسیب بیشتری را متحمل شده و نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه متذکر شد: مواردی از این دست هم در فضای مجازی منتشر شده است که به طور مثال طرف روی ویلچر است و یا بصیر بوده است و به دنبال کانکس و مایحتاج اولیه و... بوده است و فیلم آن را برای من فرستاده اند و خودم گفتم که برای فلان جانباز یک کانکس با هزینه شخصی ببرند.

جانباز شیمیایی مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من این موارد در شان رزمندگان و ایثارگران ما نیست. متاسفانه مسئولانی که به منطقه زلزله زده می آیند اگر فقط یک شب ماندن در چادر و کانکس را تجربه کنند و از سرما تا صبح بلرزند مطمئنا متوجه خواهند شد که زلزله زدگان با چه کمبودهایی اعم از آب، برق و ... در زمستان مواجه هستند، هر چند که دولتمردان تاکنون عملکرد درستی در این زمینه نداشته اند.

سهم رزمندگان و ایثارگران از بودجه 97

نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در بهارستان یادآور شد: در رابطه با رزمندگان و ایثارگران در برنامه پنج ساله ششم مصوبات بسیار خوبی داشتیم و مجلس و به خصوص فراکسیون ایثارگران اهتمام بسیار جدی بر روی این موضوع داشتند تا از نظر مادی و معنوی به آنها کمک هایی شود.

جاسمی ادامه داد: برنامه پنج ساله ششم قرار بود از اول فروردین امسال از سوی دولت اجرایی و عملیاتی شود اما متاسفانه دولت اقدام خاصی انجام نداد و شاید از 20 مورد یکی دو مورد آن را انجام داده است. اما من حیث المجموع عملکرد دولت در رابطه با ایثارگران و رزمندگان رضایت بخش نیست.

البته در رابطه با بودجه سال 97 مکاتبات متعددی از سوی نمایندگان ایثارگر مجلس با هیئت وزیران صورت گرفته است تا قوانینی که مجلس مصوب و دولت را مکلف کرده است را انجام دهد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آن چیزی که ما در سخنان آقای رئیس جمهور در هنگام تقدیم بودجه شاهد بودیم بیشتر آن نشات گرفته از برنامه ششم توسعه کشور است. ولی چرا این ها اقدام نمی کنند، برای ما هنوز در هاله ای از ابهام است و نگرانیم و نسبت به این موضوع اعتراض داریم.

رزمنده دوران دفاع مقدس در خانه ملت در پایان تاکید کرد: امیدوارم در روزهای آینده که لایحه بودجه در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد هم در بودجه سال 97 و هم در اجرای مصوبات برنامه پنج ساله ششم ، دولت عزم و اراده جدی نسبت به موضوعات ایثارگری داشته باشد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
کدام دولت حق ایثارگران را ادا کرد که این یکی نکرد ؟
شما نمایندگان مجلس دلتون خوش است که تریبون در اختیارتون قرار بگیره و خود نمایی کنید
شما اگر راست میگویید پیگبر باشد که قوانینی که با اکثریت آراء در مورد ایثارگران مصوب کردید و شورای نگهبان هم مصوب کرده و سالها از آتصویب آن می گزذرد و هنوز اجرا نشده اند باشید
همین پار سال طبق برنامه ششم که به تایید رهبری هم رسیده قرار بر این بود که به تمام رزمنده های که حداقل ش ماه سابقه جبه دارند یک مقطع تحصیلی داده شود
اما جز در بعضی نهادذها در کدام اداره و سازمان اجرا گردید
خیلی حرف دارم اما نه وقت دارم و نه حوصله و از طرفی هم می دانم که فقط داریم خود زنی می کنیم و این حرف ها در گوش شما هیچ جایگاهی ندارد پس سکوت بهتر است
باعرض سلام خدمت هم رزمان پدرم اقای جاسمی عزیز اقای دکتر روحانی وکلا هیئت دولت زمانی در تلویزیون صحبت میکند انگار جانبازان عزیز انگار در اوج رفاه هستند بخسوس در بنیاد درد مارو نمیفهمن از ماست که برماست
دولت کدام حرفش راست بود تااین هم باشد از اول دولت یازدهم حی لایه وبوجه تصویب مکنند وقتی به ما می رسد تع کیسه سوراغ می شود دیگر حنا شمhاها دیگر رنگی ندارد

...

آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور قبل :

با دادن یارانه نقدی به همه مردم ایران ؛

فقر را در ایران ریشه کن کرده بود .

و اگر با گران کردن حامل های انرژی در سال

۱۳۹۷ یارانه نقدی ۲۰۰ هزار تومان به همه مردم

پرداخت نشود ؟!

فقر ایران را نابود می کند ؟!

برنامه های کمیته امداد و بهزیستی چیزی

دیگر است که قابل گفتن نیست ؟!

و فقر زدایی حرف مفت است ؟!

بشنوید و باور نکنید ؟!

سلام و درود بر احمدی نژاد شجاع و دلیر ؟!

که در دنیا و در تمام عصر تاریخ تنها کسی

بود که بفکر مردم بود و با دادن یارانه نقدی

به همه مردم ایران :

فقر را در ایران ریشه کن کرده بود ؟!

بقیه حرف ها را باور نکنید ؟!

...

احسنت
سلام ودرود خدمت مسئولین محترم سایت فاش نیوز و سلام وخسته نباشید خدمت جناب سردار جاسمی نماینده محترم مردم کرمانشاه،یاوردرداشنای جنگ تحمیلی وتنها راهگشای رزمندگان و ایثارگران بدست مسئولین وجناب آقای روحانی فراموش شده،وایکاش آقای روحانی دردوران دفاع مقدس فقط یک شب رادر سنگرهای خط مقدم جبهه ودرمناطق بازی دراز به سر می برد انگاه خواهد فهمید رزمنده و ایثار گر 40ماه خط مقدم جبهه جنگ تحمیلی و جانباز سه مورد مجروحیت و شصد درصد مشکل شنوایی ناشی از بمباران هواپیماهای صدام درعملیات کربلای 9و هزاران درد مثل این حقیر الان چه دردی میکشد و بی شک توجه می کرد به رزمندگان دفاع مقدس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi