شناسه خبر : 57043
چهارشنبه 22 آذر 1396 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازنماها، متهمان ردیف اول!

قنبری وفا- بنیاد اگر صلاح بداند یک کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد و با ایجاد یک کانال ارتباطی محرمانه گزارشات اطلاعاتی جانبازان را جمع بندی کند

مرتضی قنبری وفا - متاسفانه اندوه بی پایان جانبازان زیر 25 درصد، عدم بذل توجه لازم از سوی پزشکان کمیسیون پزشکی احراز درصد جانبازی است.

پزشکانی که در این حوزه مبادرت به تعیین درصد جانبازان می کنند، عملاً تجربه و سابقه مفید نداشته و قادر به تشخیص درصد واقعی جانبازان نیستند.

 مگر در مدت زمان 4 یا 5 دقیقه فرصت مفیدی برای توضیح دردها و آلام جانبازان است؟ تاسف انگیز ترین قسمت ماجرا زمانی است که جانباز قادر به اثبات دردهای خود را نداشته و مدرک مستندی هم به همراه ندارد و نتیجه می شود که جانبازی که باید 50 درصد بگیرد در حالت خوشبیانه می شود 5 درصد.

حالا اگر بخواهیم کسی را متهم کنیم، فقط پزشک کمیسیون نیست، بلکه جانباز نماهایی هستند که کمیسیون پزشکی احراز درصد جانبازان بنیاد شهید را به این نقطه رسانده اند.

 یعنی جانبازنماها متهم ردیف اول به نقض حقوق اصلی خود جانبازان هستند. خود جانبازان اکثرا" چند جانبازنما را می شناسند و در این خصوص سکوت کرده اند مانند خود بنده که می شناسم تنی از کسانی که با جعل، تزویر ریا و "پارتی" درصد گرفته و حالت اشتغال هم هستند و در خانه در سلامتی کامل بدون داشتن هیچ دردی فقط از بنیاد حقوق مفت می گیرند.

آیا این خودش درد نیست؟

اما آیا اگر بنده و دیگران این دیوار سکوت را بریزیم و اسامی آنان را به بنیاد معرفی کنیم، برخورد قابل توجهی با این گروه می شود تا نتیجه بگیریم که دیگر هیچ فردی جرات جعل مدرک نکند و پا به کمیسیون پزشگی نگذارد؟

اگر بنیاد چنین برخورد جدی و خشن با این افرا کند، بنده پیش قدم می شوم. حال انگیزه سکوت ما هم این است که چرا نان یک خانواده را آجر کنیم.

اما پیش بینی این تراژدی را نیز نمی کردیم که همین سکوت ما شود مایه یک اندوه به تمام معنا و تاوان آن را جانبازان زیر 25 درصد بدهند.

 حال بنیاد اگر صلاح بداند یک کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد و با ایجاد یک کانال ارتباطی محرمانه گزارشات اطلاعاتی جانبازان را جمع بندی و نام آن دسته که در گزارشات به اطلاع رسیده در یک کمیسیون پزشکی فوق تخصصی، مدارک پزشکی این افراد بررسی مجدد و واکاوی شود و در صورت احراز واقعیت زندگی جانبازنماها با اشد مجازات با آن برخورد شود و دیگر هیچ فرد سالمی جرات پا گذاشتن به کمیسیون پزشکی با جعل و تزویر نکند.

نتیجه چنین اقدام مفید بنیاد حداقل این است که جانبازان واقعی به حق خود برسند و بدون استرس و دلهره وارد کمیسیون پزشکی بنیاد شوند و مطمئن شوند که به حق قانونی خود می رسند.

هر چند این کار سخت و مشقت بار است، اما اگر بخواهیم یک کیسیون پزشکی سالم و مفید داشته باشیم، تنها گزینه است.

دیگر دوران مفت خوری بی دردان و فقر ناتوانان جنگی را به پایان برسانیم، دیگر 30 سال سکوت بی معنا را پایان دهیم و خودمان سرنوشت همرزمان عزیز درد کشیده را رقم بزنیم.

این گوی و میدان، بنیاد حرکتی بکن، ما آماده ایم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بنام خدا
بردر عزیز شما درست میفرمائید ... معدود هستند رنگ منطقه را ندیدن ونمیدونن جبهه کدوم طرف است الان جانباز هستند وحقوق وامتیاز کامل میگیرند نام نمیبریم از من که بخدا خیلی بیشتر باید درصدم بود ساکت موندم نکند فکر کنند من برای درصد رفتم جهاد کردم .... به هر حال بنظرم این پولها خوردن ندارد روزی بیاد درد اونها بیشتر از جانبازها باشد البته اصل اونیه که خدا قبول کند این مادیات تمام شدنی است چه کسی بیشتر از کفن با خودش برده . لگد به گور بزند بخاطر دیگران خیلی است بخدا . من المونین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا .. صدق الله العلی العظیم .... با تشکر جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی
بانام ویادخدا/عرض احترام وخداقوت/جناب آقای قنبری وفای گرامی هربارازمطالب به حق وارزنده شمابهره می برم زنده باشی وپایدارخدایش مارزمندگان تکلیفی جبهه وجنگ آسیب دیدگان ازعملیاتهای سنگین وطولانی مدت دچارافسردگی استرس واظطراب که سیستم گوارشیمان نیزبواسطه ی مصرف داروهای جوواجورمثل خودمان داغان است شایسته بیشتروبهتردیده شدن هستیم باروح وروانی مریض خودرامدیون خانواده نیزمی دایم برادرمن مامسلمانیم وشیعه مرتضی علی که حضورخداوندرادرتمامی امورحاضروناظرمی دانیم/پناه برخدای که داروغه اش دربازاراست /باتقدیم احترام/جانبازاعصاب وروان وگوشها/استان لرستان فاقددرصد
آقای قنبری وفا این دیگه چه حرفی بود که زدید؟
با حرف شما همین حالا رنگ صورت بعضی ها گچ شده و ترس آفتاده به جانشان.
حالا سو ژه قحط بود؟ جانباز نماها حالا باید دنبال سوراخ موش بگردند.
برادر من طلب حق کردن به این راحتی ها هم نیست.
حالا بنیاد چه میکند؟ یعنی حرف شما را جدی می گیرند؟
خدا آخرش را به خیر کند. انشالله
برادر من این موضوع و سوژه یکباره به سراغم آمد.
هنگامی که یکی از مطالبم را به یک جانباز 15 درصد نشان دادم به من گفت : این همه و نوشتی چه فایده ، یک راهکار نشان بده ، با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود یک راهکار عملی نشان بده .
بنده نیز با توجه به تمام حواشی و شرایط ، برخورد با جانباز نماها را بهترین راهکار در حمایت از جانبازان زیر 25 درصد تشخیص و پیشنهاد دادم.
اگر این پیشنهاد بنده عملی شود میتوان انتظار داشت که جانبازان واقعی به حق خود برسند ، البته مشروط به اینکه اگر جانباز نما دستش رو شد و مشخص شد که با کلک و حقه درصد گرفته با اشد مجازات با او برخورد کرد و چند برابر آنچه که از بنیاد گرفته را مسترد کند .
در غیر این صورت پیشنهاد بنده فقط شعار خواهد شد ، شعار هم مالیاتی نداره.
باسلام
بنیاد شهید و امورایثارگران حتما باید در مورد افرادی که با دروغ و شیادی جانبازی و امتیازات بناحقی گرفته اند اقدام جدی کند بنظر می رسد این جانبازنماها آمارشان کم نباشد. حراستهای بنیاد می توانند دراین خصوص جمع آوری اطلاعات داشته باشند.درضمن چه معنا دارید هر کسی حادثه ایی می بیند و زمینی می خورد اسمش را می گذارندجانباز و شهید.نماینده آبادان در مجلس می گوید مرز نشینان هم جزء ایثارگران باید باشند .خبرنگارها و آتش نشانها و ... و خانواده هایشان هم باید تحت پوشش بنیاد در بیایند. آیا با این اوضاع دیگر پولی می ماند که به ایثارگران اصلی برسد.همین الان دولت نمی تواند بودجه لازم را تامین کند . نمی دانم والله شاید اشتباه می گم
باسلام .اقای قنبری بزرگوارمخالفت کننده کمیته حقیقت یاب جانبازنماها یا خودشان از همین فرقه هستند یا از این افرادمنفعت کلان بردند .حتما مانند ما نیستند که توی این دنیا کسی را جز خدا ندارند .انها پارتی پول وشهرت دارند وگرنه قادر به این حق کشی نمیشدند اینشاله درزمان حیات ما این اتفاق مهم رخ دهد تا نتیجه اش را شاهد باشیم ما همان مردان عمل دیروز وبی مدعی امروز وصبور فرداییم که دنیا را یکبار با گذشتن از جان وبرای همیشه سه طلاقه کردیم ولی از حقمان نمیگذریم تا نگرفتیم نمیرویم حق نگهدارتان 6436
با سلام .
بنده فکر میکنم در صورت اقدام بنیاد به انجام پیشنهاد آقای قنبری وفا یک زلزله در میان انبوه جانبازان به راه می افتد .
بنده جانباز 15 درصدم و فکر میکنم حقم پایمال شده و مقصر واقعی نیز جانباز نماها هستند. من هم چند جانباز نما میشناسم که در صورت نیاز اسامی آنان را اعلام میکنم.
در همینجا درخواست دارم در صورت امکان درصد جانبازان زیر 25 درصد نیز مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
شما را بخدا برای ما فکری کنید. ایکاش همه مانند آقای قنبری وفا بودند.
جناب آقای قنبری وفا لطفا نگوئید باید این کمیته حقیقت یاب را بنیاد تشکیل بدهد اتفاقا باید بنیاد کوچکترین دخالتی در تشکیل این کمیته حقیقت یاب نداشته باشد این کمیته باید توسط گروههای ایثاگری فعال انتخاب شود نه خود مدیران بنیاد که خودشان مسبب این همه بدبختی برای ایثارگران شده اند و دوما این را بدانید که پزشکان بنیاد هیچ تقصیری ندارند آنها طبق جدول از کار افتادگی فقط می توانند اشد درصد یا حداقل درصد را بدهند که فوقش یک درصد بیشتر یا کمتر است اشکال کار از آنجائی است که زمانی بود که بنیاد شروع به کم کردن درصدها کرد و چون صدای جانبازان درآمد رئیس جمهور به میدان آمد و در دفاع از جانبازان گفت دستور دادم بنیاد حق کم کردن درصد جانبازان را ندارد ولی مدیران از خدا بی خبر بنیاد آمدند و جدول درصدها را تغییر دادند به عنوان مثال شکستگی باز ران پا 65درصد بود که به من دادند و من از سربازی در زمان جنگ و در سال64 که آدم کور و کر و چلاق را معاف نمی کردند و حداکثر معاف از رزم میشدند آن زمان من معاف شدم و من بیست و دو سال بعد که از کار افتاده کامل شدم سال1387 به بنیاد رفتم و مطمئن بودم 65 درصدم را میگیرم ولی دیدم این درصدها را کم کم به مرور زمان این قدر کم کرده اند که درصد شکستگی باز ران پا شده پانزده درصد که همین الان فکر میکنم هشت درصد شده باشد شایدم کمتر و حالا بماند که به خاطر شکستگی ران پای من دکترها مجبور شده اند دو بار لگن مرا یک بار ساق پای مرا و همچنین زانوی مرا مورد عمل جراحی قرار بدهند و با اینکه در کمیسیون میدیدند همه این عمل های لگن و ساق و زانو به خاطر شکستگی ران پایم و به خاطر جا زدن پلاتین ها بوده است ولی فقط برای ران من درصد دادند و میگویند چون در نامه تو نوشته اصابت گلوله کالیبر پنجاه به ران پای چپ ما فقط به ران تو درصد می دهیم پس لطفا این را بدانید پزشکان هیچ تقصیری ندارند این فقط خود مدیران رده بالای بنیاد هستند که مقصران اصلی این همه مشکلات جامعه ایثارگری هستند و این قوانین ناجوانمردانه را برای ایثارگران به مرحله اجرا درآورده اند
شرم بر آنان باد
برادرعزیز حرف شما نپخته. است شما می دانی یارانه سهم 80میلیون ملت ایران است ایا میتونی فقیر وغنی را تشخیص بدهید دولت تا الان نتونست چون شما دنبال حقیقت یاب هستی میتوانی حق ناحق راپیدا کنی سوال بنده این است همه کسانی که در جنگ شرکت داشته اند چه انهایکه شهید ویا مجروح شدند وچه انهای. که به ظاهر سالم هستند ولی از نظر. روحی روانی دچار اسیب. روانی شدند ازنظر قانون باید به حق وحقوق خودشان برسند در زمان جنگ. داداش. حوا پخش نمی کردند گلوله بود بیخوابی بود مرگ را هر لحظه جلوی چشم دیدن بودو........ به تما م رزمندگانی یا اسیب جانی یا روحی وروانی وارد شده حالا جنابعالی صحبت از عدالت وحق می کنی بیا وسط میدان خالص وناخالص راورچین کن وحق وحقوقشان رابده بنظر من حتی پدران ومادران وخانواده تمام رزمندگان از دوری فرزندان عزیز شان در جنگ اسیب دیدند چطور میتونی بعد از جنگ از فداکاریهای شان قدر دانی بکنی حتما اینها جز ملت ایران نیستند بایدنیروی حقیقت یاب بیاندطبق فرمایش. حضرت عالی کار را یکسره کنند من سرباز ارتش بودم درمنطقه سومار درکمسیون120 ارتش برایم درصد تعیین شد بعد از 30 سال هنوز بنیاد شهید که شما میفرماید فاقد درصد شدم حقیقت یابی که فرمودید مرده است مثل سازمان ملل این همه جنایت وادم کشی می شود میگن ما اصلا نمی بینیم خواهشند دیگر صحبت از قانون من دراوری حقیقت یاب صحبت نکن برادر
سلام جناب قنبری وفا ضمن احترام به راهکارحضرت عالی ضرب المثل ببین رنگم بدبپرس احوالم تمام جانبازان موجی وشیمیایی زیر۲۵که درجهبه ها دچار این امراض شدن بخوبی توسط کم تجرتبه ترین دکتر کمیسیون قابل شناسایی وصورت ثانحه درمانگاههای صحرایی دارن جانبازنما هم بخوبی قابل شناسایی هستن .اگراینارراهم کاغذ بازی وپارتی بازی به نفع جانباز نما.نیاید اگراین رابه خودجانباز۲۸سال زجرکشیده واگذار کنند خیلی خوب حق ازناحق پیدا وعیان میشود ای کاش پارتی بازی وکاغذ بازی درادارات ما ریشه کن شود همه یکرنگ خاکی همانند لباس رزم زمان جنگ باشیم
غربالگری بخصوص رده بالائی ها ومسئولین پشت جبهه ها ارزوست جناب قنبری بزرگوار فکر خوبی است
سلام در یک مصاحبه از جناب یوسف مجتهد ایشان هم به اینگونه موارد در سطح وزبر و وکیل و نماینده مجلس اشاره کرد. بنظر میاد که اون اقایون مدارکشون از بقبه بچه ها کاملتر و قانونی تره. خودم هم تعدادی را میشناسم که بسیار هم پرمدعاست. اگر بخواهند کاری بکنند ظاهرا بقول خلخالی باید از همونجا اقدام کنند و این محاله
حالا اشد مجازات پیش کش، دست شان را از بیت المال قطع کنند.
بنده در یکی از شرکتهای خصوصی حسابداری میکنم 27 ماه هم جبه دارم کمتر از هفتصد هزار تومان حقوقی که می گیرم بیمه کارگری واریز می کنم اکنون کمک معیشت مرا قطع کردند که زندگیم فقط با آن می چرخید لطفا راهنمایی بفرمائید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi