شناسه خبر : 57051
سه شنبه 21 آذر 1396 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز ثبت‌نام رزمندگان برای کسرخدمت‌های جدید سربازی

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که از امروز رزمندگان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت نام کسر خدمت‌های جدید سربازی اقدام کنند.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ثبت نام برای کسر خدمت‌های ایثارگری، آزادگی و رزمندگی اظهار کرد: از شنبه هفته گذشته که ثبت نام از متقاضیان این کسرخدمت‌ها در دفاتر پلیس+10 آغاز شد استقبال خوبی از اجرای این طرح صورت گرفت و طی مدت یک هفته شمار ثبت نام کنندگان از مرز 100 هزار نفر گذشت.

وی با بیان اینکه 10 روز آغازین از مهلت یک ماهه برای ثبت نام کسر خدمت‌های جدید سربازی مختص به ایثارگران و آزادگان بود، گفت: از امروز رزمندگان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کریمی با بیان اینکه این قانون برابر قانون برنامه ششم توسعه است اظهار کرد: در رایزنی‌های انجام شده میان مجلس، دولت و ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده است که سالانه 20 هزار نفر امکان بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها را داشته باشند اما متقاضیان باید توجه داشته باشند که فقط امسال باید برای ثبت نام اقدام کنند. بنابراین اگر چنانچه به عنوان مثال فردی فرزندش دو سال دیگر به سن اعزام به سربازی می‌رسد یا موعد اعزامش در آن تاریخ است این فرد نیز باید امسال و در این مهلت ثبت نام کند اما اولویت بندی برای دریافت کسر خدمت فرزندش در همان سال انجام خواهد شد.

کریمی درباره نگرانی برخی از مخاطبان ایسنا مبنی بر اینکه ممکن است افرادی که در سال‌های آتی به سن مشمولیت می‌رسند امسال جزو اولویت 20 هزار نفری باشند، گفت: از این بابت جای نگرانی نیست چرا که هر فرد در همان سال اعزامش در اولویت‌بندی‌ها قرار خواهد گرفت و در حال حاضر علاوه بر طول مدت رزمندگی و آزادگی و همچنین درصد جانبازی سربازان در حال خدمت و افرادی که امسال به سربازی اعزام می‌شوند جزو اولویت قرار دارند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره امکان تمدید زمان ثبت نام نیز اظهار کرد: تا کنون تصمیمی برای تمدید مهلت ثبت نام از متقاضیان گرفته نشده، بنابراین توصیه می‌شود که افراد متقاضی در مدت زمان باقیمانده حتما نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی درباره مدارک مورد نیاز برای ثبت نام افزود: در مرحله نخست فرم‌ها بر اساس خوداظهاری افراد تکمیل می‌شود. بنابراین مشخصات فرزندان خود را به همراه داشته و طول مدت رزمندگی یا اسارت و همچنین درصد جانبازی خود را به خاطر داشته باشند چرا در مرحله اول می‌توانند بر اساس خوداظهاری در این طرح ثبت نام کنند.

اینستاگرام
سلام. مگه رزمندگان ایثارگر نیستند که شما و دیگران در نوشته هایتان می نویسید، ایثارگران و رزمندگان؟؟!! عجب دنیایی شده، ما رزمندگان نمیدونیم کیو بپائیم: مجلس را؟ دولت را؟ یا رسانه ها را؟ هیچکس ما را به رسمیت نمی شناسد!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi