شناسه خبر : 57059
سه شنبه 21 آذر 1396 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون الزام دولت به پیگیری حقوق جانبازان

قانون الزام دولت به پیگیری حقوق جانبازان و قربانیان جنگ شیمیایی علیه جمهوری اسلامی ایران

ماده واحده ـ از تاریخ تصویب این قانون دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است حقوق مصدومان و شهداء شیمیایی ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را در محاکم داخلی و خارجی پیگیری نماید.

تبصره1ـ از زمان ابلاغ این قانون تا دو ماه دولت موظف است ضمن تجمیع دستگاه های فعال در پیگیری حقوق جانبازان و بازماندگان جنگ شیمیایی یک دستگاه مشخص پاسخگو به مجلس را به عنوان مسؤول پیگیری و اجراء این قانون تعیین نماید.

تبصره2ـ دولت موظف است با تجمیع اقدامات گذشته در جمع‌آوری اسناد جنایات شیمیایی علیه ملت ایران، یک بانک اطلاعاتی تشکیل داده و اسناد مربوطه را به روزرسانی کند.

تبصره3ـ با توجه به ضرورت ساماندهی به تحقیقات علمی و پژوهشی مربوط به عوارض جنگ شیمیایی بر افراد و محیط ، دولت مکلف است مراکز متعدد مربوطه را در قالب یک مرکز خاص تجمیع نماید.

تبصره4ـ دولت و قوه قضائیه موظفند با رعایت قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی حمایتهای فنی، حقوقی و دیپلماتیک را از تمام اتباع و اشخاص ایرانی صدمه‌دیده از حملات و کاربرد مواد شیمیایی ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عمل آورند.

تبصره5 ـ دولت مکلف است هر شش ماه یک بار گزارش اقدامات مربوط به اجراء قانون را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم بهمن ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/11/1387 به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

اینستاگرام
با سلام خدمت مدیریت و کارشنآس محترم سایت فاش نیوز
احتراما، در مورد رزمندگان فاقد شغل و بیمه و چگونگی استفاده از مزایای حقوق و بیمه ، در صورت امکان راهنمایی فرمایند
با تشکر
سلام 18 ماه کارت ایثار دارم برای استفاده از سهمیه ایثارگری فرزندم در دانشگاه احتیاج به کد دوازده رقمی دارم که در کارت ایثار موجود نمی باشد....لطفا راهنمایی کنید چون مهلت ثبت نام رو به پایان است.....با تشکر
باسلام‌خدمت‌شما‌خادمان‌واقغی.عرض‌کنم که‌این‌حقیر‌ از‌پنج‌سال پیش‌‌ بر‌طبق‌ معاینات‌ دکتر‌فدایی‌ متوجه‌شدم‌‌که‌دچار‌ عارضه‌شیمیایی‌‌شده‌ام‌، جالب‌اینجاست‌که‌پزشکان‌معتمد‌ بنیاد‌‌مانند‌دکترفدایی،دکتر‌ذاکر‌،دکتر‌قزوینی‌واز‌همه‌‌مهمتر‌دکتر‌قانعی‌که‌حرف‌اول‌را‌در‌موارد‌شیمیایی‌میزند‌، همه‌بلااستثنا‌ومتفق‌القول‌شیمیایی‌بودن‌ این‌حقیررا‌تایید‌ؤنظریه‌های‌آنها‌نیز‌موجود‌وگواه‌بر‌این‌ادعاست، سوال..چرا‌در‌کمیسیون‌عالی‌سپاه‌‌احراز‌وتایید‌نمی‌کنند؟آیا‌پزشکان‌‌نامبرده‌صلاحیت‌ندارند،
آیا‌پزشکانی‌که‌حرف‌اول‌رادر‌خصوص‌عوارض‌شیمیایی‌وهم‌اینکه‌استاد‌دانشگاه‌هستند‌ وهم‌اینکه‌معتمد‌بنباد‍،چراآقایان‌کمیسبون‌عالی‌‌با‌درصد۸/۲۴‌رد‌میکنند. شما‌به‌این‌گونه‌برخورد‌‌چه‌نظری‌دارید؟داشتن‌ترکش‌بر‌روی‌قلب‌‌،سه‌موردموجگرفتگی(بدون‌مدرک)عارضه‌شیمیایی‌‌،سزاواراست۵ ٪جانبازی‌،نزدیک‌دو‌سال‌بستری‌‌زیرنظر‌پزشک‌متخصص‌اعصاب‌وروان‌ازاین‌بیمارستان‌ به‌آن‌بیمارستان‌آیا‌خدا‌خوشش‌میاید‌من‌بستری‌ وهمسرم‌در‌خانه‌های‌مردم‌‌کار‌کند‌. پس‌کو‌مزایای‌جانباز‌بدبخت‌‌معسر‌،...،چقدر‌باید‌خفت‌وشرمنده‌‌زن‌وبچه‌هایم‌باشم‌دو‌دختر‌دم‌بخت‌،هزینه‌دفاعیه‌دانشگاه‌‌نمها‌پسرم‌بالغ‌بر۴/۵۰۰/۰۰۰۰تومان‌..... زندگی‌آن‌است‌کز‌این‌محنت‌‌عظما‌بمیرم...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi