شناسه خبر : 57070
چهارشنبه 22 آذر 1396 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شریعتمداری در جمع دانشجویان

انصارالله باید نفتکش‌های سعودی و امارات را با موشک بزند

یک جریان مرموز که در برخی از مراکز تصمیم‌ساز نفوذ کرده است این توهم را به تصمیم‌گیران القاء می‌کند که گشایش اقتصادی را تنها می‌توان در عبور از ظرفیت‌های داخلی و پیوند با اقتصاد لیبرالی غرب جستجو کرد.

یکی از ترفندهای دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی«شکار میانجی» است. میانجی باید اولا؛ سابقه مسئولیت برجسته در نظام داشته باشد، ثانیا؛ مردم او را به داشتن این مسئولیت بشناسند. شخصیتی با این دو خصوصیت اگر به هر علت از جمله آلودگی به چرب و شیرین دنیا، ترس، قدرت‌طلبی و حتی فرزندان ناخلف با نظام زاویه بگیرد آماده شکار شدن از سوی دشمن است و در این حالت تابلوی خودی و هویت دشمن را خواهد داشت. با تابلوی خودی در پی جلب نظر مردم بر می‌آید و با هویت خریداری شده توسط حریف، اهداف دشمن را دنبال می‌کند و راهکار همان فرمول امام راحل(ره) است که می‌فرمود میزان، حال فعلی افراد است  حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان که در نشست دانشجویی ظهر دیروز(سه‌شنبه،21 آذر) دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با عنوان «اتکاء به توان داخلی، رمز پیروزی» حضور یافته بود، طی سخنانی اظهار داشت: باور نداشتن به توان داخلی کشور شرایط امروز ما را دشوار کرده است. نگاه به خارج، از سال‌های گذشته در کشور وجود داشته اما طی سال‌های اخیر و در دولت‌ یازدهم، این دیدگاه دامنه بیشتری پیدا کرده است تا آنجا که تعطیلی بسیاری از کارخانجات و مراکز تولید و از رونق افتادن کسب و کار را باعث شده و همه ساله نیز بر انبوه بیکاران می‌افزاید.

وی افزود: یک جریان مرموز که در برخی از مراکز تصمیم‌ساز نفوذ کرده است این توهم را به تصمیم‌گیران القاء می‌کند که  گشایش اقتصادی را تنها می‌توان در عبور از ظرفیت‌های داخلی و پیوند با اقتصاد لیبرالی غرب جستجو کرد. مدیر مسئول کیهان گفت؛ این جریان خزنده با دو انگیزه به هم پیوسته قابل شناسایی است؛ اول کسب سودهای کلان و بادآورده و دوم، تضعیف توان اقتصادی کشور برای بلعیده شدن از سوی دشمن. شریعتمداری افزود؛ وقتی فلان مسئول و نه یک فرد عادی توان تولید داخلی را در حد پختن آبگوشت بزباش و خورشت قرمه‌سبزی ارزیابی می‌کند و فلان مسئول دیگر معتقد است برای اداره مملکت باید مدیر خارجی وارد کنیم و یا دیگری سازه‌های داخلی را مزخرف می‌نامد! و... طبیعی است که باید سنگ‌پا و دسته بیل و شتر و چوب‌بستنی از خارج وارد کنیم، کترینگ قطارهای مسافربری را به شرکت اتریشی بسپاریم و بزرگراه تهران-شمال را به ایتالیایی‌ها بدهیم، به ورود دهها میلیارد دلار کالای قاچاق تن بدهیم و در نتیجه بیکاری انبوهی از تولید‌کنندگان و ورشکستگی خیل عظیمی از صاحبان مشاغل را به کشور تحمیل کنیم. شریعتمداری گفت؛ در این حالت رسانه‌های غربی از جمله وبسایت رادیو فرانسه حق دارد دولت را یک فروشنده مشتاق ارزیابی کند که خود را ناگزیر از فروش می‌بیند! و با کمال وقاحت بنویسد؛ اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده دشوارتر می‌شود و در همان حال، قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.»!
مدیرمسئول کیهان تصریح کرد: همان جریان خزنده در حرکتی عوام‌فریبانه کشورهایی چون کره‌جنوبی را مثال می‌زنند و ادعا می‌کنند که این کشورها به‌دلیل ارتباط با کشورهای غربی توانسته‌اند به این حد از پیشرفت و شکوفایی اقتصادی برسند، این در شرایطی است که یکی از اساتید اقتصاد دانشگاه کمبریج که اصالتاً کره‌ای است در کتابی با عنوان« نیکوکاران نابکار» با ارائه اسنادی نشان می‌دهد علی‌رغم ادعای غربی‌ها، پیشرفت کره به‌علت قطع وابستگی به مثلث شوم صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی بوده است و ما با ممنوعیت واردات کالای تجملی، وضع تعرفه‌های سنگین برای واردات و جلوگیری جدی از قاچاق کالا به این نقطه رسیده‌ایم که مثلا شرکت سامسونگ که سبزیجات تولید می‌کرد امروزه به یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان گوشی‌های شیک در جهان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان عواقب سیاست‌های سال‌های اخیر دولت را پیش‌بینی می‌کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان آن روزها به اظهارات کارشناسان و پیش‌بینی‌های آنها توجهی نکردند و امروزه حامیان سینه‌چاک دیروز دولت به نقد آن می‌پردازند و از حمایت‌های قبلی خود ابراز پشیمانی می‌کنند و البته بعضا شرمنده نیز هستند.
مدیر مسئول کیهان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های خارجی به ایران پس از برجام، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هیئت‌های خارجی متعددی وارد کشور شدند که با بررسی نتایج حضور این هیئت‌ها می‌توان به‌جرأت گفت هیچ قراردادی در این سفرها منعقد نشده است و افزود؛ برخی از حامیان دولت که نمی‌توانند ناکارآمدی دولت را انکار کنند می‌پرسند چاره کار چیست که باید گفت چاره کار تغییر مسیر طی شده و بازگشت به توانمندی‌های داخلی است.
شریعتمداری در بخشی از سخنان خود با ‌اشاره به توافق لوزان تصریح کرد: پس از توافق لوزان وقتی که به سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مراجعه کردیم دریافتیم آنچه رسانه‌های حامی دولت درباره این توافق ادعا می‌کنند و آن را توافقی برد-برد می‌دانند به هیچ وجه صحت ندارد و اسب زین شده را داده و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم.
وی گفت؛ متأسفانه هر کس در کشور نقدی از عملکرد دولت داشته باشد همان جریان مرموز سعی می‌کند این نقدها را در مخالفت با دولت تفسیر کند و راه بازگشت از مسیر فاجعه‌باری که طی شده است را ببندد.
وی به عنوان مثال گفت؛ میزان معوقات بانکی ۱۰۵هزار میلیارد تومان است که در اختیار تعداد محدودی قرار دارد، با این مبلغ کلان می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد ولی نمی‌کنند و یا به قول مرحوم هاشمی رفسنجانی که خود از مدافعان دولت بوده است، با ۲۰درصد از نقدینگی سرگردان می‌توان کشور را اداره کرد. در کنار سختی معیشت قشر قابل توجهی از مردم، شاهد ثروت‌های کلان هستیم، این ثروت‌های کلان بی‌تردید از راه‌های نا‌مشروع و رانت‌خواری و زد و ‌بند به دست آمده است. چرا نباید از آنان بازخواست شود؟
شریعتمداری ادامه داد: رئیس‌کمیسیون شفاف‌سازی مجلس در روزهای گذشته اعلام کرد که وزرای دولت در 83 شرکت دولتی حضور دارند که بر اساس این خبر دیگر نباید انتظار داشت که هویج کیلویی 90 هزار تومان در بازار دیده نشود، بنابراین اگر آنچه در قوانین ما آمده اجرایی می‌شد، امروز اوضاع اقتصاد کشور این‌گونه نبود.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با ابراز اینکه جریانی مرموز در کشور به‌دنبال این است که خودی‌ها را به جان هم بیندازد تا بتواند به‌راحتی و پشت‌پرده به اقدامات خرابکارانه خود ادامه دهد، متذکر شد: بنابراین شما دانشجویان باید آگاه باشید و با درگیری با هم، زمینه را برای ادامه فعالیت آزادانه این عده فراهم نکنید.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور مسئله نفوذ است، گفت: شناخت نفوذی‌ها ناممکن نیست. نفوذی‌ها را از زاویه‌ای که با خط اصلی انقلاب دارند می‌توان شناخت.
مدیر مسئول کیهان افزود: یکی از ماموریت‌های نفوذی‌ها ایجاد وحشت موهوم در میان مردم است که با هدف آماده‌سازی آنان برای تن دادن به خواسته‌های دشمن صورت می‌پذیرد و گفت: سایه جنگ از همین مقوله است. ملت را از سایه جنگ می‌ترساندند تا وادادگی فاجعه‌بار خود در مقابل آمریکا را توجیه‌پذیر معرفی کنند! شریعتمداری گفت: باطل‌السحر این ترفند عبور از انگاره‌ها و مراجعه به واقعیت‌هاست، همان که رسول خدا (ص) در دعا از خدا می‌خواست که ربنا ارناالاشیاء کما هی، خدایا مسائل را آنگونه که واقعا هستند به ما بنمایان. وی در این خصوص گفت حریف در جریان جنگ تحمیلی با همه توان به مقابله ما آمده و ناکام مانده بود تمامی کشورهای قدرتمند دنیا علیه ما وارد جنگ شدند، از آمریکا و شوروی سابق که تمام‌عیار به پشتیبانی از ارتش بعث پرداختند تا کشورهای غربی چون آلمان، انگلیس و فرانسه که با دادن جنگنده‌ها و سلاح‌های شیمیایی رسماً با ایران وارد جنگ شده بودند. در جنگ تحمیلی با تمام این حمایت‌ها ایران توانست بر رژیم صدام پیروز شود.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: سال 2009 آقای اوباما رسماً گفت «ما به هیچ عنوان به‌دنبال جنگ نظامی در منطقه نیستیم و باید به‌سمت جنگ‌های نیابتی برویم.» بنابراین سایه جنگ توهمی برای پیشبرد راهبردهای آمریکا علیه ایران بوده است.
وی گفت: اگر بخواهیم قدرت نظامی ایران نسبت به کشورهای سلطه‌گر را مقایسه کنیم باید نگاهی به سرنوشت حکومت سوریه بیندازیم. آن زمان که تمامی قدرت‌های نظامی در دنیا دور هم جمع شدند و گفتند که بشار اسد باید برود در آن زمان تنها کشوری که می‌گفت بشار اسد باید در قدرت بماند، ایران بود و امروز همه کارشناسان و مردم دنیا اذعان می‌کنند که ایران پیروز مناقشات در سوریه بوده است و در این میان نمی‌توان نقش برجسته سردار سرافراز و افتخارآفرین اسلام، حاج قاسم سلیمانی را نادیده گرفت.
در بخش دیگری از این نشست،‌ شریعتمداری به سؤالات دانشجویان پاسخ گفت.
مدیرمسئول کیهان در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال دانشجویی که از او درباره انحرافات احمدی‌نژاد و تیم همراه او پرسید، تصریح کرد: وقتی که دولت نهم در مسیر انقلاب قرار داشت و در آن دوران خدمات زیادی انجام داد، مورد حمایت همه ما بود. در آن روزها آنان که با دولت نهم موافق بودند امروز نیز سرافراز هستند و این مخالفان آن روز دولت نهم هستند که باید سرافکنده باشند.
شریعتمداری افزود: اما وقتی که در اواسط دوره دهم انحرافاتی در دولت وقت پدید آمد و از حق فاصله گرفت وظیفه این بود که به مقابله با همان جریانی بلند شویم که سابقاً در مسیر خدمت قرار داشت. اگر این‌گونه رفتار نکنیم قطعاً به‌شیوه قبیله‌گرایی عمل کرده‌ایم، بنابراین ما تا زمانی از احمدی‌نژاد دفاع کردیم که در مسیر حق‌گرایی حرکت می‌کرد. اما مدعیان اصلاحات از یاران مفسد خود نیز حتی بعد از افشای فساد آنها حمایت می‌کنند یعنی یک قبیله‌گرای قرون وسطایی به مفهوم واقعی آن هستند.
شریعتمداری در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره بودجه 97 گفت: متأسفانه در بودجه 97 سفره مردم کوچک‌تر خواهد شد چرا که بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس از طرفی قیمت حامل‌های انرژی، نان و بسیاری از اقلام بالا رفته و با وجود این، یارانه چندین میلیون نفر از مردم نیز حذف خواهد شد.
وی در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره تحولات یمن نیز گفت: راه مقابله با حملات جنگنده‌های ائتلاف عربستان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، هدف قراردادن نفتکش‌های این کشورها در خلیج عدن و دریای سرخ است و با لحنی کنایه‌آمیز ادامه داد: چون در این نشست کسی نیست که ما را توقیف کند می‌گویم بر اساس شناختی که از انصارالله پیدا کرده‌ام در آینده نزدیک علاوه بر ریاض و ابوظبی و برخی دیگر از مراکز کشورهای همپیمان با آل‌سعود نفتکش‌های عربستان و امارات را در خلیج‌عدن و دریای سرخ نیز هدف موشک‌های دوربرد خود قرار خواهد داد.
شریعتمداری ادامه داد: شلیک موشک به ریاض و ابوظبی و نفتکش‌ها کمترین بهایی است که باید در مقابل جان میلیون‌ها مرد، زن و کودک مظلوم یمن بپردازند.
مدیر مسئول کیهان در پاسخ به این سؤال که می‌گویند کیهان خواننده ندارد! گفت: حضرت امام خطاب به آمریکا که ادعا می‌کرد انقلاب اثر چندانی ندارد می‌فرمود اگر چنین است پس چرا اینهمه سر و صدا می‌کنید؟!
یکی از دانشجویان با ‌اشاره به پیش‌بینی‌های کیهان در‌باره سرانجام مذاکرات هسته‌ای و فتنه ۸۸ پرسید این پیش‌بینی‌ها چگونه انجام می‌گرفت؟ و شریعتمداری پاسخ داد؛ اگر مسائل و رخدادها را کنار هم نهاده و با هم ضرب کنید، به جای انگاره که توهم‌آفرین است به واقعیات راه پیدا می‌کنید.

اینستاگرام
ادامه هیچ جنگی به نفع کودکان و مردم بیگناه و این کره خالی نیست .
انکه اتش می کارد ، طوفان درو می کند .
هنر ان است که با مذاکرات موفق بتوان اتش جنگ ها را خاموش کرد .
اگر حوادث را مرور کنید خواهد دید ، حتی صدام دیوانه هم در نهایت با اتش بس موافقت کرد .
هر چه زودتر اتش جنگ خاموش شود به نفع همه مردم دنیاست

احسنت حاج آقای شریعتمداری کاملا درست میگن ، ولی چه کنیم که افراد و جریاناتی درون دولت روحانی وجود دارند که سخت پیوند عمیقی را برای رابطه و تعامل با امریکا دنبال می کنند این افراد با اینکه می دانند از رابطه با آمریکا چیزی گیر مردم و نظام نمی آید ولی تنها راه علاج چاره کار خودشان را در دوستی با آمریکا می بینند هر چند آقای روحانی چندی پیش در جائی اعلام کرده بود رئیس جمهوران قبلی (منظور هاشمی خاتمی احمدی نژاد) هر کدام از یک طرف بام افتاده اند که اگر این طور باشد که هست پس نتیجه می گیریم که آقای روحانی به نحوی نمی خواهد به سرنوشت آن رئیس جمهوران دچار شود و این نشان می دهد ایشان ذاتا راه آنها را قبول ندارد که نمی خواهد مثل آنها از یک طرف بام بیفتد آقای روحانی با این کار شاید می خواهد نشان بدهد که نه زیر لوای مرحوم هاشمی است نه خاتمی و نه کس دیگر
اصلا با فرمایشات آقای شریعتمداری و حضرتعالی موافق نیستم.
با فرمان موشک پراکنی به سمت عربستان، فقط دوکشور امریکا و روسیه با فروش اسلحه و تجهیزات موشکی سود می برند و اختراعات خود را بر روی مردم بی گناه تست می کنند .
کاش دولت ایران این ثروت عظیم ملی و بودجه کشور را صرف سلامت و کاهش آلودگی هوا و ترویج مهر و محبت و دوستی در کشورها می کرد .
در ان صورت دنیا جای بهتری برای زندگی بود .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi