شناسه خبر : 57085
دوشنبه 02 بهمن 1396 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استنکاف دستگاه های دولتی از اجرای قوانین ایثارگران

برخی از دستگاههای اجرایی بدلیل ایراداتی در قانون از اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران استنکاف می کنند.

 فاش نیوز- برخی از دستگاه های اجرایی بدلیل ایراداتی در قانون از اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران استنکاف می کنند.

ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ  کلیه دست اندرکاران فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب قوانین مربوط به ایثارگران، خاصه رزمندگان در برنامه ششم توسعه به استحضار می رساند برخی از دستگاههای اجرایی بدلیل ایرادات ذیل از اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه سرباز می زنند.

1- برنامه ششم بخش 16 - ایثارگران (ماده 88 جزء ث) اگر چه دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان دفاع مقدس که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) جانبازی و آزادگان با کمتر از شش ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی ارائه نماید، اما در بند مذکور تسهیلات اداری و استخدامی ذکر نشده است.

2- در برنامه ششم بخش 16 - ایثارگران (ماده 88 جزء ث ردیف 6) با وجود این که اشعار می دارد؛ بهره مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماع. بدلیل عدم ذکر کلمه حقوق و مزایای اداری و استخدامی در بند فوق برخی از دستگاههای اجرایی از اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر جهت رزمندگان استنکاف می کنند.

3- برنامه ششم بخش 16 - ایثارگران (ماده 87 جزء چ ) موضوع اعاده به خدمت جانبازان بازنشسته و فرزندان شهدا و رزمندگان (حداقل 6 ماه جبهه داوطلبانه) به سورت شفاف تصریح نشده است.

4- موضوع ماموریت تحصیلی رزمندگان، بدلیل عدم تصریح آن در برنامه ششم توسعه از سوی دستگاههای اجرایی انجام نمی شود. خواهشمند است پس از بررسی مراتب به نحو مقتضی به صورت استفساریه از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی بمنظور تنویر به دستگاههای اجرایی اعلام گردد. 

جمعی از رزمندگان شاغل در دستگاههای اجرایی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام
برادرم در زمان دفاع مقدس در ژاندارمری خدمت سربازی می کرد. نیروی انتظامی یک سال برایش گواهی جبهه صادر کرد. دیروز نیروی انتظامی یک نامه به تامین اجتماعی نوشت که وی این مدت در جبهه بوده است تا بعنوان سنوات بیمه ای بطور رایگان برایش منظور شود . البته نوشت که 12ماه در جبهه بوده است و لی مامور مربوطه گفت تامین اجتماعی حداقل 9 ماه برایش رایگان سابقه بیمه می زنند(سه چهارم ) بقیه اش را بخرد.
لازم دانستم این مطلب را بگویم که دوستان بقیه را راهنمایی کنند تا از این امکان استفاده کنند.در ضمن آنهایی که در ژاندارمری سابق خدمت کرده اند اشتباه برای اخذ سوابق نروند ارتش مراجعه کنند باید به نیروی انتظامی آنهم قسمت کارگزینی سربازان بروند و نامه بگیرند.نه قسمت ایثارگران.
باسلام و خسته نباشید در مورد مزایای برای همسران جانبازان فراموش شده اند چاره اندیشی شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi