شناسه خبر : 57094
پنجشنبه 23 آذر 1396 , 08:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کلیپ: وهابی‌ها باید از اسم فرزندم بترسند

همسر شهید مرتضی حسین پور(حسین قمی) می‌گوید: «علی من باید لباس جهاد بپوشد، اسلحه به دست بگیرد و رجز أنا محب الزهرا(س) در کوچه‌های مدینه سر دهد».

همسر شهید مرتضی حسین پور

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی» معروف به «حسین قمی» متولد 30 شهریور سال 64 بود. او سال 83 وارد سپاه شد. در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند. و در سال 92 با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت‌های مختلفی را گرفت. او همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال 93 با ورود داعش به عراق، حسین به عراق اعزام شد. جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد - سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت‌های او به گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند.

مرتضی حسین پور فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه و فرمانده شهید محسن حججی بود. او صدها نفر همچون محسن حججی را زیر دست خود پرورش داد تا تکفیری‌ها نتوانند حتی به بخشی از خواسته‌های خود در منطقه برسند. این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه‌ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد.

بیشتر بخوانید:

در صحنه اسارت حججی چه گذشت؟/روایت فرمانده گمنام ایرانی که 100 رزمنده مقاومت را نجات داد

«حسن باقری» زمان چه کسی بود؟/جوان ایرانی که مستشار ارشد فرماندهان مقاومت بود

فرمانده حججی می‌گفت: آن‌قدر می‌جنگم تا ریشه تکفیری را بخشکانم/ماجرای آرم 313 روی سینه «فرمانده حسین»

«فرمانده حسین»؛ نابغه جوان مقاومت که حماسه‌ساز شد +فیلم

وقتی «فرمانده حسین» بابا شد

روز گذشته تنها «علی حسین پور» فرزند شهید مرتضی حسین‌پور معروف به حسین قمی و مشهور به «فرمانده حسین» متولد شد. مادرش می‌گوید: «علی من باید لباس جهاد بپوشد، اسلحه به دست بگیرد و رجز أنا محب الزهرا(س) در کوچه‌های مدینه سر دهد. تنها قولی که به مرتضی دادم اینست که لباس جهاد به تن علی بکنم. علی نباید مثل پدرش بلکه باید فراتر از پدرش باشد. وهابی‌ها باید از اسمش بترسند. ما خانواده شهدای مدافع حرم عزیزتر از فرزندمان و همه چیزمان را برای اهل بیت(ع) می‌دهیم».

فیلم سخنان مادر این نوزاد از قول‌هایی که به شهید در مورد تربیت فرزندشان داده است، در ادامه قابل مشاهده است:

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi