شناسه خبر : 57101
یکشنبه 26 آذر 1396 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور بی سابقه جانبازان نخاعی ورزشکار در رامسر

بر پایه ی اخبار رسیده حضور بی سابقه جانبازان نخاعی نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازن نخاعی سراسر کشور موجب پرشدن هتل کوثر رامسر و اختصاص هتلی دیگر برای اسکان ورزشکاران جانباز شد.

فاش نیوز - رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی کشور از استقبال بی سابقه جانبازان نخاعی و حضورشان در جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازن نخاعی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فاش نیوز، حسین اسرافیلی رئیس هیئت مدیره ی انجمن جانبازان نخاعی با اشاره به حضور بی سابقه جانبازان نخاعی در جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازن نخاعی سراسر کشور اظهار داشت: نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازن نخاعی سراسر کشور به همت معاونت اجرایی انجمن جانبازان نخاعی در امسر برگزار شده است.

وی ادامه داد: بعد از تغییرات در هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی، بنده به عنوان رئیس هیئت مدیره در خدمت عزیزان جانبازان نخاعی هستم. اسرافیلی یادآور شد: برگزاری این جشنواره از سوی معاونت اجتماعی بنیاد شهید و زیرمجموعه ی آن (تربیت بدنی) پیگیری و در نهایت در رامسر به عنوان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی سراسر کشور برگزار شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، این جشنواره در امسر در حال برگزاری و مورد استقبال بی سابقه ی جانبازان قرار گرفته است.

جانباز ویلچری دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: این جشنواره در چهار رشته بسکتبال با ویلچر، شطرنج، فوتبال دستی و دارت تا پایان هفته در شهرستان رامسر برگزار می شود و پس از پایان رقابت ها به نفرات برگزیده و تیم های برتر جوایز نفیس اعطاء خواهد شد.

به گفته اسرافیلی حدود 540 تا 560 جانباز در نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی در رامسر شرکت کرده اند که در سطح کشوری به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی ادامه داد: در سومین روز از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی، کاروان های ورزشی استان های سراسر کشور در رشته های دارت، شطرنج و فوتبال دستی برای شرکت در رقابت ها وارد رامسر شدند.

رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی متذکر شد: مسابقات بسکتبال با ویلچر تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و رقابت ها در مسابقات دارت، شطرنج و فوتبال دستی امروز پنجشنبه برگزار و اختتامیه آنها در روز جمعه برگزار خواهد شد.

اسرافیلی در ادامه با اشاره به برنامه اختتامیه جشنواره در روز جمعه تصریح کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید، استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگی و رئیس تشکل ها، معاون فرهنگی بنیاد و سایر مسئولان استانی و محلی حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: در سال های گذشته جشنواره های مختلفی برای عزیزان جانباز برگزار شده است، اما به این گستردگی که در رشته های مختلف برگزار شود، نبوده است؛ خدا را شاکریم که این جشنواره با استقبال بسیار خوبی از سوی جانبازان نخاعی روبرو شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی در خصوص تاثیر جشنواره های فرهنگی ورزشی بر جسم و روان جانبازان تاکید کرد: این جشنواره ها موجب ایجاد روحیه شادی و نشاط دربین جانبازان می شود.

وی با اشاره به تاثیر مثبت رقابت های ورزشی بر جسم و روان جانبازان یادآور شد: این گونه رقابت ها، مسلما باعث ایجاد شور و هیجان در بین جانبازان خواهد شد و جنب و جوش خوبی را در بین آنها ایجاد می کند.

اسرافیلی ادامه داد: امیدواریم این گونه جشنواره ها به صورت مستمر هر سال برگزار و به فراموشی سپرده نشود، چرا که وقتی عزیزان جانباز وارد عرصه ورزش شوند، هزینه های کمتری برای امر دارو و درمان پرداخت خواهد شد.

وی با مقایسه سلامت جسمانی جانبازان ورزشکار با سایر جانبازان تصریح کرد: هزینه های درمانی یک جانباز به طور معمول بسیار بالا است و لاجرم از سوی نهاد ذیربط باید تامین و پرداخت شود، اما اگر نصف این هزینه ها در امر ورزش و سلامت جسمانی جانبازان سرمایه گذاری شود نتایج بسیار موثرتری دربر خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با انتقاد از برخی مسئولان به خاطر عدم تامین مالی در این خصوص اظهار داشت: مسلماً ورود به این عرصه، هم بحث سلامت روحی و روانی جانبازان و هم سلامت جسمانی آنها را پوشش خواهد داشت.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ورزش جانبازان یادآور شد: حضرت آقا یک جمله ای در شرفیابی جانبازان بیان کردند مبنی بر اینکه «ورزش برای همه مردم لازم است ولی برای جانبازان واجب است.» بنابراین ما جانبازان به این وجوب پاسخ مناسب را بدهیم و برگزاری این گونه جشنواره های فرهنگی ورزشی یکی از راهکارهای آن است، که هم می تواند هزینه ها را کاهش و هم موجب افزایش شادابی و نشاط در جامعه بزرگ ایثارگران شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
دویست جانباز شرکت کردن بقیه از دوهزارنفر نیاز به نشاط ندارند چرا تبعیض انتخاب با کی بوده بقیه آدم نبودن بودجه فزهنگی مال همه است شهیدی روحانی وواقف به این مساِل چه مقوله فرهنگی در چشنواره چشم نواز بود کجایند هنرمندان قلم واندیشه دراین جشنواره این نیز بگذرد یک عده درانزوا ودرد فردای قیامتی هست
سلام
راهنمایی می کردید که ما هم جزو سابقه شما بشویم.کسی که مارا خبری نکرد.البته شاید بیسابقه باشیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi