شناسه خبر : 57105
سه شنبه 28 آذر 1396 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نفرات برتر جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی معرفی شدند

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی سراسر کشور با حضور معاون فرهگی بنیاد شهید و مسئولان استان مازندران در رامسر برگزار شد

فاش نیوز- مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی سراسر کشور با حضور معاون فرهگی بنیاد شهید و مسئولان استان مازندران در رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فاش نیوز، در این مراسم که ساعاتی پیش در هتل کوثر رامسر برگزار شد، حجت الاسلام کاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسینی مدیر کل امور اردویی و ورزشی بنیاد، رضایی مدیر کل بنیاد استان مازندران، فرماندار و امام جمعه رامسرحضور داشتند پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و نواخنن سرود ملی جمهوری اسلامی، رضایی مدیر کل بنیاد شهید استان مازندران طی سخنانی ضمن خیرمقدم به ورزشکاران جانیاز در نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی اظهار داشت: جانبازان اسوه های زنده صبر، مقاومت و استقامت هستند و حضور آنان در نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی در استان مازندران موجب خیر و برکت برای ما شده است.

وی گفت: از تمامی دست اندرکارانی که در برگزاری این مسابقات حضور داشتند تقدیر و تشکر می کنم و به عنوان میزبان به خدمت به جانبازان در استان ملزندران افتخار می کنم.

رضایی با اشاره به ضرورت تحرک بیشتر جانبازان یاداور شد: افزایش تحرک و امر ورزش موجب سلامتی روحی و روانی جانبازان خواهد شد و این گونه دورهمی می تواند باعث افزایش روحیه آنها شود.

مدیر کل بنیاد شهید استان مازندران اضافه کرد: خداوند را شاکریم که نوکری به جانبازان را در این استان و در این برهه از زمان نصیب ما کرده است.

رضایی با تقدیر از مسولان استانی از همکاری دست اندرکاران محموعه بنیاد شهید،استانداری، فرمانداری و شورای شهر رامسر تقدیر و خاطرنشان کرد: شما جانبازان عزیز مطمئن باشید همان حساسیت هایی که اکنون بخاطر آن ویلچرنشین شده اید همه مسئولان نیز دارند.

حجت الاسلام کاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های جانبازان در دوران دفاع مقدس خاطرتشان کرد: هیچ جمعی مقدس تر از جمعی که شما جانیازان در ان حضور دارید ندیده ام، چرا که جمعی پر برکت و با صفا است.

وی اضافه کرد: ای کاش می توانستیم جمع بیشتری را از جانبازان در مسابقات و مناسبت های بیشتری دور همدیگر جمع کنیم و این دورهمی ها بیشتر از گذشته باید باشد.

کاویانی با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره اظهار داشت: شما در دوره جانیازی خود مشکلات مختلفی را تجربه کردید، مسائلی مانند مسکن، معیشت، اشتغال، درمان و... اما هیچکدام مانند گفتار سلامت اهمیت نمی تواند داشته باشد، چرا که مهم ترین چیز برای انسان سلامتی جسم و جان آن است.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی بنیاد بنایش بر این است که سلامت و ورزش را در سبد فعالیت های خود قرار دهد تصریح کرد: ورزش یک هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و دوستان ما در بنیاد در تلاش هستند که ورزش را یه همان اندازه ای که در سلامت ایثارگران موثر است سرمایه گذاری و مدیریت کنند.

وی خطاب به جانبازان اظهار داشت: یک بخش از این فرایند به شما عزیزان بر می گردد که ان موضوع ورزش و سلامت است و باید در ان مشارکت فعال و جدی داشته باشید، بعد اول آن نیز سلامت جسم و روان است که انسان درد و محدودیت نداشته باشد.

حجت الاسلام کاویانی با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت آستان تحمل افراد در جامعه پایین آمده است و متاسفانه بهداشت روانی مردم تحت تاثیر مسائل مختلف قرار گرفته و عصبانیت و رفتارهای پرخاشگرانه افزایش یافته است.

وی با بیان برخی از مباحث روانشناختی سلامت روحی و روانی را موجب شادابی جامعه برای مقابله با برخی از هجمه های دشمن همانند رواج پوچ گرایی، خرافه پرستی و ایجاد فرقه های انحرافی بسیار ضروری دانست و افزود: دشمن به شکل های مختلف سلامت روحی و روانی جامعه را هدف قرار داده است و اختلال در افراد، اختلال درجامعه را در پی خواهد داشت.

معاون فرهتگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: هنر آن نیست که یک ایثارگر ارزش هایش را برای اینکه حقش را مطالبه کند آنها را حراج کند، بلکه هنر ان است که حتی اگر طرف دین هم نداشته باشد اما اعتقاد خود را داشته باشد و این سلامت جامعه محسوب می شود که هر فرد خود را یکی از آحاد جامعه بداند و برای او مسیر و آینده جامعه اهمیت داشته باشد، سلامت یعنی اینکه انسان با جامعه خود احساس همدلی و درد آن را داشته باشد.

در پایان نخستین جشنواره فرهنگی ورزش جانبازان نخاعی سراسر کشور که در رشته های ورزشی دارت، شطرنج، فوتبال روی میز و شنا ( باحضور گروه های مختلف جانبازی) برگزارشد، مسئولین بنیاد و انجمن جانبازان، جوایز و حکم قهرمانی مسابقات را به نفرات و تیم های برتر اهدا کردند.

 

اهدای کاپ و حکم قهرمانی به نفرات و تیم های برتر:

 

بسکتبال با ویلچر

مــقـام اول »  استان فارس
مـقاـم دوم »  استان خراسان رضوی
مقام سوم »  استان کرمانشاه

 

فوتبال دستی (انفرادی)

١- عباس مهابادی (تهران ب)

٢- سعید براتی (البرز)

٣- مجتبی بختیاری (تهران الف)

 
 
فوتبال دستی (دوبل)
 
١- عباس مهابادی و حسین مهرآیین (تهران ب)
٢- مجتبی بختیاری و مصطفی مسعودی (تهران الف)
٣- سعید براتی و عبدالرضا کاویانی (البرز)
 
 
دارت
 
١- پرویز پژون (مازندران)
٢- سعید شریف موسوی (مازندران)
٣- علی خوبی زاده (تهران الف)
 
 
شطرنج
 
١- نادر شیدایی (تهران ب)
٢- منوچهر لشکری (تهران الف)
٣-محمد تقی زاده قصاب (اصفهان)
 
 
اِیر دارت
 
١- بهلول بیات (زنجان)
٢- سید علی عمادی (تهران ج)
٣- کاظم مقدس (تهران ب)
کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نگویید فرهنگی کدام شاعر اهل قلم حافظ قرآن و...درجشنواره شرکت کرد بودجه مال همه جانبازانه افرادی هستند روحیه ورزشی ندارند ودر درد وانزوا سالهای بعد این بودجه های میلیاردی وجوایز را برای افرادی قرار دهند که ذی حق ترند وسی سال روی تخت با زخم شمشیر دشمن میسازند قرار دهید هرچند اثری ندارد ولی حسب وظیفه شرعی گفتم به آنها یی که برا شطرنج جایزه ولی برا قرآن مسِیولین فرهنگی در خواب چکنم شما غیر ازاین سایت دستتون میرسه به مسیولین بگویید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi