شناسه خبر : 57124
یکشنبه 26 آذر 1396 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

4 شهید و 900 زخمی در جمعه خشم

تظاهرات «جمعه خشم» در کرانه باختری به خشونت‌بارترین روز ناآرامی‌ها علیه تصمیم آمریکا در باره قدس تبدیل شد.
 نظامیان صهیونیست که خیالشان از سازمان ملل و مدعیان همیشگی دفاع از حقوق بشر راحت است، در همین یک روز، 900 فلسطینی را زخمی و 4 نفر را هم به شهادت رساندند تا شمار شهدای موج تازه انتفاضه به 11 و مجروحین به 3000 نفر برسد. روزجمعه، سراسر کرانه باختری، غزه و سرزمین‌های اشغالی یکپارچه قیام علیه رژیم صهیونیستی و اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود.
همزمان در بسیاری از کشورهای دنیا نیز راهپیمایی‌هایی علیه این دو رژیم و در حمایت از فلسطینی‌ها برگزار شد. فلسطینی‌ها به دعوت گروه‌های مختلف فلسطینی تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار و در اعتراض به تصمیم آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده وخشم و اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.
نظامیان صهیونیست که فرصت را مغتنم و در پی فرصتی بودند که فلسطینی‌ها را سرکوب کنند با گلوله‌های واقعی و شلیک مستقیم به تظاهر‌کنندگان حمله و تعداد زیادی از آنان را به خاک و خون کشیدند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین طی تظاهرات‌ جمعه خشم 4 نفر به شهادت رسیدند، یاسر سکر (23 ساله) و «ابراهیم ابوثریا» (29 ساله) از نوار غزه‌، «مصطفی اسماعیل» از «عناتا» در شرق قدس و «محمد‌امین عقل» از کرانه باختری که مورد هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.
ابراهیم ابوثریا در یکی از جنگ‌های قبلی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هر دوپای خود را از دست داده بوده و روز جمعه بر اثر اصابت گلوله به سرش شهید شد.وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که تعداد مجروحان تا نیمه ‌شب جمعه در حدود 900 نفر بود که بیش از 200 تن آنها به بیمارستان منتقل و مابقی به صورت سرپایی معالجه شدند. به این ترتیب تا کنون 11  فلسطینی در خیزش اخیر برای دفاع از قدس به شهادت رسیده‌ و 3000 نفر مجروح شده‌اند.
گاز اشک‌آور جدید
نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین روز جمعه علیه جوانان فلسطینی از گاز اشک‌آور جدیدی استفاده کردند که موجب تپش قلب، تهوع و اسهال شدید می‌شود. وزارت بهداشت فلسطین خواهان کشف ماهیت این گاز جدید شده است.
این در حالی است که در مناطق مختلف جهان نیز هنوز آتش خشم جهانیان از اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی فروکش نکرده و مردم همچنان در کشورهای مختلف تظاهرات کرده و پرچم آمریکا را به آتش می‌کشند. در برخی از کشورها از جمله در اردن مردم خواستار قطع رابطه با رژیم صهیونیستی نیز شده‌اند.
گفتنی است گزارش‌های متعددی از هماهنگی ترامپ با کشورهای مرتجع عربی برای اعلام قدس به عنوام پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی منتشر شده که خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است. در این دور از اعتراض‌ها جوانان فلسطینی برای نخستین‌بار تصاویر پادشاه عربستان را در کنار تصاویر ترامپ آتش زدند. حمل تصاویر سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی نیز در این راهپیمایی‌ها از جمله رخدادهایی بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.  سردار سلیمانی طی گفت‌وگویی تلفنی با رهبران مقاومت فلسطین به آنها اطمینان داد در کنارشان خواهد ایستاد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi