شناسه خبر : 57130
یکشنبه 26 آذر 1396 , 15:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رقابت های وزنه برداری و فوتسال جانبازان از فردا آغاز می شود

پنجمین دوره رقابت های قهرمانی وزنه برداری و فوتسال جانبازان کشور از فردا در رامسر آغاز می شود.

فاش نیوز - پنجمین دوره رقابت های قهرمانی وزنه برداری و فوتسال جانبازان کشور از فردا در رامسر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی فاش نیوز، حسین هادیان دبیر اجرایی مسابقات با اعلام این خبر اظهار داشت: پنجمین دوره مسابقات قهرمانی وزنه برداری و سومین دوره مسابقات فوتسال جانبازان قطع عضو کشور از روز دوشنبه 27 آذر ماه  با حضور 350 جانباز در رامسر آغاز و رقابت ها به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود پیش بینی می شود نزدیک به 350 نفر از جانبازان از 28 استان در این دوره از مسابقات حضور یابند.

دبیر اجرایی مسابقات یادآور شد: در این دوره از مسابقات، رقابت ها در دو کلاس پزشکی قطع عضو و سالم تن برگزار خواهد شد. همچنین در رشته وزنه برداری تیم ها  در هشت گروه تقسیم بندی می شوند.

هادیان ادامه داد: در این مسابقات هشت وزن متعلق به جانبازان ویژه دارای کلاس پزشکی و هشت وزن نیز ویژه جانبازانی است که فاقد کلاس پزشکی هستند، اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در رشته فوتسال قطع عضو فقط جانبازان قطع پا حضور دارند و این ورزشکاران حتماً باید یک پا قطع باشند و با عصا بازی خواهند کرد و دروازه بان آنها نیز یک قطع عضو است. مسابقات فوتسال قطع عضو نیز به صورت دو گروه برگزار و سپس تیم های صعود کننده به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

هادیان با اشاره به رده میانسالی جانبازان شرکت کننده در مسابقات متذکر شد: رشته وزنه برداری تمام رشته ها را اعم از سالم تن، نخاعی قطع عضو پوشش خواهد داد و منعی برای شرکت گروه ها وجود ندارد. ما ملی پوش سابق در رشته وزنه برداری داریم اما متاسفانه در تیم معلولین و جانبازان نماینده ای نداریم؛ اما تا چند سال قبل بسیاری از کسانی که اکنون در مسابقات ما حضور می یابند، عضو تیم ملی بوده اند. وزنه هایی که الان می زنند، ورنه هایی خیلی خوبی است و در حد تیم ملی است.

مسئول توسعه ورزشی اداره ورزشی-اردویی بنیاد شهید در خصوص رقابت های فوتسال جانبازان اظهار داشت: تیم  های فوتبال قطع عضو جانبازان مختلفی حضور دارند که در رده های بالا نیز در کشور بازی می کنند و همانگونه که میانگین سنی 50 به بالا است در واقع دیگر در سطح ملی و بین المللی رقابت برای آنها ممکن نیست.

هادیان در خصوص فلسفه برگزاری اردو و مسابقات ورزشی جانبازان تاکید کرد: هذف ما از ورزش و برگزاری این مسابقات در وهله اول توسعه ورزش در میان جانبازان است و ما با این کار میان جانبازان توسعه می دهیم. وقتی که یک مسابقه برگزار می شود انگیزه ای در بین جانبازان ایجاد می کند نا در مسابقات ورزشی شرکت کنند و وقتی سمت ورزش می ایند در واقع این موضوع موجب توسعه ورزش می شود.

وی اظهار داشت: این انگیزه ای که ما به آنها می دهیم باعث حضور در مسابقات ورزشی و در نهایت به توسعه امر ورزش جانبازان خواهد انجامید. این توسعه ورزش در نهایت موجب سلامتی روحی روانی و جسمی جانبازان خواهد شد.

هادیان در پاسخ به این سوال که ایا برای برگزاری مسابقات جانبازان از سوی بنیاد با محدودیت بودجه مواجه شده اید خاطر نشان کرد: به هر حال محدودبت هایی وجود دارد اما ما از همه توان خود در این جهت استفاده می کنیم تا این گونه مسابقات را انجام دهیم و این موضوع فقط در مورد مسابقات صدق نمی کند بلکه برای کل برنامه های ورزشی است و با توجه به اعتباراتی که داریم سعی می کنیم که بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi