شناسه خبر : 57139
سه شنبه 28 آذر 1396 , 11:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرمربی بسکتبال با ویلچر جانبازان:

ورزش باعث سر زندگی و شادابی در جانبازان می شود

تمام دنیا مسئولین به معلولین و جانبازان شان که از لحاظ جنگی و یا ارثی آسیب دیده اند و مشکلات ضایعات نخاعی دارند نسبت به وسیله نقلیه، تفریح و ورزش آنها توجه خاصی دارند

 

فاش نیوز - مربی بین المللی بسکتبال با ویلچر مسابقات ورزشی را باعث سر زندگی و شادابی در جانبازان می داند.

سرمربی بسکتبال با ویلچرجانبازان قم  درگفت و گویی با خبرنگار اعزامی مابه رامسر گفت: در تمام دنیا مسئولبن به معلولین و جانبازان شان که از لحاظ جنگی و یا ارثی آسیب دیده اند و دارای مشکلات ضایعات نخاعی هستند توجه خاصی دارند اما در کشور ما با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

جواد شهره غلامی کارشناس ارشد مدیریت ورزشی و مربی باشگاه ایثار قم در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: من به عنوان مربی بسکتبال با ویلچر که حدود ده سال سابقه بین المللی دارم برگزاری مسابقات ورزشی برای جانبازان نخاعی را نشان دهنده توجه مسئولان و علاقه مندی ایثارگران به امر ورزش جانبازان می دانم.

مربی باشگاه ایثار قم تاکید کرد به گفته رهبرمعظم انقلاب که فرمودند "برای جانبازان ورزش واجب و ضروری است" و با توجه به زندگی بر روی ویلچر و فرسایشی بودن نشستن بر روی ویلچر، به نظر من ورزش باعث ایجاد تحرک و تضمین سلامتی خواهد شد.

شهره غلامی با استقبال از بزگزای مسابقات ورزشی برای جانبازان خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات باعث می شود که جانبازان عزیز ما این امید را داشته باشند که وقتی به شهر خود باز می گردند برای سال آینده و یا مراحل بعدی آمادگی خوبی داشته باشند و با امیدواری تمرین کنند و همین تمرینات است که باعث شادابی و سرزندگی آنها خواهد شد و از فرسایشی بودن زندگی بر روی ویلچر جلوگیری خواهد کرد.

این کارشناس ارشد مدیریت ورزشی اظهار داشت، من به کشورهای زیادی سفر کرده ام و حدود یکسال در باشگاه بایر مونیخ یودم، اما باید این را بگویم که در تمام دنیا مسئولین به معلولین و جانبازان شان که از لحاظ جنگی و یا ارثی آسیب دیده اند و مشکلات ضایعات نخاعی دارند نسبت به وسیله نقلیه، تفریح و ورزش آنها توجه خاصی دارند اما در کشور ما با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

سرمربی بسکتبال با ویلچر باشگاه ایثار قم متذکر شد: جا دارد از الگوهای خاص و خوب آنها استفاده بهینه کنیم و برای بچه های جانباز خودمان که شهیدان زنده نظام هستند و با زجر و مشقات زندگی می کنند با فراهم کردن تمهیداتی بتوانیم به نوعی جوابگوی ایثار و زحمات آنها باشیم.

کارشناس ارشد مدیریت ورزشی و دارنده مدرک بین المللی بسکتبال با ویلچر همچنین ادامه داد: به مدت ده سال برای ورزش بسکتبال با ویلچر جانبازان مشغول فعالیت هستم و از اینکه در نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی جانبازان نخاعی سراسر کشور حضور داشتم بسیار خوشحالم و این باعث افتخار برای من است که بتوانم حرکتی را یرای رشته بسکتبال با ویلچر جانیازان انجام دهم و با آموزش به آنها، دعای خیرشان را در دنیا و آخرت داشته باشم.

دارنده مدرک بین المللی بسکتبال در ایران با اشاره به نقش ورزش در سلامتی انسانها تصریح کرد: از اینکه برخی از جانبازان در خانه نشسته و تحرک کمی دارند متاسفم و درخواست می کنم که به ورزش روی بیاورند چرا که حتی با تماشای مسابقات ممکن است تشویق شده و به تحرک بپردازند. اگر با نشستن در خانه فکر می کنند تحولی ایجاد خواهد شد آنها سخت در اشتباهند، جانبازان عزیز ما نباید ناامید شوند چرا که توان شان فوق العاده است، ضمن اینکه مسلما کسی که جانباز شده است از لحاظ روحی و روانی و دانش، فوق العاده با هوش تر از سایر کسانی است که حتی از نظر جسمانی سالم هستند و بطور قطع و یقین یک جانباز می تواند در عرصه ورزش فوق العاده باشد و باعث شادابی خود و خانواده شود.

جواد شهره غلامی با تقدیر از انجمن جانبازان نخاعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان برگزار کنندگان این دوره از مسابقات تاکید کرد: امیدوارم این مسابقات یک دوره یکسال نباشد و حداقل سالی دو بار این مسابقات برگزار شود و مسئولان در صورت امکان آن را به صورت لیگ برگزار کنند و این طور نباشد که یک مقطع بیایند و پس از چند روز به فراموشی سپرده شود.

وی در پایان یادآور شد: خودم فرزند جانبازی شیمیایی هستم که درصد جانبازی نگرفته است و افتخار می کنم که خدمتگزار جانبازان هستم، امیدوارم که دعای آنها باعث شود گره ها و مشکلات از زندگی ما باز شود.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi