شناسه خبر : 57164
چهارشنبه 13 دي 1396 , 08:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مستضعفان از دیدگاه قرآن، امام(ره) و رهبری معظم:

پیغمبر اکرم (ص) از بین مستضعفین برخاست و با کمک مستضعفین، مستکبرین زمان خودش را آگاه کرد یا شکست داد.

جانباز - خداوند  در قران کریم می فرمایند


"وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَوَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ"
"اراده کرده‌ایم که بر کسانی که در زمین به استضعاف کشیده شده‌اند، منّت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث در زمین کنیم"

این آیه، بشارتی است بزرگ، در جهت پیروزی حق بر باطل، ایمان بر کفر، عدالت بر ستم و مستضعفان بر مستکبران و نویدی برای همه آزادگان و عدالت جویان و محرومان جهان است. همچنین پیامِ امید بخشی برای برچیده شدن بساط بیداد و تحقّق عدالتی  فراگیر در کره زمین"است.


به جملاتی قصار از امام رحمت الله اشاره می کنیم:


* " بار سنگین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر دوش قشر مستضعف است و همین گروه هستند که در جبهه و پشت جبهه فداکاری می کنند و نه طبقات بالا، شما باید توجه تان به این توده‏ هاى مستضعفى که با زحمت خودشان و رنج خودشان الآن در جبهه‏ ها مشغول فداکارى هستند باشد . "

* "که خداوند تأییدشان کند و در پشت جبهه هم مشغول فداکارى هستند و مستضعف‏ اند".
* " آن بالاها اینها را ضعیف مى‏ شمارند و مى ‏شمردند... برای اینها کار کنید.".

* "خداوند تعالی بر ما منّت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود".

* "حکومت جمهوری اسلامی ایران، حکومت طبقات پایین اجتماع; یعنی حکومت مستضعفین و محرومین است".

* "اسلام برای مستضعفین آمده است و اول نظرش به آنهاست".
* "این انقلابِ مهم اسلامی، رهین کوشش های این طبقه است، طبقه محروم، طبقه گودنشین، طبقه ای که این نهضت را به ثمر رساند و توقعی هم نداشت. اسلام در فکر کارمندان و کارگران و در فکر مستضعفین بیشتر است تا فکر دیگری".

* "پیغمبر اکرم (ص) از بین مستضعفین برخاست و با کمک مستضعفین، مستکبرین زمان خودش را آگاه کرد یا شکست داد".
* "همه چیزهایی که ما داریم از این مردم است یا خصوصا از این مستضعفین، آن بالاییها به مردم کاری ندارند".


رهبر انقلاب نیز در همین رابطه فرموداند:


* "مبارزه‌ى با استبداد، با فساد، با وابستگى، با عقب‌افتادگى و فقر و تلاش براى بهسازى زندگى انسان‌ها و رفع فقر از زندگى فقرا و مستضعفان، چیزهایى است که مورد رضاى الهى است. خداى متعال انسان‌ها را به این چیز‌ها امر کرده است."



* "قشرهاى مستضعف، قشرهاى فقیر و ضعفاى مردمند که نیروهاى وفادار و ماندگار انقلاب و امام و دولتهاى مختلف بوده‌اند و هستند و خواهند بود. عزیزانى که ان‌شاءالله در آینده‌ى نزدیک مسؤلیت بر عهده مى‌گیرند، باید هرچه مى‌توانند از این ذخیره‌ دائمى استفاده کنند و تا آن‌جا که قدرت دارند، براى آن‌ها خدمت و کار کنند".
* "در کشور ما، مثل خیلى جاهاى دیگر، قشر محروم، فقیر، پابرهنگان، روستائیان و طبقات مستضعف، بیشتر مظلوم واقع شدند. در حق آن‌ها، احتمال مظلومیت قوی‌تر است، تا فلان آدم پولدار، زمین دار و وسیع الامکان".

* "به درد و تظلم همه باید رسید اما به آن کس که در او، احتمال مظلومیت بیشتر است - قشرهاى مظلوم و پایین جامعه - دلسوزانه‌تر باید رسیدگی شود".
* "در نظام ما، هر حرکت و سیاست و قانون و تلاشى، باید در خدمت مردم مستضعف و محروم باشد، چرا که حکومت طولانى و بلندمدت طاغوت‌ها، آن‌ها را از جهات مختلف، به استضعاف و ضعف دچار کرده است و این راهى است که امیرالمؤمنین (ع) پیمود".

* "این  راهى است که امام و رهبر عظیم‌الشأن  انقلاب، آن را از على (ع) آموخت و پیش پاى ما گذاشت. باید در آن راه حرکت کنیم."


مردم محروم جامعه از دیدگاه قرآن و امام روح الله ورهبر معظم.

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، صمن تشکر از جانباز عزیز که فرازی از سخنان بزرگان دین را مطرح کرده است و بینگر خط فکری اکابر ما هست که تمام مسولان و مردم را برای خدمت به مستضعفان ترغیب و بسیج کرده اما آنها که داعیه پیروی از دستورات الهی یا ولایتنداری دارند در تجملات و عطش ثروت غرق شدند و آنچنان در ثروت اندوزی تلاش میکنند که بطور کلی کر و کور شدند و فراموش کردند برای چه کاری مسول هستند.
اهای وطن فروش که نوکری عربستان وامریکاه را میکنی ماجانبازان ورزمنده گان هنوز زنده ایم وهوشیاربدانیدکه تا ماهستیم ونسل فرهنگ ایثاردرایران هست شماهاخوار وذلیل هستید نمیگذاریم کوچکترین لطمه ای به حرمت ایثار وشهید وارد شود این جسم بیمارم فدای اهمیت کشور
سلام برادران هر چه داد می زنیم فایده ای ندارد نه نمایندگان به فکر جانبازان ونه دولت پس تورا به خدا حرف مارا به گوش رهبری برسانید خودم می خواهم با رهبری ملا قات کنم هیچ به حرف مان گوش نمی دهند دو سال است تلفن می رنم آقایان که در دفتر آ قا هستید ترا به خدا یک وقت ملا قات برا ی من جانباز 70 درصد بگیريد می گویند وقتش شد تماس می گیریم که تا بحال خبری نشده است پس ما چکار کنیم سا ل 64 در جاده فاو ام القصر عراق جانباز شده ام بقول خودشان دو سال هم از باز نشستگی من گذ شته است پس کی می خواهند این پول را به ماه بدهند بعد از مردن 3هزار ملیارد سه ملیارد برای دزد های از خدا بیخبر پول هست ولی برای این جانبازان که جان خود را تقدیم کر ده اند پول نیست نمي دانم بخدا با این همه مشگلات چه خاکی روی سرمان کنیم بنده پسرم سه سال است نامزد کرده نمی توانم براش کاری کنم سه تان دختر دم بخت که از بخت شان گذ شته است دارم چه کار کنم همه هم بیکار تو را بخدا کاری کنید ما حرفمان بجای نمي رسد نمی دانم چکار کنیم تشکر کانال ایثار ولی حرف شما هم خریداری ندارد
جانباز 70 استان همدان با تشکر از عزیزان زحمت کش این کنال ایثار شهادت ممنونم از شما با تشکر
با سلام به جانباز همدانی
گرانقدر عزیز سپاس که سایت ما را میخوانید
لطفا با سایت تماس بگیرید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi