شناسه خبر : 57198
شنبه 09 دي 1396 , 15:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مخالفت نمایندگان مجلس با ایجاد محدودیت برای وکلای ایثارگر

نمایندگان مجلس دو فوریت طرح اصلاح بند «چ» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه را از دستور کار خود خارج کردند.

فاش نیوز -  نمایندگان مجلس دو فوریت طرح اصلاح بند «چ» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه را از دستور کار خود خارج کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیزو، این طرح که به منظور ساماندهی امور مربوط به جذب کارشناسان و وکلا تهیه شده است از سوی 57 نفر از نمایندگان مجلس به صحن علنی در روز یکشنبه سوم دیماه ارائه شد.

بر اسا ماده واحده این طرح، قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مکلفند سیدرصد(٣٠%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (١٠%) آزادگان با داشتن حداقل سهماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(٢٥%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازدهماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما در مخالفت با دو فوریت آن متذکر شد: ما در کشوری زندگی می کنیم که اصل و اساس آن بر ایثارگری پایه ریزی شده است و در رابطه با این طرح به این دلیل مخالف هستیم که قانون وکلای قوه قضائیه فعال تر و جذب نیروی آن در حد بسیار مطلوبی است و در حقیقت توانسته است آمار وکلا را از چهار هزار به 80 هزار برساند که 30 درصد آن از ایثارگران هستند و دو هفته قبل نیز امتحان آن برگزار شد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کانون وکلای قوه قضائیه نباید تضعیف شود و این قانون در برنامه ششم توسعه هم آمده است و ما باید بین مراکزی که وکلا را معرفی می کند باید رقابت ایجاد کنیم، نه آنکه آنها را تضعیف کنیم. گفتنی است نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز فقط به یک فوریت آن رای دادند که به صورت عادی در جلسات آینده بحث و بررسی شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با سلام بنده در حین خدمت سربازی در سال۱۳۸۷ از ناحیه انگشت و زانوی پا در بیمارستان ارتش عمل کردم شکستگی انگشت وزانوی پا که متاسفانه هیچ کدام بعد از عمل خوب نشدن واز ناحیه زانوی پا به شدت رنج میبرم میخواستم بدانم برای جانبازی میتوانم پیگیری کنم ممنون میشم از راهنماییتون
سلام؟رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی.ونماینده محترم مردم.رباط کریم بلغارستان آقای.نورزی؟ خواهشمندیم از سوی ما.جمع کثیری از جانبازان و آزدگان.دفاع کنید. سئوال سال ۹۵. لایحه وام مسکن را با جلسه هیئت وزیران نشستن و عده ای.را محروم کردن از دریافت وام مسکن؟ ولی مجلس محترم و اعتراض بسیاری از جانبازان خانوادها شهدا.ایراد گرفتن و لایحه و آئین نامه وام مسکن درسال ۹۶ و از بودجه ۹۶ (طبق بند ۱و۲)ردیف.(و) تبصره ۱۷ بودجه ۹۶ مسکن اصلاح گردید و جانبازانی که قبلا تا سقف ۱۵ میلیون تومان دریافت وام مسکن نموده و تاپایان سال۹۴ تسویه کردن.درسال ۹۶ میتوانند وام مسکن.خریدویاساخت دریافت نمایند.؟ ولی متاسفانه در تاریخ ۲۵/۰۹/۱۳۹۶ هیئت وزیران آئین نامه.ارسال به برنامه بودجه و بانک.مرکزی کرده همان آئین نامه. سال ۹۵ بوده و (هم رده) با رنگ.آبی در همان دستورالعمل.سال.۹۵ روی ورقه ثبت کرده؟ و اشاره ای به بند ۱و۲ردیف (و) تبصره ۱۷ قانون.بودجه ۹۶ مسکن نکرده.؟ بزرگواری کنید و به احترام روح بلند.امام (ره) و شهدا یک پیگیری.جدی و اطلاع یابید که این موضوع چگونه است و در کانال کمپین.انجمن جانبازان زیر۲۵ درصد.منتشر گردیده چه منظور ی .و کدام آئین نامه در مورد وام مسکن بنیادشهید درست است؟ و خبر درست و شفاف را به جانبازان مظلوم .عنایت فرمائید.تشکر
سلام علیکم زیر فیش جانبازان حالت اشتغال بنیاد در سال 1396 همان ده درصد اضافه الی الحساب قید گردیده هنوز با گذشت ده ماه از سال 1-ستاد فرماندهی کل قوا حقوق جدید جانبازان را ابلاغ ننموده 2-پاداش پایان خدمت ومرخصی استحقاقی جانبازان بلا تکلیف مانده 3- مدیر محترم سایت فاش نیوز زحمت کشیده سردار عزیز شریفی نیا را جهت مصاحبه وشفاف سازی دعوت نمایید 4- امروز دولت 60 هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی را مشخص کرد. 5- همه وزارت خانه های دولتی وقوای سه گانه تمام ادارات براحتی پاداش پایان خدمت ومرخصی استحقاقی خودرا می گیرندفقط یک جا به قانون عمل نمیشود در مورد جانبازان حالت اشتغال بنیاد است 6-همطراز با کادر نیروی های مسلح با دورتبه بالاتر صرفا سراب وحرف شعاری است نهادهای نظارتی بر اجرای قانون در موارد بالا سستی می نمایند 7- ایا سرداران سپاه کارکنان وزارت نفت پاداش پایان خدمت می گیرند یا خیر. 8-اگر در این کشور جانباز بودن جرم است خوب نباید ماده 38 تصویب میشد نباید پاداش پایان خدمت تصویب میشد.فرق جانبازان با کارمندان شرکت نفت در چیست.
...
حاکمی حکم کرده بود هر کس که وارد شهرش می شود؛

برای هر عیبی که دارد یک تومان جریمه بپردازد .

یک روز نگهبانان مرزبانی دیدند که یک نفر از دور می آید و

می لنگد : گفتند یک تومان آمد ؟!

مسافر آمد جلوتر مرزبان دید که یک چشم هم ندارد : گفت ۲ تومان آمد ؟!

مسافر آمد جلوتر نگهبان دید که حرف هم نمی تواند بزند :

مرزبان گفت ۳ تومان آمد ؟!

مسافر کمی جلوتر آمد نگهبانان دیدند کچل است : گفتند ؛

عمو نجب که گنجی ؟!

...

سکته قلبی که کردم .

دست راستم که آسیب دیده است ؟!

چند روز است که سرما خوردم و غذا نمی توانم بخورم ؟!

دفترچه بیمه ام را در ۲۲ روز رساندم به ۸ برگ ؟!
...
گنجی بودیم که خودمان خبر نداشتیم ؟!
با سلام و عرض ادب اینجانب مدت ۲۱ ماه خدمت سربازی خود را در نیروی زمینی ارتش و در جبهه خدمت نموده و دارای کارت ایثار نیز میباشم. در سال ۸۲ با ۲۰ سال سابقه در شرکت فولاد خوزستان خودم را پیش از موعد بازنشسته نمودم. اکنون با توجه به اینکه اینجانب دارای مدرک کارشناسی بوده و ۲۰ سال بیشتر خدمت ننموده ام، آیا برطبق بند(ر) ماده ۸۷ قانون برنامه توسعه ششم می توانم به محل کار سابق خود بازگشت نمایم؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi