شناسه خبر : 57207
دوشنبه 04 دي 1396 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید خوش‌لفظ درد را خسته کرد

حمید حسام می‌گوید کسی که یازده بار مجروح و برادرش در دوران دفاع مقدس شهید می‌شود و غم و داغ ده‌ها شهید را در کنار خود می‌بیند کسی است که درد را خسته کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  حمید حسام، نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، خاطرات شهید علی خوش‌لفظ، با بیان اینکه علی خوش‌لفظ انسانی بود که می‌شد تمام فضائل اخلاقی را در او دید، اظهار کرد: چیزهایی که با گذشت زمان و در تالاب زندگی، بین بچه‌های رزمنده دوران دفاع مقدس، کم‌رنگ می شود، در علی کم‌رنگ نمی‌شد. علی خوش‌رفیق، علی خوش‌زخم، علی خوش‌مرام تا آخر همین‌گونه بود.

وی تصریح کرد: علی درد را خسته کرد. کسی که یازده بار مجروح و برادرش در دوران دفاع مقدس شهید می‌شود و غم و داغ ده‌ها شهید را در کنار خود می‌بیند و بعد از سال‌های جنگ تحمیلی هر روز دوباره شهید می شود، فردی معمولی نیست و گویی مانده است که در زندگی ما همچنان نشانه باشد و راه را نشان دهد و ما اگر دلتنگ شهدا هستیم به او نگاه کنیم.

حمید حسام

حسام ادامه داد: شهید خوش‌لفظ بالاخره به مقصد خود رسید. بعد از دیداری که سال گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت و نشان شهید زنده را از ایشان گرفت، در سالگرد همان دیدار، به آنجایی که دوست داشت و سالیان سال در تب نرسیدن می‌سوخت، رسید.

این نویسنده با تاکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم همه شهیدان تنها در گلزار شهدا نیستند، اظهار داشت: خیلی از این شهدا، در جامعه زندگی می‌کنند. کنارشان راه می‌رویم، با آن‌ها هم‌کلام می‌شویم. قدر و منزلت و جایگاه آن‌ها را به همان اندازه که به شهدا توجه داریم، بشناسیم و ارج بنهیم. علی خوش‌لفظ‌ها در زندگی ما حضور دارند و خیلی از آن‌ها همچنان ناشناس هستند. دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان باید تلاش کنند و بیش از گذشته قدرشناس این الگوها باشند که یکی یکی از دستمان می‌روند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi