شناسه خبر : 57244
چهارشنبه 06 دي 1396 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت معوقات ایثارگران تا پایان سال

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: معوقات اغلب خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت شده اما میزان مطالبات باقی‌مانده نیز تا پایان سال‌ پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی دیروز در دیدار با جمعی از اعضای هیئت‌علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران که در دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای حضور در بنیاد تلاش داشتیم جلسات مستمری با تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر داشته باشیم، افزود: همواره تأکید کرده‌ام تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر اتاق فکر بنیاد هستند و می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را منعکس کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پس از برگزاری جلسات متعددی که با این عزیزان داشتیم به این نتیجه رسیدم که ۲ مجموعه تشکل‌ها و نخبگان با هم ادغام شوند و این کار زمینه تبدیل این مجموعه‌ها به اتاق فکر بنیاد شهید و امور ایثارگران را بیش‌ازپیش مهیا کرد و امروز ایثارگران حضور بیشتری در تصمیم‌گیری‌های سازمان دارند.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه فضای امروز کشور مدیون فداکاری ایثارگران و شهداست، افزود: این فضا زمینه پیشرفت‌های چشمگیر کشور به ویژه در حوزه علمی و فناوری را ایجاد کرده و بر همین اساس خود ایثارگران به‌ویژه اعضای هیئت علمی باید سمبل موفقیت و پیشرفت باشند و از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی برای ایثارگران نیز استفاده کنند و بنیاد هم وظیفه پیگیری این موضوع را برعهده دارد.

پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا و ایثارگران تا پایان سال

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امروز دشمن در نبرد نظامی و علمی با کشور ما شکست خورده و تنها راه ضربه‌زدن به کشورمان را نفوذ فرهنگی می‌داند و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند سد محکمی برای جلوگیری از این نفوذ باشد.

شهیدی افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای فرهنگی در کشورمان ترویج ایثار اجتماعی است و این موضوع نیاز اساسی امروز کشورمان است؛ در این مسیر ایثارگران و به‌خصوص نخبگان این جامعه با سابقه طولانی خود در آشنایی با فرهنگ ایثار می‌توانند نقش بسیار مهمی در تبیین و ترویج مفهوم ایثار برای جامعه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به بخشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدت اخیر گفت: در یک‌سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس انجام شده است. در موضوع معوقات نیز در حال حاضر عمده معوقات پرداخت شده و بخش باقی‌مانده سال ۱۳۹۵ است که این بخش نیز برای اکثر استان‌ها پرداخت شده و استان‌های باقی‌مانده نیز تا پایان سال به‌صورت کامل این معوقات را دریافت می‌کنند تا دیگر هیچ‌گونه معوقه‌ای مربوط به این عزیزان باقی نماند.

اینستاگرام
باسلام چرا در خصوص رزمندگانی که در زمان سربازی در جبهه حضور داشتند هیچ کس پیگیر نیست و تسهیلات ارائه نمشود ، دفاع از مملکت از هر نوعی باشد ارزشمند است و باید تسهیلات مساوی داشته باشند .
سلام. جانبازان بالای 25 درصد زیادی هستند که نه کار دولتی دارند و نه غیر دولتی. از لحاظ بدنی هم قادر به کار کردن نیستند و هیچ منبع درآمدی هم ندارند. متاسفانه بنیادشهید هم به هیچ عنوان حالت آنان را اشتغال نمی کند و در عوض مبلغی به عنوان کمک معیشت بصورت ماهیانه به حساب آنان واریز می کند. تا الان این عزیزان که هر ماه با پرداخت مبلغی عضو صندو ذخیره شاهد بودند می توانستند فقط با یک درخواست از صندوق مقداری وام بگیرند و بنیاد ماهیانه از همان کمک معیشت قسط آن را کم می کرد. هم اکنون چندروزی می باشد اگر جانباز محترمی از این قشر خواست از صندوق وام بگیرد باید یک جانباز حالت اشتغال ضمانت پرداخت وام او را به عهده گیرد و این به احتمال زیاد پیش درآمد قطع کمک معیشت این جانبازان بالای 25 درصد است که به ناحق آنان را حالت اشتغال نمی کنند.
مطالبات ذخیره مرخصی شهدا چیشده؟ازسال ۹۴ طلب داریم ارتش میگه بایدبنیادشهیدپرداخت کنه
با سلام
خواهش می کنم ننویسید پرداخت معوقات ایثارگران
لطفا تقکیک قائل شوید در نطق ها...
قبلا نوشتید پرداخت موعوقات ایثارگران تا سال 95 پرداخت شد در صورتی که خانواده شهدا پرداخت شد
در حال حاضر نیز معوقات جانبازان در مورد ماده 38 از سال 91 تا الان نیز مانده ولی اعلام نمی شود...
سلام...چراواضح وشفاف نمیگیدکه معوقات بابت چیه؟!وکدامیک ازقشرایثارگران طلبکارند؟!و..........شماهاهمیشه ازشفاف سازی ترسیدیدومیترسید!چراکه.........!!!!!
بانام ویادخدا/سلام وعرض احترام خدمت مبارک جناب آقای شهیدی به عنوان یک رزمنده بسیجی دفاع مقدس شهیدزنده نیروی عملیاتی درسال65/64که به علت عدم آگاهی وندانستن دراقدام به موقع چندسالی است که به جدپیگیرپرونده جانبازیم هستم که تا الان بدلیل نداشتن دستوربررسی پرونده موردبررسی قرارنگرفته ازآن مقام محترم تقامنداست من را در راستای احقاق حق یاری بفرمایید/ممنون وسپاسگذارم/باتقدیم احترام جانبازاعصاب وروان وگوشها استان لرستان
سلام چراماجانبازان ازدیداررییس بنیادشهیدوامورایثارگران جناب حجه الاسلا م شهیدی .محروم هستیم وحرفهایمان ودرددلمان ومشکلاتمان دردلمان مانده شایدشماکمکمان کنید
بهتر فقط وعده سر خرمن میدهد
سلام پس کی معوقات تهران پرداخت میشه
سلام
من فرزند شهید هستم و بنا به سهل انگاری عده ای جز بزنشستگان 95 حساب شدیم لی هنوز همون هم پرداخت نشده
ببخشيد اخر سال كي هستش ؟؟؟
ميشه بگيد به چه استان هايي پرداخت كرديد من پيگيري كردم به تعداد خيلي كم پرداختي داشتيد
تمام صحبت هاي شما بازم تكراري هستش دقيقا مثل سال پيش ((((( هيچ ارگاني مثل شما نيست در صورتي كه ما تمام هرچي كه داشتيم از جانمون تا ناموسمون براي اين انقلاب و اين سرزمين گذاشتيم تورا به خدا اينكارو با ما نكنيد ))))))) از اول بگيد مشگل داريم فعلا نميديم به خدا به خدا به خدا با شما همكاري مي كنيم فقط به ما دروغ نگيد همين فردا بگيد نداريم نيست هيچ كسي چيزي نميگه پيگيري هم نميكنيم فداي سر انقلاب فداي سر رهبرم كه با تمام وجود دوستش دارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi