شناسه خبر : 57261
پنجشنبه 07 دي 1396 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت فرمانده از آمادگی شهید تقوی‌فر برای شهادت

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج حمید تقوی‌فر از فرماندهان و موسسان سرایا الخراسانی حشد الشعبی در عراق با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، راشد الراشد از رهبران انقلاب بحرین و جمعی از فعالان انقلابی از کشورهای عراق و بحرین در مجتمع الغدیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

شهید تقوی فر همچون خورشیدی برای ملت عراق بود

علی یاسری فرمانده گردان‌های سرایای خراسانی عراق در این مراسم با اشاره به سه دهه مجاهدت شهید تقوی‌فر  در هدایت و سازماندهی فرماندهان‌ عراقی، اظهار داشت: در سال 1996 شهید تقوی‌فر در عملیات مهمی در عراق حضور داشت که ضربه مهلکی به رژیم بعث عراق زد. او در زمان وجود داعش نیز با رشادت و فرماندهی خود توانست مانع رسیدن داعش به اهداف خود شود.

وی شهید تقوی را همچون خورشیدی برای ملت عراق دانست که هیچ‌گاه خاموش شدنی نیست و تصریح کرد: در زمانی که داعش به سمت بغداد، آمرلی و جرف الصخر در حرکت بود این فرمانده توانست جلوی پیشروی داعش را بگیرد و آن مناطق را آزاد کند و نیروهای مقاومت را در منطقه بلد سازماندهی و برای دفاع آماده کرد.

یاسری تصریح کرد: در یکی از درگیری‌ها در منطقه ضلوحیه تیر قناصه دشمن به چفیه‌اش اصابت کرد بعد از این اتفاق شهید تقوی‌فر گفت: من به زودی شهید می‌شوم. وقتی عملیات به دلیل شرایط جوی به تعویق افتاد گفت که بدانید شهادت من به تاخیر افتاده است. زمانی که او را از رفتن به خط مقدم منع کردیم 2 رکعت نماز خواند و به خط مقدم رفت و شهید شد که پس از شهادت به برکت خونش تمامی مناطق این مناطق آزاد شد.

نمونه و شبیه شهید تقوی‌فر پیدا نکردم

راشد الراشد از رهبران انقلابی بحرینی در این مراسم، گفت: سه جلد کتاب در خصوص شهید تقوی‌فر نوشته‌ام و زندگینامه بسیاری از شخصیت‌ها را مطالعه کرده‌ام؛ اما نمونه و شبیهی مانند شهید تقوی پیدا نکردم.

وی افزود: بسیاری از شخصیت‌ها به خاطر رسیدن به مقاصد دنیوی فعالیت می‌کنند؛ اما فعالیت این شهید به خاطر مسائل دنیوی نبود. او علاوه بر اینکه فرمانده بود در خط مقدم نیز خود را به خطر می‌انداخت. من او را یک الگو برای فعالیت‌هایم انتخاب می‌کنم.

همسر شهید تقوی در صحبت‌هایی با اشاره به 35 سال زندگی مشترک با شهید تقوی‌فر بیان داشت: هر زمان که احساس می‌کرد اسلام در خطر است آنجا حضور پیدا می‌کرد. اگرچه ما به خاطر علاقه زیاد به او نمی‌توانستیم دوری‌اش را تحمل کنیم. آخرین باز از او پرسیدم چرا به عراق می‌روی و آیا حضورت در آنجا نیاز است؟ از این حرف ناراحت شد و گفت: «مگر من برای ایران یا عراق می‌جنگم هرجا اسلام در خطر باشد ما آنجا هستیم و اسلام حد و مرز ندارد».

همسر شهید تقوی‌فر افزود: یکبار تلوزیون فیلمی در خصوص حضرت آقا در دوران دفاع مقدس را می‌کرد که در مقام معظم رهبری  در آن فیلم خاطره نقل کردند و فرمودند ماشین ما در جبهه مشکل پیدا کرد و یکی از رزمندگان مشکل ما را حل کرد، شهید تقوی‌فر پس از این فیلم گفت که آن رزمنده من بودم.

در انتهای از تندیس و انثر نقاشی شهید تقوی فر و همسرش رونمایی شد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi