شناسه خبر : 57383
پنجشنبه 14 دي 1396 , 12:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار اشعاری به یاد شهدای ورزشکار لرستان

دروازه‌بانان بهشت» عنوان کتابی است که نویسنده آن سعید انصاری برای تک تک شهدای ورزشکار استان لرستان که در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده‌اند، شعری را سروده است.

دروازه‌بانان بهشت

به گزارش ایسنا،کتاب «دروازه‌بانان بهشت»، با موضوع شهدای ورزشکار استان لرستان، در قالب کتاب اشعار سروده سعید انصاری، توسط نشر پراکنده منتشر شده و در اولین یادواره شهدای ورزشکار استان، از این کتاب رونمایی به‌عمل آمد.

این کتاب در ۲۳۶ صفحه نوشته شده که در آن شاعر برای تک تک شهدای ورزشکار استان در دوران دفاع مقدس، شعری را سروده است.

آنچه در این کتاب جلب توجه می‌کند، این است که شاعر در سرودن اشعار، با قرار دادن حروف اول نام و نام خانوادگی شهید را در مصراع اول و مصراع‌های فرد آورده است و در ابتدای مصارع زوج نام اداره‌کل ورزش و جوانان را به تناوب ذکر کرده است که گاهی تمام شدن عناوین و نام‌ها به همین ترتیب در صفحات بعدی تکرار شده است.

در طراحی و چاپ این کتاب از کمک زهره گوران، به‌عنوان صفحه‌آرا، مرتضی شمس، به‌عنوان طراح جلد، بهره گرفته شده و در ابتدای هر شعر، علاوه‌بر نام و نام خانوادگی شهید، محل شهادت و ولادت و همچنین رشته ورزشی، او، ذکر شده است.

شاعر این کتاب در وضف شهید محسن عزیزی، که در چهارمین روز از آبان‌ماه سال ۶۵ در منطقه دربندیخان، در سن ۱۹ سالگی، به شهادت رسیده است، این‌گونه می‌سراید: «مرا یادت زبان روزگار است/ اصولت از اصول عشق یار است/حروف زندگانی محسن من/دیار یا حسین‌ات ماندگار است/سلام ای یاور مهدی کجایی؟/انیس لشگر مهدی کجایی؟/نگاهت می‌کنم چون تو عزیزی/رفیق باور مهدی مهدی کجایی؟/ عزیز دیده‌های ورزشی تو/هوای یا رضای ورزشی تو/زبان یا حسین‌ات بر دلم گفت/کلام پر صدای ورزشی تو.

از فهرست‌های این کتاب می‎توان به آغازنامه‌ی شاعر و نویسنده، اشعاری تقدیم به ساحت مقدس امام زمان(عج)، تقدیم به روح ملکوتی امام خمینی(ره)، تقدیم به رهبر معظم انقلاب، تقدیم به ارواح مقدس شهدای کربلای امام حسین(ع) اشاره کرد شاعر در ادامه به یاد شهیدان علی بیاتی، حشمت‌الله بیرانوند، محمدکریم مرادی‎فرد، انوشیروان رضایی، محمدحسین قلی، سیدرضا نقیب، غلامرضا بنیادیان، محمدرضا حسین‌بیگی، اسدالله نعمت‌تالهی، حسین‌علی واشانی، ذبیح‌الله چاپلقی، احمد دزفولیان، میرزاقلی شمگانی، محمدحسین صوفی‌زاده، حسین رضایی، سیدمحمدتقی مرادیانی، ناصرحسین عربستانی، حجت‌الله لک، محمدابراهیم یوسفوند، اسدالله سهیلی‌نیا، اسفندیار حسنوند، یحیی دارابی، تاج‌الدین دلوجی، ارسلان گودرزی، هادی جودکی، امرعلی لرستانی، محمدجعفر عابدینی، احمد چترعنبری، علی‌محمد پیرهادی تواندشتی، صادق بابایی، احمدرضا رضایی‌پور، اشعری سروده است.

از دیگر شهدایی که در این کتاب به یاد آن‌ها اشعاری سروده شده است می‎توان از سعید امرایی، خلیل‌الله ارکبا، قاسم احمدی بختیاری، محمود باقری، ایرج عیدنژاد، سیدحیدر کاظمی، محمود رضایی‎پور، عیدی شریفی، نعمت‌الله کاظمی‌گلباغی، محسن رحیمی فیاضی، حسین سرلکی هندوکش، رحمت‌الله دهقان، قاسم بیرانوند، ملک‌حسین جدیدالاسلامی، کورش رحمتیان، علی‎رضا مرادی، اسدالله حسنوند، مهران سرلک، قباد شمس موگویی، خیراله توکلی و ... نام برد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi